Problemen Speedtouch706 & TP-link wr541G

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds een paar weken ADSL van online en afgezien van een paar problemen met het installeren werkte het perfect tot 2 dagen geleden. Ik heb namelijk een speedtouch706 modem welke ik heb aangesloten op een tp-link router met wifi, dit werkte perfect totdat hij er eergisteren mee ophield.

Als ik nu de netwerk kabel die van het modem loopt rechtstreeks in een pc steek doet internet het wel maar zodra ik de router ertussen zet ziet de pc de router wel maar doet internet het niet. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dit zo gekomen is, ik heb tot vandaag niks in de instellingen van het router of het modem verandert.

Ik heb het modem en de router een aantal keer gereset en de router opnieuw geconfigureerd zonder resultaat.
Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
heb je alles ook in de juiste volgorde opnieuw aangezet? dat wil bij mij thuis nog wel eens helpen. Overal een seconde of 15 de stroom vanaf, daarna de modem weer aan en wachten tot die volledig opgestart is. Daarna de router weer aan de stroom.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nop werkt ook niet, heb ff complete power cycle gedaan maar krijg nog steeds geen internet via de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
okay, dus het probleem lijkt tussen je modem en je router te zitten. Kan je wel verbinding maken met de router? zo ja, kan je er op inloggen en checken of die een ip adres krijgt toegewezen enzo?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel inlogen op de router, ik heb voor de duidelijkheid ff een screen gemaakt van de index:

http://img99.imageshack.us/img99/9030/tplink.png

Zoals je ziet krijgt de router geen IP adres toegewezen hij blijft de hele tijd staan op : Obtaining network parameters...
Al enig idee waaraan het kan liggen?