• Boesko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-02-2022
Dit is mijn beeldscherm:
LG TFT Monitor W2253V-PF 22", DVI, HDMI

Mijn desktop:
Acer Aspire M7300 (91.KTW7L.T9P)

Specs desktop:
PC ▪ Microtowermodel ▪ 1 x Phenom II X4 ▪ RAM 6 GB ▪ vaste schijf 2 x 750 GB ▪ DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM ▪ ATi Radeon HD 4850 ▪ Gigabit Ethernet ▪ WLAN : 802.11b/g/n (draft) ▪ Vista Home Premium 64-bit &#96

Mijn probleem:
Het beeldscherm freezed (zoals title luid). Niet altijd maar af en toe.
In totaal 4 keer voorgekomen en ik heb deze PC samenstelling pas 2 weken.
Het beeldscherm ondersteund dus HDMI en mijn video kaart ook. Zelf heb ik er nog geen HMDI kabel aangesloten en ik denk dus dat daar het probleem ligt. Alleen ik ben dus geen deskundige op dit gebied en heb hulp nodig. Weet een van jullie het misschien?
Alvast bedankt voor de hulp.

Jarno

Verwijderd

Waarom denk je dat het beeldscherm bevriest? Volgens mij loopt de hele PC namelijk gewoon vast en dit kan echt aan alles liggen. Geheugen, CPU, moederbord, videokaart, randapparatuur, slechte koeling.

Dus ik zou maar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en gaan testen.

• Boesko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-02-2022
Het was eerst even te veel informatie voor mij, maar ik heb het allemaal doorgelezen (ik snap nog steeds 90% niks van al die termen en afkortingen e.d.)
Maar ik kwam (denk ik) al snel langs het probleem...

Ik heb gekeken in het Logboek en toen kwam ik 2 meldingen tegen:

Event ID 10 -- Event Filter Query Functionality
Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM_InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage> 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte//./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.
Bron: Microsoft-Windows-WMI
Version: 6.0
Symbolic Name: WBEM_MC_CANNOT_ACTIVATE_FILTER
Message: Event filter with query "%2" could not be activated again in namespace "%1" because of error %3. Events may not be delivered through this filter until the problem is corrected.

&

Event ID 7026 -- Basic Service Control Manager Operations
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: i8042prt
Bron: Service Control Manager
Version: 6.0
Symbolic Name: EVENT_BOOT_SYSTEM_DRIVERS_FAILED
Message: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: 1%

Nu denk ik dat het probleem hier ligt alleen ben ik er nog niet wijzer van geworden :P
Ik denk dus dat die driver(s) niet lekker lopen. Misschien iets met die Updates van Windows Vista 64bits
die mislukt waren...

Hopelijk kan iemand mij verder helpen
Alvast bedankt

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 14:51

Zenyatta

Tsjakka!

Misschien dat dit forum je kan helpen een oplossing te vinden. Kennelijk zijn er meer mensen met eenzelfde probleem...

The answer is 42.