Win7 start menu laadt traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Op mijn beide laptops (Vostro 1700 en Acer 1810T, vista en win7) laadt het start menu redelijk traag. Als ik op de button klik laten ze de recente programmalijst snel zien, maar zodra ik op 'alle programma's' druk laadt die lijst vrij langzaam (10-30 seconden). Je ziet dan de lijst met snelkoppelingen, deze zijn echter blanco en je ziet ze echt 1 voor 1 geladen worden, tijdens dit proces kan ik geen mappen in 't start menu openen. Het dropdown menu in IE8 laadt ook vrij langzaam (5-10 seconden ipv instant dropdown). Voor de rest zijn beide laptops snel genoeg, alles opent en sluit snel.. alleen dat start menu dus niet.
Als het start menu eenmaal geladen is, werkt het de volgende keren wel op gewenste snelheid. Het is echt de eerste keer na het booten dat het spul langzaam laadt.

Het rare is dat beide totaal verschillende laptops hetzelfde probleem hebben. Nu heb ik indexeren en superfetch uitgeschakeld staan, superfetch lijkt mij hier geen invloed op te hebben, indexeren heb ik aangezet maar dit heeft geen resultaat. Harde schijven zijn snel genoeg (Vostro: 250gb 5400rpm, Acer: 320gb 7200rpm). Dit speelt sinds de laatste clean install van beide systemen, daarvoor had ik al andere clean installs draaien die dit probleem niet hadden.

Iemand die dit herkent? Ik weet het nu ook even niet meer en het is een vrij irri probleem..

[ Voor 6% gewijzigd door heinj op 14-02-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Misschien wat drastisch,maar probeer eens of onderstaande iets uithaalt. Je startmenu zou dan sneller moeten openen.
  • Tik in het zoekvak van het menu “regedit” in.
  • Klik vervolgens op:”HKEY_CURRENT_USER –> Control Panel –> Desktop
  • Klik dubbel op de volgende sleutel : “MenuShowDelay”
  • Er opent een venster waarin je de waarde van deze sleutel kunt veranderen. verander deze in 90 en klik op oke.
  • Sluit het register

Mijn weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Bedankt voor de tip! Ik heb de sleutel veranderd naar 90 en het start menu reageert nu inderdaad sneller als ik op de knop druk. Het probleem van de langzaam ladende snelkoppelingen blijft echter staan..
Worden deze normaal gesproken ergens opgeslagen oid, om de icoontjes snel te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED

MRED

Carpe diem...

Ik weet het niet zeker, maar misschien dat er iets met Icon Cache is. Probeer dit eens: http://www.winhelponline....n-cache-in-windows-vista/

Ik heb het zelf niet gecontroleerd, maar misschien het proberen waard.

Mijn weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Ik heb de iconcache verwijderd, daarna een dag gewoon op de laptop gewerkt zodat alles ook echt in he tnieuwe bestand opgeslagen zou zijn.. helaas zonder resultaat. Ik heb ook virtueel geheugen op de hdd uitstaan, dit heb ik even aangezet om te kijken of het hielp, maar dit leverde ook niks op. Heb je misschien nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED

MRED

Carpe diem...

Je zou nog kunnen proberen om de IconCache te vergroten.
Hoe dit te doen wordt in dit draadje beschreven. Ik twijfel eerlijk gezegt of dat in jouw geval gaat werken.

Wat je miss ook nog zou kunnen proberen is een nieuwe gebruiker aanmaken. Voor deze gebruiker wordt de IconCache opnieuw aangemaakt.

Mijn weblog

Pagina: 1