Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:20
Ik kan voor een mooi bedrag een iPhone 3G 8GB kopen.
Nu zit hier geen bon bij.
Ik hoorde dat de meeste problemen met de iPhone softwarematig zijn, en dus op te lossen met iTunes. (geen bon nodig)
Ook hoorde ik dat T-Mobile op een heel beperkt aantal onderdelen garantie geeft.

Heeft het dus uberhaupt wel zin om de iPhone niet te kopen ivm het ontbreken van de bon, of maakt het eigenlijk niet uit?

(even voor jullie beeldvorming; de iPhone 3G 8GB kost 180 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

180 voor een 3g iphone is wel erg weinig

weet je wel zeker dat er niets mee mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
is de phone van t-mobile dan zul je mogelijk een unlock nodig hebben wanneer je een eigen (niet tmobile) simkaart wilt gebruiken. De problemen die sofwarematig met de iphone bestaan, zijn voor het merendeel te danken aan gehackte iphones (software unlock, cydia etc).

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:15:

Ik ga hem zoiezo ophalen bij de persoon die hem verkoopt ;)
michelzwarts schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:16:
is de phone van t-mobile dan zul je mogelijk een unlock nodig hebben wanneer je een eigen (niet tmobile) simkaart wilt gebruiken. De problemen die sofwarematig met de iphone bestaan, zijn voor het merendeel te danken aan gehackte iphones (software unlock, cydia etc).
Hij heeft inderdaad SimLock, maar een vriend kan hem unlocken. Eventuele problemen daarmee zijn dus op te lossen.

Maar hoe zit hem met hardwarematige problemen? Is het dus per se nodig een bon te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou mijzelf afvragen al de bon ontbreekt, is hij dan niet gestolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59
Aan de hand van serienummer kan Apple natuurlijk ook e.e.a. achterhalen. Gezien de prijsstelling, zitten er accesoires bij of is het alleen de Iphone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

StefanoDiBosso schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:19:
[...]

Ik ga hem zoiezo ophalen bij de persoon die hem verkoopt ;)

[...]

Hij heeft inderdaad SimLock, maar een vriend kan hem unlocken. Eventuele problemen daarmee zijn dus op te lossen.
...
daar beginnen ze juist ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
ik heb nog nooit problemen ondervonden bij de 20+ iPhones die ik unlocked heb...

@TS: zorg wel even dat er geen 3.1.3. firmware op staat!

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
brilsmurfffje schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:21:
Ik zou mijzelf afvragen al de bon ontbreekt, is hij dan niet gestolen?
De bon is helaas kwijtgeraakt tijdens een verbouwing.. Standaard ''smoes'', dat wel.
Hoe groot zou het probleem zijn ALS die gestolen zou zijn?
Elluminatie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:22:
Aan de hand van serienummer kan Apple natuurlijk ook e.e.a. achterhalen. Gezien de prijsstelling, zitten er accesoires bij of is het alleen de Iphone? ;)
Oplader en doos. Ik heb zelf Sennheisers, dus de oortjes wil ik zoiezo niet.
Ja, maar die zijn op te lossen dmv iTunes, herstellen enzo. Daar heb je dus geen bon voor nodig.
Het gaat puur op hardwarematige problemen, waar dus WEL een bon voor nodig is, zijn die er veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59
Los van het garantie verhaal, misschien heeft de verkoper nog een afschrift waar de aankoop op vermeld staat? Waarschijnlijk kan je er niet veel meer maar allicht brengt het wat gewetensrust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
StefanoDiBosso schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:27:
[...]

Ja, maar die zijn op te lossen dmv iTunes, herstellen enzo. Daar heb je dus geen bon voor nodig.
Het gaat puur op hardwarematige problemen, waar dus WEL een bon voor nodig is, zijn die er veel?
Ahem, volgens mij wil je niet lezen wat we zeggen, maar zodra je hersteld zijn alle lock problemen gewoon weer terug, met alle software matige hazzards (cydia, illegale unlock). Als hij dus ook nog gestolen blijkt te zijn kun je net zo goed een baksteen kopen en die tegen je voorhoofd parkeren een paar keer, want het is niets dan problemen uitnodigen en dweilen met de kraan open...

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in SF, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:15:

Zo laag is 180 niet voor iPhone 3G. 3GS kost wel meer.

[ Voor 10% gewijzigd door jjbstolk op 14-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Ook hoorde ik dat T-Mobile op een heel beperkt aantal onderdelen garantie geeft.
Je hebt volgens de wet garantie op reparatie of vervanging gedurende de levensduur van een apparraat, een iPhone kan denk ik prima 4 jaar mee als je er een beetje zuinig mee omspringt, waarbij zij in het eerte halfjaar moeten aantonen dat het jouw schuld is dattie kapot gegaan is, na het eerste halfjaar zal je zelf moeten aantonen dat het niet jouw schuld is. Dus als er een kras op het scherm komt kan het door gebruikerssporen komen, maar gaat ergens intern een chippie kapot is eigenlijk al bewezen dat het niet jouw schuld is. Die halfjaarregel is dus eigenlijk niet zo spannend als het klinkt.

Kortom, je moet niet alleen kijken naar wat T-mobile (of wel bedrijf dan ook) zegt, maar naar wat de wet zegt ;) T-mobile staat er niet boven. Ik zou dus iig een bon proberen te krijgen om aan et kunnen tonen hoe oud het apparaatje is :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

paQ

4 jaar recht op vervanging?

juist ja :z

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:09:
[...]

Zo laag is 180 niet voor iPhone 3G. 3GS kost wel meer.
nou, als je even rondkijkt dan zie je dat ze voor een 2g nog 250 euro durven te vragen

dus zo duur is die 180 niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
michelzwarts schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:41:
[...]

Ahem, volgens mij wil je niet lezen wat we zeggen, maar zodra je hersteld zijn alle lock problemen gewoon weer terug, met alle software matige hazzards (cydia, illegale unlock). Als hij dus ook nog gestolen blijkt te zijn kun je net zo goed een baksteen kopen en die tegen je voorhoofd parkeren een paar keer, want het is niets dan problemen uitnodigen en dweilen met de kraan open...
Hoe kom je hierbij? Het is echt niet zo dat wanneer je hem unlockt of jailbreakt dat garant staat voor problemen. Als een iPhone gestolen is houdt dat ook niet in dat hij ineens blokkeert ofzo. Hooguit wordt hij remote gewiped. Niet dat ik heling aanmoedig ofzo, maar wat je zegt klopt niet.

Daarnaast, als hij wordt aangeboden met oplader en doos is de kans al een stuk kleiner dat hij gestolen is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Een iphone is prima te gebruiken met een JB en een unlock. Mijn broertje heeft hem unlocked (dus ook JB) en gebruikt hem met vodaphone, ik heb enkel een JB en gebruik hem al 4 weken zonder restart (heb hem eerste 3 weken zonder JB gebruikt.) Opties als SBsettings en BackGrounder (en navigatie O-) ) zijn gewoon onontbeerlijk in mijn ogen. Vandaar. Er is genoeg rommel in cydia en op internet te vinden wat je telefoon softwarematig in de problemen helpt, maar met een beetje logisch nadenken en de nodige voorzichtigheid (google die cydia app even op reviews/problemen voor je installeert) voorkomt dat je moet herstellen.

Mijn JB iPhone is in ieder geval nog snel als een zonnetje (backgrounder gebruik ik alleen als ik tijdens spelletje of gebruik van een app en mail of berichtje krijg wat ik wil lezen)

Dat verhaal geen bon door verbouwing is wellicht cliche, maar ik raak ook zo vaak de bon van dingen kwijt, kan me dat best voorstellen. Aan de andere kant, hij kan ook best gestolen zijn, maar wettelijk houdt jouw verantwoordelijkheid daarin, volgens mij, op tot zover je redelijkerwijs zou moeten aannemen dat het heling betreft. (absurd lage prijs bijv.)
Pagina: 1