Aangezien ik een MS6167 heb, kan ik de FSB niet klokken. MSI levert een standaard prog. met hun Mobo mee genaamd Busracing. Hiermee kan je realtime de FSB-snelheid instellen. Helaas wordt de 6167 (volgens mij) niet ondersteund (hij komt niet in het menu voor, dus ...) 
Dan maar dat SoftFSB van H.Oda. Hiermee kan ik de FSB makkelijk lager klokken, en WCPuid detecteert dan ook netjes de andere FSB snelheid. Nu nog eens proberen 'm hoger te zetten. Dus niet! Helemaal vast gelopen, geen land meer te bezeilen. Stekker eruit dan maar en rebooten.
Nu zijn er 3 opties:
1. Dat proggie van de H.oda is brak.
2. Mijn MS6167 is brak.
3. Ik moet wat in m'n bios wijzigen. Is wel wat voor te zeggen: misschien is dat een beveiliging zodat het Mobo niet opgeblazen wordt door een of andere Computer Idee! lezer.
Wie heeft er ervaring met een MSI 6167 en wil mij helpen ???
Mijn systeem:
- MSI 6167 (Bios v1.5)
- K7 600@750 (Met GFD), Cache 1/2
- 256 Mb PC-100
- AHA 2940 UW
- Seagate Medalist UW 9.1 Gb
- 3DBlaster TNT2 Ultra
Dan maar dat SoftFSB van H.Oda. Hiermee kan ik de FSB makkelijk lager klokken, en WCPuid detecteert dan ook netjes de andere FSB snelheid. Nu nog eens proberen 'm hoger te zetten. Dus niet! Helemaal vast gelopen, geen land meer te bezeilen. Stekker eruit dan maar en rebooten.
Nu zijn er 3 opties:
1. Dat proggie van de H.oda is brak.
2. Mijn MS6167 is brak.
3. Ik moet wat in m'n bios wijzigen. Is wel wat voor te zeggen: misschien is dat een beveiliging zodat het Mobo niet opgeblazen wordt door een of andere Computer Idee! lezer.
Wie heeft er ervaring met een MSI 6167 en wil mij helpen ???
Mijn systeem:
- MSI 6167 (Bios v1.5)
- K7 600@750 (Met GFD), Cache 1/2
- 256 Mb PC-100
- AHA 2940 UW
- Seagate Medalist UW 9.1 Gb
- 3DBlaster TNT2 Ultra