iSync met goedkope GSM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspermalfroid
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 21:40
ik ben op zoek naar een GSM die aan de volgende vereisten voldoet:

- < 60euro
- bluetooth
- kan mijn macosx adresboek (en eventueel ook ical) syncen via bluetooth en iSync (met extra isync-plugin?)
- liefst het gewone candybar-formaat, dat typt nog altijd het vlotst vind ik

ik vind wel enkele gsm's in de gewenste prijscategorie ( bvb Samsung E1130, Nokia 2323, Nokia 2330 classic ), die hebben allemaal bluetooth en agenda, maar ik vind geen isync syncmogelijkheid (gezocht op: novamedia, mactomster)

spijtig dat niemand iSyncplugins lijkt te maken de goedkopere GSMs.. als het al mogelijk is om er plugins voor te maken.
willen de GSMfabrikanten gewoon zo veel mogelijk duurdere telefoons verkopen, en maken ze daarom syncen onmogelijk met goedkopere gsms? zelfs bij de goedkoopste gsms worden functies geleverd die veel mensen niet willen/nodig hebben: mp3, camera, mobiel internet,... extra productiekosten voor de fabrikant en onnodig batterijverbruik voor de consument, begrijpe wie begrijpen kan :( ik krijg er wat van, ze zouden beter sync met alle platformen goed laten werken (hoe vaak hoor ik mensen niet klagen dat ze al hun nummers kwijt zijn bij gsmverlies. sync is the answer!)

mijn eerste keus is voorlopig de Nokia 5000 (69euro), dewelke ik kan syncen met een mactomster plugin (9,90euro)
samen dus 80euro, ruim boven het budget :(

kan iemand mij iets beters (goedkoper) aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspermalfroid
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 21:40
Het is een Nokia 2323 geworden. Deze kan (ENKEL OP WINDOWS) outofthebox syncen, via Outlook en Nokia PC Suite. Spijtig dat Nokia geen mac-syncoplossing voorziet.

Hoe ik mijn contactpersonen naar Outlook kreeg:
- in address book alle contactpersonen selecteren met cmd-a , exporteren naar v-card
- het gebundelde vcard bestand opsplitsen in aparte vcards per contactpersoon met vcard splitter ( http://homepage.mac.com/gaz/FileSharing13.html )
- de aparte vcards overzetten naar de windowspc / windowsvirtuelemachine
- outlook openen, naar het contactpersonenscherm gaan en de vcards er naartoe slepen. best niet teveel tegelijk verslepen wel, anders lijkt het vast te gaan hangen

Dan Outlook en GSM syncen met Nokia PC Suite, wijst zichzelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 18:44
Ja keuzes maken. goedkoop is vaak duurkoop.

Ik zou zelf een modeletje duurder nemen en dan van alle gemakken voorzien dan dat ik moeite of ingewikkeld moet doen om bepaalde functies te moeten laten werken. 100 euro voor een simpele telefoon ben je al snel kwijt. de goedkopere varianten met BT zijn voornamelijk voor het gebruik van een heatset,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Feisar.com heeft wel plugins voor goedkopere SE telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
offtopic:
Het blijft wel schandalig dat die fabrikanten niet gewoon allemaal synchronisatie ondersteunen op al hun telefoons. Als die iPhones nu es goedkoop zouden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

machielse schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:20:
offtopic:
Het blijft wel schandalig dat die fabrikanten niet gewoon allemaal synchronisatie ondersteunen op al hun telefoons. Als die iPhones nu es goedkoop zouden worden...
Schandalig? Ontwikkeling kost ook geld hoor ;)
Niks schandaligs aan dus. Een goedkope telefoon is niet voor niets goedkoop. Het ontwikkelen er van was blijkbaar goedkoop, oftewel: er is weinig moeite en tijd in gestoken. En tijd is geld ;)

En als je goedkoop een smartphone wil, a-la iPhone, koop je toch een Nokia 5800? Doet zo ongeveer alles wat een iPhone doet en kost maar de helft van een iPhone.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaneVino
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07-2024
Je moet eens kijken in de lijst van iSync ondersteunde gsm's. Als daar nou een type bijzit dat veel op jouw type lijkt, dan kun je wellicht met wat copy en edit werk die gsm laten iSyncen...

Ik had hetzelfde met mijn Sony K810i, die niet ondersteund werd. De K800 wel. Die plugin heb ik toen gekopieerd en een plist file aangepast et voila ... syncen!

// PaneVino \

Pagina: 1