Sony Ericsson kondigt kleine Android-telefoons aan

Pagina: 1
Acties:

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Uit de tekst:
De X10 Mini meet 83x50x17mm en is ondanks zijn dikte licht: slechts 88 gram weegt het nieuwe Android-toestel. In het hart zit een Qualcomm MSM7227-chip met een kloksnelheid van 600MHz. De MSM7227 is de opvolger van MSM7225, die onder meer dienst deed in de HTC Hero. De chip heeft een ARM11-core op een ARMv6-instructieset, wat hem in kracht ver achter de Snapdragon-chip plaatst die in de 'grote' X10 zit. De prijs van de X10 Mini is onbekend, maar Sony Ericsosn zal dit toestel vermoedelijk voor een bedrag van tussen 200 en 300 euro in de winkel leggen. De X10 Mini wordt verkrijgbaar in wit, zwart, limegroen, roze, rood en zilver.
De site van Qualcomm ligt er helaas uit maar zover ik weet heeft de MSM7227 een ARMv7-instructieset. Wanneer ik via een zoekmachine zoek op "msm7227 armv7" krijg ik meer hits dan wanneer ik op "msm7227 armv6" zoek. Via laatstgenoemde zoekopdracht krijg ik nog geen pagina vol met hits.

Helemaal bevestigen kan ik het niet, maar volgens mij moet dit worden aangepast :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

nieuws: Sony Ericsson kondigt kleine Android-telefoons aan

Ik kan dit ook niet gedocumenteerd vinden, maar Arnoud heeft eerder gemeld dat het een v6-instructieset is: nieuws: HTC komt met 'unibody-smartphone' op Android. Ik ga er dus vanuit dat hij er een reden voor heeft om dit consequent te doen ;) Hard bewijs ten tegendele is natuurlijk welkom, maar voor een Googlewar doe ik het niet :*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.