Ik ben zelf goed te spreken over de bruikbaarheid, overzichtelijkheid en mogelijkheden van windows media player (12). Alleen komt het sinds ik Windows7 64 bit heb, enorm log op mij over. Ik speel direct vanuit mijn mediabibliotheek, en die staat op shuffle (en repeat all). Als ik op "next" klik, duurt het soms wel 10 seconden voor er iets gebeurt, en ook duurt het vaak rond de 20 seconden voor ik iets kan doen in WMP (zoals muziek weggooien, hernoemen e.d.). Nadat ik mediaplayer tot actie aanspoor (met name bij het wijzigen van nummers) schiet 1 core vol in de activiteit, tijdens het spelen zelf blijven alle cores zolang ik niets aan het doen ben rond de 2-3% (normaal tijdens idle)
Ik heb welliswaar een grote mediabibliotheek van ongeveer een goede tweeduizend nummers, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.
Kan het soelaas bieden om een deftige geluidskaard (ik dacht zelf aan een ASUS XONAR) toe te voegen, momenteel gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn ASROCK P43DE
Mijn systeemspecs:
MOBO: ASRock P43DE
CPU: Intel Core2Quad Q9400
RAM: 4x 2GB GEIL DDR-2 1066 (totaal 8GB)
HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB
Oh ja, zit ik hier goed of horen dit soort vragen in het hardware gedeelte thuis?
Ik heb welliswaar een grote mediabibliotheek van ongeveer een goede tweeduizend nummers, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.
Kan het soelaas bieden om een deftige geluidskaard (ik dacht zelf aan een ASUS XONAR) toe te voegen, momenteel gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn ASROCK P43DE
Mijn systeemspecs:
MOBO: ASRock P43DE
CPU: Intel Core2Quad Q9400
RAM: 4x 2GB GEIL DDR-2 1066 (totaal 8GB)
HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB
Oh ja, zit ik hier goed of horen dit soort vragen in het hardware gedeelte thuis?
[img]error.jpg[/img]