Toon posts:

Zie ik iets over het hoofd??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK na wat hulp hier op het forum ben ik tot het volgende gekomen, ik ga namelijk een nieuwe PC zelf bouwen en dit zijn de onderdelen die ik wil gaan bestellen:

AMD K7 - 1.2 Ghz thunderbird socket A (dit is toch een athlon of nie??)
256 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin infinion
Asus A7V133
IBM DTLA 307030 30,72GB 8ms 7.200 2048 kb 100
Creative SoundBlaster 128 PCI
Liyama S700JTI 17" Monitor
Asus V7700 Deluxe 32 MB ViVo
AOpen Big-Tower HX-08 300W
Smartcooler 1170T tot 1,5 Ghz
ENC-0101TB 10 Mbit PCI (voor kabelmodem)

Deze dingen wil ik bij Gistron gaan bestellen, met deze artikelen kom ik op FL 3326,- uit
-----------------
dit heb ik al:
CD-Rom speler (Philips 42 speed)
1,44 Floppy drive
Muis
Toestenbord
Boxen

Is dit een goed werkende combinatie? Zie ik iets over het hoofd of kan ik hiermee een draaiend systeem van bouwen. Of zijn er dingen die je echt af kan raden...

Bedankt voor uw hulp

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:28

ken

ik zou een andere geluidskaart kopen

bijv de live player

misschien een dvd speler en brander???

en ik zou 2 ibm hd pakken voor raid

ziet er verder :9~uit

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ziet er als een toppie systeem uit.:9~
Alleen misschien nog een brander.(sluit me aan bij ken)

[zeikmode]
Het is Iiyama geen Liyama
[/zeikmode]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit, idd alleen een andere geluidskaart nemen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik zal eens kijken naar de geluidskaart...moet alleen oppassen dat ik rond de 3500,- blijf zitten....mijn ma betaalt het ding :D

maar een DVD is nie nodig, ik heb een Playstation 2 :) en ik heb nog een brander weleenswaar een Philips "Äntique" 3610 2x2x6x maar hij brand bijna alles

Maar stel ik heb alle bovengenoemde onderdelen voor mij liggen dan kan ik al een werkend systeem bouwen?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07
Waarschijnlijk weet je het al maar die IBM die daar staat is 30GB en geen 72GB. Voor de rest een goed systeem. Je kunt altijd later nog een 2e schijf bijkopen voor raid.

Verwijderd

Topicstarter
raid?? wat betekent dat??

• Melvin15397
Ik denk dat je hier wel wat kan vinden:
www2.tweakers.net/nieuws/15437?highlight=raid

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik denk dat dat wel helpt ja :)

oh BTW misschien een idiote vraag maar ik ben een enorme leek op het gebied van AMD, maar kun je met bovenstaande systeem alle programma's draaien?? niet dat ik dalijk HF - Counterstrike wil spelen en er achter kom dat ik een intel proccesor nodig heb

• ADJVooDoo
  • Laatst online: 27-06 13:20
Waarom koop je een netwerk kaart voor de kabel? Je krijgt er toch een van je provider bij. Bij Chello en @home tenminste wel.
Verder een andere geluidskaart en misschien raid ja. Die promise ATA100 controller kun je wel ombouwen naar een raid controller. Of heeft de A7V133 geen ATA100 controller? De gewone A7V wel.
Ik zou een geluidskaart met Aureal 3D nemen. Ik heb zelf een van Terratec, de Xlerrate Pro. Heel goede keert en niet zo duur. A3D is beter dan Aex. Of je zoekt een kaart met beide. Dan wel een kaart met A3D 2.0 nemen he.
Verder mooi pc'tje.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 18:50 schreef ADJVooDoo het volgende:
Waarom koop je een netwerk kaart voor de kabel? Je krijgt er toch een van je provider bij. Bij Chello en @home tenminste wel.
Wel in de tijd dat ik Chello kreeg zat ik nog met een pentium 166 met alleen ISA sloten vrij, en ik hoorde dat nieuwere mobo's geen ISA meer hadden.

Overigens ik denk dat ik een SB Live Player haal...ik stel niet SUPER veel eisen aan de Geluidskaart

• Melvin15397
Op woensdag 07 maart 2001 18:47 schreef Wannabe_Techie het volgende:

oh BTW misschien een idiote vraag maar ik ben een enorme leek op het gebied van AMD, maar kun je met bovenstaande systeem alle programma's draaien?? niet dat ik dalijk HF - Counterstrike wil spelen en er achter kom dat ik een intel proccesor nodig heb
Ik heb nog geen programma gehad dat niet op mijn AMD draaide.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voor een Wanabee, weet je goed wat je wilt, dus zo'n wannabee ben je ook weer niet :)

zit er perfect uit.

Trouwes over die geluidskaart, de 128 is goed genoeg.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe thanks maar dat Wannabe Techie is anders bedoelt :) ik ben namelijk nog maar 17 in wil HEEEELL erg graag de Computer wereld in :)

Verwijderd

Ah, in dat geval ben ik ook een wannabe techie :) (ben 14)

Verwijderd

Ik zou een geluidskaart met Aureal 3D nemen. Ik heb zelf een van Terratec, de Xlerrate Pro. Heel goede keert en niet zo duur. A3D is beter dan Aex. Of je zoekt een kaart met beide. Dan wel een kaart met A3D 2.0 nemen he.
Kan je lang zoeken, er bestaan namelijk geen kaarten met zowel A3D 2.0 als EAX. Aureal heeft namelijk noot daarvoor licenties uitgegeven en creative lijkt er gewoon met z'n reet op te zijn gaan zitten zonder er iets mee te doen :(.
Als je niet zoveel eisen aan je geluidskaart steld moet je een Guillemont Maxi Sound Muse overwegen. Heeft A3D 1.0 en EAX 1.0 en kost maar iets van 60 piek. Redelijke kwaliteit voor weinig geld dus.

Lijkt er op dat je alles hebt, mits natuurlijk he ook alle kabetjes hebt/bij je hardware krijgt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik ken nog wel meer wannabee techies.
17 jr hier. Volgend jaar studeren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Waarom koop je een netwerk kaart voor de kabel? Je krijgt er toch een van je provider bij. Bij Chello en @home tenminste wel......................
Die krijg je erbij als je er voor betaald :) Als je er zelf een koopt, ben je voordeliger uit.

Verwijderd

Topicstarter
:( das waar....stelletje neppers
Pagina: 1