ik heb een Win XP embedded image gamaakt met en eigen shell, met wat hulp van een topic in PRG. Als ik deze image draai op een panel PC, kan ik connectie maken meteen database (SQL server). In dit eigen programma/shell heb ik een label geplaatst met het IP adres om e.e.a. te testen. Dit heb ik aan de praat gekregen en wil nu verder gaan ontwikkelen in een VM (twee PC's op de keukentafel is een beetje teveel van het goede...).
Echter, deze VM (dual-boot met Win PE), heeft geen IP-adres, althans hij blijft "steken" op 127.0.0.1. Dit adres haal ik van een winsock-component in de applicatie.
Na wat googlen heb ik de driver geforceerd toegekend: ethernet0.virtualDev = "e1000", maar heeft niets geholpen. ik maak gebruik van Vmware Player, geen server o.i.d.
Echter, deze VM (dual-boot met Win PE), heeft geen IP-adres, althans hij blijft "steken" op 127.0.0.1. Dit adres haal ik van een winsock-component in de applicatie.
Na wat googlen heb ik de driver geforceerd toegekend: ethernet0.virtualDev = "e1000", maar heeft niets geholpen. ik maak gebruik van Vmware Player, geen server o.i.d.