Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ben zelf goed te spreken over de bruikbaarheid, overzichtelijkheid en mogelijkheden van windows media player (12). Alleen komt het sinds ik Windows7 64 bit heb, enorm log op mij over. Ik speel direct vanuit mijn mediabibliotheek, en die staat op shuffle (en repeat all). Als ik op "next" klik, duurt het soms wel 10 seconden voor er iets gebeurt, en ook duurt het vaak rond de 20 seconden voor ik iets kan doen in WMP (zoals muziek weggooien, hernoemen e.d.). Nadat ik mediaplayer tot actie aanspoor (met name bij het wijzigen van nummers) schiet 1 core vol in de activiteit, tijdens het spelen zelf blijven alle cores zolang ik niets aan het doen ben rond de 2-3% (normaal tijdens idle)
Ik heb welliswaar een grote mediabibliotheek van ongeveer een goede tweeduizend nummers, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.

Kan het soelaas bieden om een deftige geluidskaard (ik dacht zelf aan een ASUS XONAR) toe te voegen, momenteel gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn ASROCK P43DE

Mijn systeemspecs:

MOBO: ASRock P43DE
CPU: Intel Core2Quad Q9400
RAM: 4x 2GB GEIL DDR-2 1066 (totaal 8GB)
HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB

Oh ja, zit ik hier goed of horen dit soort vragen in het hardware gedeelte thuis?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geluidskaart gaat niet helpen aangezien dit probleem niet veroorzaakt zal worden door de onboard geluidskaart. Als je nu eens de media bibliotheek leeg gooit (dus niet de nummers van de schijf zelf verwijderen) en dan de muziek map(pen) opnieuw importeert?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Goeie tip, en nog niet geprobeerd idd, ga dat meteen even doen :)

Ik dacht dat een geluidskaardt (zeker de meer high-end modellen) wellicht een uitkomst boden omdat deze zelf een processing chip hebben, en het geluid dus niet meer door de processor verwerkt hoeft te worden. Of iets in die trant tenminste.. aan de andere kant zou een Q9400 weer krachtig genoeg moeten zijn om audio te verwerken.

[ Voor 71% gewijzigd door Niekleair op 14-02-2010 18:39 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op een Q9400 zou het verwerken van het geluid zelf niet eens te merken zijn. De hoge belasting komt door de media speler en niet doordat de onboard geluidskaart het geluid zelf moet verwerken. Dus het probleem ligt echt bij Windows Media Speler zelf. Denk dat hij op een of andere manier problemen heeft met je bibliotheek maar het formaat lijkt me niet het probleem wat zo enorm veel nummers heb je niet. Ik zit met een kleine 3000 muziek files en merk daar helemaal niks van.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:00
Weet niet zeker of het daadwerkelijk aansluit op jouw probleem maar WMP12 heeft de functie om vanaf het internet aanvullende gegevens te downloaden over je muziek (misschien hebben vorige versies dit ook wel, nooit op gelet).

Dit is te vinden bij Extra > Opties > Mediabibliotheek

Misschien dat dit uitvinken wat kan doen aan je probleem.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
De tip van Tsurany heeft al geholpen. Die optie die Fanatix geeft, staat aan, maar inmiddels is mijn WMP razendsnel, wel vaag, nadat ik gisteren mijn mediabliotheek leeg had gegooid, wilde WMP aanvankelijk geen media meer inladen. Op de een of andere manier (Via mediacenter) kreeg ik het wel voor elkaar, maar was tie weer traag.

Toen ik vanmiddag mijn pc weer aanzette en de mediaspeler opende, bouwde hij de hele bibliotheek weer opnieuw op, en nu is tie heerlijk vlot. Thanx TSurany

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Ik zit met hetzelfde probleem. W7, 64-bit/ WMP12/ Intel I5. Bibliotheek bevat 9036 items (573 uur). Als ik media player met behulp van shuffle het volgende nummer laat kiezen, moet ik ongeveer 10 seconden wachten :( . Bij 3000 items was dit overigens niet het geval...
Het leegmaken/ opnieuw aanvullen van de bibliotheek loste het probleem niet op.

Iemand nog ideeën?

/Edit: Winamp geïnstalleerd: werkt perfect O-)

[ Voor 6% gewijzigd door YOGI op 06-10-2010 16:09 ]

Pagina: 1