Ik plaats even een topic hier omdat ik niet weet of het onder os valt of onder netwerk.
Ik wil graag op een Server 2008 FTP installeren en ben al een eind maar loop nog tegen het probleem aan dat hij na de passive connectie een data socket error geeft.
wat heb ik gedaan :
FTP publisher geinstalleerd
FTP aangemaakt op poort poort 2399
Daarna firewall poort aangemaakt om verkeer door te laten op poort 2399 op die server (inbound), en alleen op mijn ip adres doorlaten (dit getest werkt ook )
Ook een outbound poort gemaakt op poort 2399 maar volgens mij is dit niet nodig.
Daarna poort genat op de router om poort 2399 door te laten op die specifieke server.
Connectie kan gemaakt worden : verificatie loopt ook door (jammer dat ik moet aangeven als username (eerst FTP naam en dan de username) daarna gaat hij naar een passive connectie en geeft hij de melding : [R] Opening data connection IP: xxx.xxx.xxx.xxxPORT: 58530
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,122,232,228,163).
[R] Opening data connection IP: xxx.xxx.xxx.xxxPORT: 58531
[R] List Error
[R] PASV mode failed, trying PORT mode.
[R] Listening on PORT: 4866, Waiting for connection.
[R] PORT 192,168,1,20,19,2
[R] 501 Server cannot accept argument.
[R] List Error
ik heb poort 20 ook nog laten natten naar de server voor eventueel het dataverkeerd, maar dat werkt niet, ook de firewall op de server bied geen oplossing.
Dus iets moet nog doorgezet worden mogelijk dat ik ergens overheen lees of iets gemist heb.
PS passief hoeft niet persé mag ook actief zijn,
bedankt alvast voor de hulp
\
Ik wil graag op een Server 2008 FTP installeren en ben al een eind maar loop nog tegen het probleem aan dat hij na de passive connectie een data socket error geeft.
wat heb ik gedaan :
FTP publisher geinstalleerd
FTP aangemaakt op poort poort 2399
Daarna firewall poort aangemaakt om verkeer door te laten op poort 2399 op die server (inbound), en alleen op mijn ip adres doorlaten (dit getest werkt ook )
Ook een outbound poort gemaakt op poort 2399 maar volgens mij is dit niet nodig.
Daarna poort genat op de router om poort 2399 door te laten op die specifieke server.
Connectie kan gemaakt worden : verificatie loopt ook door (jammer dat ik moet aangeven als username (eerst FTP naam en dan de username) daarna gaat hij naar een passive connectie en geeft hij de melding : [R] Opening data connection IP: xxx.xxx.xxx.xxxPORT: 58530
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,122,232,228,163).
[R] Opening data connection IP: xxx.xxx.xxx.xxxPORT: 58531
[R] List Error
[R] PASV mode failed, trying PORT mode.
[R] Listening on PORT: 4866, Waiting for connection.
[R] PORT 192,168,1,20,19,2
[R] 501 Server cannot accept argument.
[R] List Error
ik heb poort 20 ook nog laten natten naar de server voor eventueel het dataverkeerd, maar dat werkt niet, ook de firewall op de server bied geen oplossing.
Dus iets moet nog doorgezet worden mogelijk dat ik ergens overheen lees of iets gemist heb.
PS passief hoeft niet persé mag ook actief zijn,
bedankt alvast voor de hulp
\