[PW] 'Oude' zoekcriteria in nieuwe filter? Fouten bij DDR3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hoi,

Ik probeer in de pw wat geheugen te zoeken. Unbuffered DDR3 geheugen zonder ECC, voor op een normaal moederbord. Lijkt me een redelijk simpele en heel veel voorkomende combinatie, nietwaar?

- Er staat DDR2 in de categorie DDR3
- Als ik DDR3 aanvink, en DDR3 (SODIMM) uitgevinkt laat, krijg ik nog steeds SODIMMs ertussen
- Er is geen vinkje 'not' meer, dus ik kan wel het 'gewone' geheugen eruit filteren, maar EEC en/of Registered krijg ik niet weg.

Al met al heb ik al een product of 15 aangeklikt wat pas na 2x klikken een SODIMM of EEC Registered blijkt te zijn, terwijl dit met het oude systeem gewoon al in het overzicht te zien was (SODIMMs hadden hun eigen rubriek, ECC/Registered stond op de zoekresultaten al in een kolom).

Terwijl ik dit typ zie ik heel klein in de hoek 'Klassiek', dus _O_ dat ik er uiteindelijk nog wel op kan zoeken, maar waarom staat zoiets cruciaals zo ver weg? Bottom line is het grootste gemis dus het niet kunnen kiezen dat je iets _niet_ wilt, en het verkeerd categoriseren/labelen van items.

Tenzij ik iets gigantisch over het hoofd zie kan ik http://tweakers.net/price...n137=2909&n60=493&n60=492 alleen maar bereiken op de oude manier, en zo heel ingewikkeld lijkt me dat filter toch niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:11:
- Er staat DDR2 in de categorie DDR3
Dat kan je rapporteren bij het product in kwestie, helaas is het een handmatig proces waar gegarandeerd af en toe fouten in gemaakt worden :) Dus als je de beheerders daar op wilt wijzen door bij het product in kwestie op de "Specs verbeteren"-link te klikken, zouden we dat zeker waarderen.
- Als ik DDR3 aanvink, en DDR3 (SODIMM) uitgevinkt laat, krijg ik nog steeds SODIMMs ertussen
Die producten zijn blijkbaar ook nogal slordig ingevuld (een 16GB sodimm-kit? :X), deels dus in de foute categorie geplaatst en deels de verkeerde DDR3-optie aangevinkt. Zelfde verhaal als hiervoor verder, als je af en toe even de moeite wilt nemen het te melden waarderen we dat zeer :)
- Er is geen vinkje 'not' meer, dus ik kan wel het 'gewone' geheugen eruit filteren, maar EEC en/of Registered krijg ik niet weg.
Daar kan je dus het klassieke filter voor gebruiken zoals je al gevonden had.
Al met al heb ik al een product of 15 aangeklikt wat pas na 2x klikken een SODIMM of EEC Registered blijkt te zijn, terwijl dit met het oude systeem gewoon al in het overzicht te zien was (SODIMMs hadden hun eigen rubriek, ECC/Registered stond op de zoekresultaten al in een kolom).
Sodimm's hebben nog steeds hun eigen categorie, dat onze beheerders fouten hebben gemaakt bij het instellen staat daar verder los van. Ecc/registered kan je op het hoogste niveau van geheugen overigens nog steeds als kolom kiezen, dat dat niet meegenomen is naar DDR3 zal ook wel een foutje zijn.
Tenzij ik iets gigantisch over het hoofd zie kan ik http://tweakers.net/price...n137=2909&n60=493&n60=492 alleen maar bereiken op de oude manier, en zo heel ingewikkeld lijkt me dat filter toch niet.
Het klassieke en huidige grafische filter gebruiken exact dezelfde achterliggende techniek, dus "zo heel ingewikkeld"... sja? Ik denk dat je het punt mist waarom het er (nu) niet in zit.
Het probleem is namelijk niet dat we de achterliggende techniek niet hebben of kunnen maken, maar dat we nog geen goed idee hebben hoe we het duidelijk weer kunnen geven, zodanig dat gebruikers niet afgeschrikt worden door de hoeveelheid keuzes en toch de krachtigere features kunnen gebruiken. Deze grafische(re) filters zijn namelijk geintroduceerd om ze duidelijker te maken, niet om er alleen maar een leuk sausje over te gieten :)

[edit]
Ik heb de titel een beetje aangepast, hopelijk zien de betreffende admins zo duidelijker dat dit niet alleen over de filters gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
ACM schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:22:
Dat kan je rapporteren bij het product in kwestie
Ok, zal ik doen :)
Ecc/registered kan je op het hoogste niveau van geheugen overigens nog steeds als kolom kiezen, dat dat niet meegenomen is naar DDR3 zal ook wel een foutje zijn.
Die informatie komt weer tevoorschijn als ik de minst logische keuze neem (thumbnail was bij mij de standaard), bij 'compacte weergave' staat de meeste informatie van alle 3 de opties 8)7 Het ziet er allemaal heel leuk uit, maar erg logisch vind ik het vooralsnog niet :) Maar mogelijk is dat dus inderdaad een foutje?Ok, er is dus een knopje waarmee je kolommen aan en uit kunt zetten... Ik zal niet zeggen dat het op een onlogische plek zit, maar het is wel totaal onverwacht als je niet weet dat het er zit en er dus ook niet naar op zoek bent. Ik zat gewoon te vloeken dat cruciale dingen die vroeger in 1 oogopslag duidelijk waren nu 2 pagina's verderop en per item verstopt lijken te zitten.
Het klassieke en huidige grafische filter gebruiken exact dezelfde achterliggende techniek, dus "zo heel ingewikkeld"... sja? Ik denk dat je het punt mist waarom het er (nu) niet in zit.
Ik bedoelde meer dat mijn filter mijns inziens niet zo heel ingewikkeld was, ECC/Reg zijn niet zozeer dingen die het wat langzamer of sneller maken, het zijn wezenlijke specs die er voor zorgen dat het geheugen wel of niet werkt op je moederbord, en het lijkt me eerlijk gezegd dat 95% van al je bezoekers geheugen beoordeelt op onder andere dat criterium. De overige 5% besteld in 50% van de gevallen het verkeerde geheugen en behoort in die toekomst tot die 95%.. Getallen zijn uiteraard uit mijn duim gezogen, maar het gaat om het idee.
Deze grafische(re) filters zijn namelijk geïntroduceerd om ze duidelijker te maken, niet om er alleen maar een leuk sausje over te gieten :)
Ik geef toe dat de grafische optie voor een breder publiek inzetbaar is (no more Ctrl- or Shift-click), en in veel gevallen zal deze ook wel voldoen, alleen zit je dan met sommige dingen die wat lastiger zijn (zoals een bepaalde feature _niet_ willen).

Als ik op het knopje 'alle filters' klik verwacht ik niet dat er (ergens anders) nog een knopje zit waar nog veel meer filters te vinden zijn. Ik zou het logischer vinden als het linkje 'klassiek' op de plek van 'toon alle filters' komt (desnoods hernoemd naar 'Toon klassieke filters' om aan te geven dat het er anders uit gaat zien), met een itempje erbij 'Toon meer filters' dat het huidige "alle" filters laat zien.

Hoe je er makkelijk ECC/Reg uit zou kunnen filteren weet ik zo ook even niet, anders dan een optie 'unbuffered zonder ECC' toe te voegen, of een NOT, maar de eerste is lelijk en de 2e weer terug naar de klassieke filters.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Of hernoem klassiek naar geavanceerd en mensen zullen daar de extra opties verwachten. Zo vaak heb je een 'not'-optie toch niet nodig, dat hoeft niet in de standaard view.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.