piepend geluid weg bij verandering in bios

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik ben nieuw op dit forum
en heb gelijk een vraag

ik heb een nieuwe pc gekocht afgelopen week
met een i7 procesor 1,5 tb hd en 8 gig werkgeheugen
nu ben ik niet zo goed met computers

maar het viel mij op dat deze computer behoorlijk irritant piepte
om gek van te worden zelfs als ik de computer uit zete bleef ik deze piep nog een tijd horen (dacht ik dan)

ik heb wat op internet zitten speuren maar kwam veel verschillende dingen tegen die konden piepen

toen zag ik dat het iets met idle te maken kon hebben
vraag me niet wat het is haha
wat ik er van begrepen heb is dit een soort spaar/rust stand van de cpu ?

ik heb dus in me bios zitten zoeken en verschillende dingen geprobeerd

tot ik

intel (r) c-state teck
cstate; spu idle is set to c2/c3/c4

ik heb dit op disabled gezet

en wat denk je

piep weg

kan iemand mij vertellen wat ik gedaan heb
en of dit goed of slecht voor mijn nieuwe pc is

alvast iedereen vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
zie deze site voor info over c-state. heeft, zoals je zelf al aangaf, te maken met het powermanagement.
http://www.intel.com/tech.../p03_power_management.htm

hoe dit kan zorgen voor een piepend geluid uit je cpu is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Het klinkt als een probleem met je voeding of je mobo eerlijk gezegd, maar ik durf het niet zeker te zeggen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Coil whine? Of komt het uit je luidsprekers?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was geen meschanisce piep of een piep van een spieker
het was echt een electronische piep

maar nu ik de idle stand in de bios heb aangepast is het helemaal weg en niet meer terug gekomen

heb lijkt dus wel degelijk de spaarstand te zijn

maar is het slecht voor me nieuwe pc dat ik de idle stand heb uitgezet
of kan het geen kwaad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"dingen" aan of uitzetten in de BIOS kan over het algemeen geen kwaad voor de pc/hardware, op overclock instellingen na dan.

Wel zou ik even uitzoeken waarom die piept met die functie enabled, lijkt me niet helemaal de bedoeling namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Dit klinkt alsof er ergens een spoeltje op je moederbord staat te piepen (janken).

bios updates kunnen dit verhelpen, alsook bios settings veranderen, maar die C-states wil je nu juist gebruiken om het maximale uit je processor te halen.
Mijn advies, bios updaten, en die c-state functie aanzetten, en kijken of je probleem weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De functies die je uitzet zorgen ervoor dat de processor dynamisch tussen snelheden en spanningen kan wisselen op basis van de belasting. Dit zorgt voor een aanzienlijke stroombesparing. De wisselende belasting zet ook extra druk op het stroomcircuit op het moederbord die de processor voedt. Het kan dan zijn dat er dan een spoel begint te piepen. Dit is niet schadelijk, maar wel zeer irritant natuurlijk.

Zoals hierboven gezegd wordt: je kan proberen een BIOS update uit te voeren en de fabrikant van het moederbord contacteren.

Verder kan het ook zijn dat de turbo modus van je CPU nu niet werkt. Hiermee kan de CPU één of meerdere cores tijdelijk overklokken zolang het totale stroomverbruik de TDP niet overstijgt. Ik weet echter niet of de C-states moeten aanstaan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo derde poging om een bericht te plaatsen
kreeg elke keer een error

maar goed

vandaag terug naar de winkel geweest
en ze hebben daar terplekken een nieuw moederbord geplaatst (zelfde type)

terwijl de technice dienst eigenlijk dicht was

maar helaas moch dat niet helpen :(

de computer is daar nog en ze kijken verder wat het kan zijn

tot nu toe ben ik wel heel erg te spreken over de service van de winkel

mvg

hopent op een goede afloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Dat nieuwe bord (waarschijnlijk zelfde revisie en bios) zal hetzelfde doen...

Blijven er 2 opties over:
1 - het is je voeding die piept.
2 - het moederbord nog steeds, dat kan nog steeds met een bios update opgelost zijn. (heb hier ervaring mee met diverse Intel moederborden).

Misschien dat ze in de winkel een bios update voor je kunnen doen (aangezien ze bereidwillig lijken te zijn)

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij echt meer vertellen over de functie Intel C-State Tech in het bios menu
wat is dit en wat doet dit ?

• Admiral Freebee
  • Niet online
C-states verwijzen naar de status van de cores. Het zijn een soort van slaapmodi. Intel Speedstep laat de CPU zijn multiplier en spanning verlagen, maar de C-state technology laat cores in een slaapmodus vallen wanneer ze niet gebruikt worden. Dit kan gaan van de klok uitschakelen tot verder. Natuurlijk kost het dan ook een korte tijd om deze terug uit de slaap te halen. Ik laat het zelf aanstaan, maar sommige mensen verkiezen het uit.

Let wel op, op sommige moederborden moeten zowel Speedstep (of EIST) én C-state tech tegelijk hebben aanstaan om de spanning en de kloksnelheid te kunnen verlagen. Kijk even met een programma zoals CPU-Z of je CPU nog terugklokt idle na het uitschakelen van C-state tech.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
Op het moederbord zitten vaak meerdere voedingen met spoelen, deze kunnen het beruchte electronische gepiep veroorzaken. Door de hoge frequenties zijn het vaak harmonischen die je hoort die weer sterk afhankelijk kunnen zijn van het stroomverbruik. Enige aanpassingen aan het energiebeheer kunnen helpen. Ook worden spoelen vaak in de lak gedompeld zodat de windingen en de kern niet meer kunnen bewegen. Zelfs de aansluitdraden van een voeding kunnen trillen door de hoogfrequente belastingen, veel voedingen met kapotte condensators gaan dan ook piepen. Het kan dus zowel de voeding van de pc zijn als de voeding op het moederbord. Ook heb ik ooit netwerkkaarten meegemaakt die piepten, kon je letterlijk netwerkverkeer horen, dit omdat een netwerkaansluiting ook een trafo bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon klote
je geeft 1000 euro uit aan een pc in de winkel
en dan heb je nog niet een goed werkend apperaat

morgen weer terug naar de winkel en kijken of er een verbetering is
al heb ik er geen vertrouwen meer in
vandaag heb ik ze nog aan de lijn gehad en ze beweren zelfs dat ze geen piep horen :(
ik zelf heb te weinig verstand van pc's om het op te lossen

zijn er hier mensen op het forum die mij eventuweel zouden kunnen helpen door me pc na te kijken
mensen met kennis ?

alvast iedereen weer bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Kan geen kwaad. Overclockers zeten eigenlijk ook altijd deze functies uit. Het scheelt wat op je energierekening maar dat is dan ook alles. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
Beetje lastig topicstarter, ik zie niet waar je woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry
omg westland monster naaldwijk poeldijk maasluis hoek van holland den haag delft enz

maar zoek dan echt iemand die weet waar hij het overheeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
Over het algemeen kan de winkel je best wel helpen.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Misschien ben je jong en kan jij de hoge frequentie van het geluid wel horen en zijn de mensen die aan je computer werken een stuk ouder.

Ik kan je niet helpen, ik woon in noord-oost brabant. Overigens, ik snap je ongerustheid maar je vragen hier naar iemand die er verstand van heeft zijn wel een beetje gek.
Iedereen met redelijk gehoor en een beetje ervaring met computers bouwen heeft voldoende verstand en kennis om je probleem op te lossen.

How hard can it be?!

edit:

Ik wil nog even toevoegen dat je de winkel wel een KANS moet geven om het op te lossen. Het is mooi dat ze je moederbord nog een keer op voorraad hadden en zo snel vervangen hebben. Overigens hoef je niet bang te zijn dat je systeem niet te vertrouwen is. Het zal vast iets onbenulligs zijn wat je systeem overhoop haalt. Dit soort dingen gebeuren elke dag bij de duizende computerwinkels die ons land rijk is ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Hennie-M op 19-02-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben 25

maar zo gek vind ik zelf mijn vraag niet
ik weet uit ervaring dat hobbyisten vaak meer verstand van hun hobby hebben dan winkeliers van hun werk

ik belde op dat me systeem piepte en kreeg gelijk als andwoord terug dat ze daar nooit van gehoord hebben
vervolgens ga ik googlen en zie dat er 101 mogelijkheden zijn waarom een systeem zou piepen

maar er word gezecht dat het de hd niet is ? hoe weten ze dat als ze geneens een piep horen ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:13:
(....)
ik heb een nieuwe pc gekocht afgelopen week
(...)
Als je binnen een week ontevreden en ongerust bent over een nieuwe computer van 1.000 euro zou ik de computer terug brengen en naar een andere computerwinkel gaan. Er is keus genoeg in merken en andere moederborden en in dure computers die geen hoog piepgeluid maken. Dat lijkt me zinniger dan om iemand te vragen om langs te komen, hoe gezellig dat ook kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
twez: en onder welke voorwaarden zou je de computer in dat geval terug willen brengen? Het gaat hier niet om de koop-op-afstand regeling, aangezien de computer in de winkel zelf is aangeschaft.
Veelal nemen winkels gebruikte hardware niet terug, hooguit zou je het mogen ruilen voor andere producten. Naar het geld kan je in deze gevallen vaak fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was geen meschanisce piep of een piep van een spieker
het was echt een electronische piep

Als het een elektronische piep is , waarom horen ze in de winkel dan niets ? Waarop baseer je deze uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Jonge mensen kunnen veel hogere frequenties horen dan ouderen. Dat onder voorwaarde dat hun oren nog niet naar de knoppen zijn door te luide muziek natuurlijk ;)

Zo heb ik ook eens een monitor gehad waar ik hoorndol van werd. Ik hoorde continu een luide hoge piep, maar de mensen in de winkel konden niets horen :P Toen heb ik ze even hun jongste medewerker laten halen, en die kon het wel horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:21:
twez: en onder welke voorwaarden zou je de computer in dat geval terug willen brengen? Het gaat hier niet om de koop-op-afstand regeling, aangezien de computer in de winkel zelf is aangeschaft.
Veelal nemen winkels gebruikte hardware niet terug, hooguit zou je het mogen ruilen voor andere producten. Naar het geld kan je in deze gevallen vaak fluiten.
In een winkel geldt vaak een terugbrengperiode van een week na aankoop. De periode bij bijvoorbeeld Paradigit is 14 dagen.

Als er behoefte bestaat om iemand naar een computer te laten kijken lijkt de meest aangewezen weg om lid te worden van een computerclub in de buurt. Een computerclub heeft soms iemand die voor vervoerskostenvergoeding bij een lid van de computerclub langs komt om computerproblemen op te lossen.

De eerste zin van artikel 9.1 van de Algemene Voorwaarden van Paradigit:
Citaat:

De Klant kan bij elke vestiging van Paradigit een bij Paradigit gekocht product omruilen voor een of meer andere producten of retourneren tegen restitutie van de koopprijs binnen veertien (14) dagen na totstandkoming van de Overeenkomst, mits door de Klant aan de volgende cumulatieve voorwaarden wordt voldaan:
(...)
Einde citaat.

Dit geldt in elk geval voor ongebruikte produkten. Een produkt testen en merken, dat er een probleem is, is misschien niet het gebruiken van een produkt. Anders zou de garantie kunnen gelden.

http://www.paradigit.nl/?pageid=83

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45

Aganim

I have a cunning plan..

Ik heb dezelfde ervaring gehad als Admiral Freebee. Leeftijd kan inderdaad uitmaken, dus schuif het niet te snel op onkunde of onwil af.

Zelf heb ik met mijn huidige laptop 'last' gehad van een electronische piep, welke verdwenen was na een biosupdate. Ik zou dus inderdaad even aan de winkel vragen of ze dit voor je willen doen.

Overigens niet om het een of ander, maar als je 25 bent zou je oud genoeg moeten zijn om af te weten van hoofdletters en leestekens. Gebruik ze dan ook wat meer, dat maakt je tekst iets fijner leesbaar. Het is hier geen MSN of Hyves. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou willen dat ik het kon
de leestekens en hoofdletters goed gebruiken
maar dat gaat helaas niet ook al zou ik willen heb namelijk dyslexie

het probleem is verholpen ik heb een andere pc

iedereen bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:51
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:02:
ik zou willen dat ik het kon
de leestekens en hoofdletters goed gebruiken
maar dat gaat helaas niet ook al zou ik willen heb namelijk dyslexie

het probleem is verholpen ik heb een andere pc

iedereen bedankt voor de hulp
Je zou dit forum moeten blijven bezoeken, je kunt er een hoop van leren en je bent altijd op de hoogte van de nieuwste snufjes! ;)

Veel plezier met je nieuwe PC! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb hetzelfde probleem als de TS.

Ik heb een net nieuwe i7 860 met Asus P7P55D en als ik c state enabled heb komt er een enorm irritante piep uit de buurt van de CPU/MB als de pc idled in W7. Als je de pc belast, is het weg, als de c-state in de bios disabled is is het ook weg. Maar met c state disabled worden de cores een stuk warmer, blijft het cpu voltage hoger en dus ook het verbruik. Dit is dus niet de bedoeling.

Ik ben alleen bang dat het moederbord omruilen voor een zelfde type, net als bij de TS, niet gaat helpen. Of zou het echt exemplarisch kunnen zijn? Ik ben bang dat het eerder een toeval van de combinatie verschillende onderdelen is.
Ik zat al te denken dat het wellicht door die overdreven veel phases van tegenwoordig zou kunnen komen? Of zou dat juist moeten helpen?

Ik heb al de laatste bios.

De voeding is een CM M520 die ik al hiervoor gebruikte en dus toen absoluut niet piepte, bovendien zit de voeding onderin de akst en is het duidelijk te horen dat het niet van de voeding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Door die meerdere phases zou nu juist minder rimpel en meer gelijkmatig belasting moeten optreden, maar blijkbaar ontstaan er soms toch problemen, in dit geval bij lagere belasting. Helaas is alleen mechanisch onderdrukken (lak, lijm, ingieten etc) de enige optie aangezien het plaatsen van extra condensators en/of ontstoorspoelen/ferrietkralen op een bestaand moederbord wel heel lastig gaat worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nou het is net nieuw. Dus een RMA lijkt me logischer dan zelf te gaan zitten knutselen.
Of is het onvermijdelijk? Zijn er mensen met een vergelijkbare setup die dit probleem kunnen onderschrijven of juist niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix "piepent" -> "piepend"

Niet dat we per se taalnasi's willen zijn, maar dit begon pijn te doen aan de ogen van meerdere mensen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Wat RMA betreft is het meer de vraag hoe hard een moederbord mag piepen denk ik, vandaar ook al het probleem dat de reparatie afdeling of leverancier al gauw kan zeggen dat ze niks horen, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel dB(a) er geproduceerd wordt. Ik had zelf ooit een monitor die piepte, deze heb ik dus wel zo goed als stil gekregen met wat plastic spray en lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macros4 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:31:
[...]

Je zou dit forum moeten blijven bezoeken, je kunt er een hoop van leren en je bent altijd op de hoogte van de nieuwste snufjes! ;)

Veel plezier met je nieuwe PC! :D
spelling les op een computer forum lijkt me niet ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KarlMarX schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:04:
Ik heb hetzelfde probleem als de TS.

Ik heb een net nieuwe i7 860 met Asus P7P55D en als ik c state enabled heb komt er een enorm irritante piep uit de buurt van de CPU/MB als de pc idled in W7. Als je de pc belast, is het weg, als de c-state in de bios disabled is is het ook weg. Maar met c state disabled worden de cores een stuk warmer, blijft het cpu voltage hoger en dus ook het verbruik. Dit is dus niet de bedoeling.

Ik ben alleen bang dat het moederbord omruilen voor een zelfde type, net als bij de TS, niet gaat helpen. Of zou het echt exemplarisch kunnen zijn? Ik ben bang dat het eerder een toeval van de combinatie verschillende onderdelen is.
Ik zat al te denken dat het wellicht door die overdreven veel phases van tegenwoordig zou kunnen komen? Of zou dat juist moeten helpen?

Ik heb al de laatste bios.

De voeding is een CM M520 die ik al hiervoor gebruikte en dus toen absoluut niet piepte, bovendien zit de voeding onderin de akst en is het duidelijk te horen dat het niet van de voeding komt.
zelfde combi hier i7 860 met Asus P7P55D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Constrictor84, om te helpen: misschien kun je voordat je op de enter-toets drukt altijd eerst op de punt-toets drukken: die-> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:38:
[...]

zelfde combi hier i7 860 met Asus P7P55D
Dat is jouw combi die het piepen gaf? Hoe is het nu opgelost? Heb je een ander, maar hetzelfde type moederbord of een andere ervoor voor terug?

En het piepen is echt heel hard. Ik ben best gevoelig voor piepjes, maar mijn vrouw niet. Die hoort normaal niks en vond dit ook ondraaglijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dit soort piepjes had ik ook altijd met m'n Nforce2 moederborden (3 verschillenden). Nu met m'n huidige C2D-opstelling heb ik het ook. Volgens mij hebben gewoon alle moederborden er tegenwoordig last van, zei het in meer of mindere mate. Het hangt vooral van de rest van je koeling/gehoor af of je het hoort of niet.

Gelukkig biedt een instelling uitkomst, dan maar iets minder energiezuinig.

Wat ik probeer te zeggen is dat je het probleem altijd wel in meer of mindere maten zult houden.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Sorry hoor, maar ik vind dit geluid echt onacceptabel. Het is veel erger dan ik ooit gehad hebt. Ik heb inderdaad vroeger ook wel eens piepjes gehad met scrollen etc. Maar dat is niet te vergelijken met dit gepiep. Dit hoor je zelfs op 6 meter afstand in een ultra dempende P183 kast en de tv aan in dezelfde kamer...

Het uitzetten van de C-state vind ik ook onacceptabel, aangezien dat één van de belangrijkste redenen voor mij was om te upgraden naar een i7. Ik hou van stilte en energiezuinigheid. In tegenstelling tot helaas veel Tweakers geef ik wel om het milieu en wil ik iedere watt besparen waar mogelijk is (binnen redelijk grenzen, als je echt radicaal bent moet je helemaal geen elctronica gebruiken, maar zo ver ga ik ook weer niet O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nou, moederbord omgeruild, het is minder, maar niet compleet weg. Ander moederbord geprobeerd (m-ATX met H55 chipset), ook niet geholpen. 350W antec voeding geprobeerd, helpt ook niet. Het moet dus wel de cpu zijn. Met een i3 cpu heb ik nergens last van. Kan de cpu zelf piepen of het piepen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Een piepende CPU lijkt me sterk, daar zitten geen bewegende onderdelen in. Mijn laptop heeft het ook soms. Komt denk ik door het wisselen van kloksnelheid, waarbij ook het voltage wordt aangepast en dus de spanningsregelaars een andere stroom moeten leveren. Als er ergens een spoeltje zit kan die gaan trillen. Soms kan je ook overspraak naar het audiogedeelte krijgen en hoor je het door de speakers.

• KarlMarX
Tja, ik heb drie moederborden geprobeerd en twee verschillende voedingen. Met de i3 piept het niet, met de i7 wel en alleen als C6 state enabled is. Als ik de c-states lock op max C3 piept het niet. Maar dan is het verbruik hoger en wordt de cpu idle minstens 10 graden warmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi KarlMarx
heb je nog nieuws ?

mijn bij mijn systeem is de piep er weer :(

denk dat ik toch de cstate functie maar uit gooi.
engergie kosten boeit me niet zo.
als het maar niet slecht is voor me pc.

kan iemand anders me eventuweel vertellen of het slecht voor de pc is om de
intel (r) c-state teck
cstate; spu idle is set to c2/c3/c4

op disable te zetten
want dan gaat hij gelijk op disable en ben ik van het gezeur af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nee slecht is het niet. Het gebruikt meer energie en het wordt warmer, maar met een normale koeler maakt dat niet veel uit.

Ik geef wel om het milieu en om mijn portemonnee, dus ik vind het uitzetten van die functie niet echt een optie... Ik weet alleen niet zo goed bij wie ik nu moet klagen? Intel, Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pff daar zeg je iets ik heb eigenlijk geen idee bij wie je moet wezen.
Ben bang dat je door asus naar intel gestuurd word en bij intel andersom.

als ik in de winkel kom zal ik er toch nog eens over beginnen.
ik laat het je dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of de processor ook piept op een moederbord van Intel.

Hier staat een vrij duidelijke uitleg over c-state.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 860 met een P7P55d-E en ik heb het zelfde probleem. Na ik mijn cpu had overgeklokt en zon 70 graden was geworden was het geluid ineens 2 weken weg. Ik heb vandaag een bios update gedaan en het is erweer. De pc is nu ongeveer 4 weken oud. Ik heb turboboost uitgezet het moederbord gereset middels van een jumpers, maar het maakt niks uit nu zit ik er weer mee. Het vreemde is wel als ik occt gebruik met 100% load of als ik mn muis beweeg is het geluid wegr. Het geluid is er alleen onder idle asl de cpu nietbelast wordt.
Pagina: 1