Hoge rekeningen door updates iTunes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, mijn vriend heeft een iPhone 3G (geen abonoment) Nu krijg je wel eens updates van iTunes en die worden gewoon geinstalleerd. Nu krijgt hij steeds applicaties erbij voor de iPhone en hij heeft nu inmiddels een rekening van 130 euro. Hoe kan dit komen?

Ik hoop écht dat iemand me hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik vind je uitleg niet erg duidelijk. Ik ben geen expert op Apple-gebied, maar het lijkt me dat iTunes niet automatisch allerlei apps voor jou gaat aankopen in de AppStore? En updates van iTunes zelf zijn toch gratis?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:14
Die applicaties die op de rekening staan, zijn die ook geïnstalleerd op de iPhone?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:18
Updates zijn gratis inderdaad.

Maar ik snap je stap ook niet zo, je komt hier je probleem voorleggen. Maar ik zal een open deur intrappen :)

Stuur eens een mailtje naar de helpdesk van iTunes.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38

Pogostokje

* twiet *

Hij krijgt er applicaties bij en zijn rekening gaat omhoog?

Lijkt erop dat iemand anders ook gebruik maakt van die itunes inloggegevens en lekker applicaties aanschaft op kosten van je vriend. Laat die vriend maar eens snel zorgen dat hij zijn apple inloggegevens wijzigt en vervolgens voor zichzelf houdt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht bedoelt de topicstarter een rekening voor dataverkeer. Maar misschien ook niet. Dus topicstarter: verduidelijk wat voor rekening het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:10
hij krijgt er applicaties bij. dus er worden apps geinstalleerd op zijn iphone?. Ja voor sommige apps moet je betalen. en als je deze nog een keer via 3g netwerk binnen haalt moet je ook voor het data verkeer betalen.

optie 2 iemand weet je inlog+WW en kan dus apps kopen op jullie naam.
dan krijg je ook de rekening.

Belangrijk: Worden de apps op jou iphone gezet? zo ja dan doet iemand het met toegang tot de iphone.
Zo nee dan heeft iemand anders je inlog+WW lijkt mij

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit mij aan bij de reactie hier boven.

Ik denk ook dat er iemand anders zijn account gebruikt om appez te downloaden.
te minste als die rekening van apple komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid van m'n bericht ik zou het nog even een keer duidelijk uitleggen..

Heeft er hier iemand problemen met iTunes en ClickandBuy?
Ik krijg (zomaar) opeens een factuur van ClickAndBuy van 16euro
net nadat ik een update voor itunes heb gedaan.. ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, maar ik sinds ik de update heb gedaan heb ik ineens een geschiedenis AUDIO boek gedownload , en nog 9 andere iphone applicaties terwijl ik van die 9
3 op mn iphone heb staan en gedownload heb via installous..
ik begrijp niet hoe dit allemaal zomaar kan?
krijg ik nu nog meer facturen van die andere aaplicaties die ik nooit heb gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Van welke site heb je die update van iTunes gedownload?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:46:
Sorry voor de onduidelijkheid van m'n bericht ik zou het nog even een keer duidelijk uitleggen..

net nadat ik een update voor itunes heb gedaan.. ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, maar ik sinds ik de update heb gedaan heb ik ineens een geschiedenis AUDIO boek gedownload , en nog 9 andere iphone applicaties terwijl ik van die 9
3 op mn iphone heb staan en gedownload heb via installous..
ik begrijp niet hoe dit allemaal zomaar kan?
krijg ik nu nog meer facturen van die andere aaplicaties die ik nooit heb gedownload
Dan denk ik toch echt dat er iemand met je account zit te kloten, want dit gaat natuurlijk niet automatisch. Begin eerst is met het veranderen van je wachtwoord. :)

Je mag het hier trouwens niet hebben over illegaal verkregen software. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Krijg je deze rekening via je mobiele aanbieder of via apple direct (creditcard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
sebastius schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:20:
Krijg je deze rekening via je mobiele aanbieder of via apple direct (creditcard)?
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:46:
Via iTunes dus (Click and Buy is een betaalsysteem dat onder andere door iTunes wordt gebruikt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:42
ik denk dat iemand beter eens goed de rekening kan nalezen en goed nadenken hoe het kan en wat het allemaal inhoud. Er word niks afgeschreven voor een update, daarnaast is je verhaal onduidelijk. Is het van de provider of alleen dat clickandbuy? Je kunt in itunes gewoon zien wat je gekocht heb en wanneer, ga daar eens naar kijken en kijk of er apps staan die jij niet zelf hebt gekocht
Pagina: 1