Ik wil wat oude spellen spelen maar heb geen oude PC (ook niet de ruimte daarvoor). Dus heb ik DosBox geïnstalleerd. Dit programma draait prima zamen met D-Fend Reloaded als front end beheer applicatie.
Nu wilde ik het spel Down in the Dumps spelen maar ik krijg deze niet geïnstalleerd.
Ik heb een C schijf aan gemaakt waar ik data (o.a. save games) kan opslaan. De CD-rom heb ik op D gemount (tevens heb ik er ook een ISO van gemaakt en die gemount op D). Het probleem is als ik dus install draai krijg ik deze melding:
Tevens heb ik DOS32A.exe geprobeerd met een zelfde melding (divide by Zero).
Na wat heen en weer geëxperimenteer ben ik erachter gekomen dat het wel start als ik de CD als harddisk mount in DosBox [mount d g:\] i.p.v. als cd-rom [mount d g:\ -t cdrom]. Echter kan ik hem dan niet installeren omdat hij dan aangeeft dat het niet op een cd staat.
Probleem is dus dat zodra hij MSCDEX geladen heeft dat het niet meer werkt.
Heb het trouwens ook met Sun Virtual Box geprobeerd en dan gewoon Dos 6.2 geïnstalleerd. Hierin werkt het wel, echter is het dan zo traag dat het niet te spelen is. Heb al een andere versie van MSCDEX geprobeerd, maar de versie die DOsBox pakt is ingebakken.
Nu wilde ik het spel Down in the Dumps spelen maar ik krijg deze niet geïnstalleerd.
Ik heb een C schijf aan gemaakt waar ik data (o.a. save games) kan opslaan. De CD-rom heb ik op D gemount (tevens heb ik er ook een ISO van gemaakt en die gemount op D). Het probleem is als ik dus install draai krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| DOS/4GW error (2001): exception 00h (divide by zero) at 160:00195775 TSF32: prev_tsf32 528C SS 168 DS 168 ES 168 FS 0 GS 168 EAX 19000 EBX 18002F ECX 0 EDX 0 ESI 1D4140 EDI 1CA168 EBP 1D60EC ESP 1D60AC CS:IP 160:00195775 ID 00 COD 19000 FLG 46 CS= 160, USE32, page granular, limit FFFFFFFF, base 0, acc CF9A SS= 168, USE32, page granular, limit FFFFFFFF, base 0, acc CF92 DS= 168, USE32, page granular, limit FFFFFFFF, base 0, acc CF92 ES= 168, USE32, page granular, limit FFFFFFFF, base 0, acc CF92 FS= 0, USE16, byte granular, limit 0, base 14, acc 0 GS= 168, USE32, page granular, limit FFFFFFFF, base 0, acc CF92 CR0: PG:0 ET:0 TS:0 EM:0 MP:0 PE:1 CR2: 0 CR3: 0 Crash address (unrelocated) = 1:0000B775 |
Tevens heb ik DOS32A.exe geprobeerd met een zelfde melding (divide by Zero).
Na wat heen en weer geëxperimenteer ben ik erachter gekomen dat het wel start als ik de CD als harddisk mount in DosBox [mount d g:\] i.p.v. als cd-rom [mount d g:\ -t cdrom]. Echter kan ik hem dan niet installeren omdat hij dan aangeeft dat het niet op een cd staat.
Probleem is dus dat zodra hij MSCDEX geladen heeft dat het niet meer werkt.
Heb het trouwens ook met Sun Virtual Box geprobeerd en dan gewoon Dos 6.2 geïnstalleerd. Hierin werkt het wel, echter is het dan zo traag dat het niet te spelen is. Heb al een andere versie van MSCDEX geprobeerd, maar de versie die DOsBox pakt is ingebakken.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.