Internet doet het plotseling niet meer, alles geprobeerd??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 02:24
Zit met een rotprobleem.

eerst me config.

UPC 25MB.
Win 7 x64
i7 920.

Me internet doet het sinds vanochtend niet meer. ( gewoon via de kabel )
Heb letterlijk alles geprobeerd.
Op de andere pc doet hij het wel ( Vast ), kheb geprobeerd via de andere utp kabel van de pc waarop hij het wel deed, ook niks.
Heb alle mogelijke commando's uitgeprobeerd bij cmd.
UPC aan de lijn gehad, maar ligt aan mijn pc, aangezien hij het op de andere pc het wel doet.
netwerkkaart gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd.
Modem talloze keren gereset, opnieuw aangezet etc, ik ben de weg kwijt?

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::249d:e30e:5a0d:d8e5%1
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.216.229
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 0.0.0.0

Tunnel-adapter voor isatap.{7EFB3851-0127-44D4-8603-3BC80E76530C}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 3:

Tunnel-adapter voor 6TO4 Adapter:

Tunnel-adapter voor isatap.{48319C2E-6BA1-49A6-87D0-A0DCCB00C764}:

modemsignaalwaarden: ( maakt niks uit denk ik aangezien hij het op de andere pc goed doet )

Downstream
Freq/Power: 460.000 MHz -1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 49 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

Status
System Uptime: 0 days 0h:31m:45s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: SUN FEB 14 17:50:31 2010

Interface Parameters
Interface Name Provisioned State Speed MAC address
LAN Enabled UP 100 00-15-A3-EC-C5-26
CABLE Enabled UP ---- 00-15-A3-EC-C5-27
USB Enabled DOWN 12 00-15-A3-EC-C5-29
MTA Enabled UP ---- 00-15-A3-EC-C5-28

[ Voor 58% gewijzigd door Mr.Joker op 14-02-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Je pc krijgt geen ip adres en neemt er zelf een aan (169.254.x.x adres, apipi).

Het eerste wat ik zou doen is de netwerkkaart in systeembeheer weggooien, pc opnieuw laten opstarten en kijken wat er dan gebeurt.

Je router resetten (ik neem aan dat je een router hebt, zonder kan je maar gebruik maken van 1 pc via upc) lijkt me ook een poging waard.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 14-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als je handmatig het ip adres instelt heb je dan wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:45
Windows 7 heeft best een goede firewall, kijk eens daarzo of DHCP requests niet geblockt worden. Onder de UK-versie is dat te vinden onder Core Networking.

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik had een router maar die is kapot gegaan een week geleden ( heeft niks met dit probleem te maken, aangezien hij het perfect deed, had al een paar keer geswitched met pc's op de modem zonder problemen )
Zoals in me verhaal staat heb ik me netwerkkaart ook al gedeinstalleerd ( Dus verwijderd via apparaatbeheer ), opnieuw geinstalleerd met de drivers van asus.
Router heb ik dus niet.
Ik heb alles al tig keer gereset etc.
alle lampjes die moeten branden, branden ook op de modem ( vandaar dat de andere pc het wel doet op de modem )

volgens windows: Lan verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 14-02-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Mr.Joker schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:06:
Ik had een router maar die is kapot gegaan een week geleden ( heeft niks met dit probleem te maken, aangezien hij het perfect deed, had al een paar keer geswitched met pc's op de modem zonder problemen )
Dat heeft er alles mee te maken, bij upc moet je gebruik maken van een router als je meer dan 1 pc tegelijk het internet op wilt.

Doe die pc die nu werkt eens uit.. stroom van je modem af.. herstart de pc die niet het internet op kan, geef het modem weer stroom en kijk eens of dat werkt. Grote kans van wel.
Nadeel.. de pc die het nu wel doet, doet het dan niet meer.

Router kopen en je kan met beide pc's tegelijk het internet op.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 14-02-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Volgens mij begrijp je me verkeerd.
Ik begrijp ook wel dat als je met 2 computers TEGELIJK op het internet wilt dat je een router nodig hebt.

Het zit zo: Gister toen ik naar bed ging deed internet perfect op de computer. ( PC#1)
Vanmiddag hadden we de utp kabel geswitched bij de modem zodat op de andere pc( PC#2) ge-internet kon worden, dat lukte.
Toen probeerde ik de utp kabel weer terug te doen, alleen kreeg ik op de andere pc geen verbinding(PC#1)

Op pc#2 doet het internet het wel....
PC die werkt staat al een paar uur uit... ( helemaal niks aangesloten ook ), ook modem vaak herstart

jou tip ook geprobeerd, deed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nee niet alleen herstarten, enkele minuten stroom van het modem halen.
En voordat je het modem weer stroom geeft moet je al die nieuwe pc er aan hangen.

Dan zal het werken.

Ja klopt dat het kan werken, maar dat is afhankelijk van de mac-lock in je upc modem. Die zal wel na een bepaalde tijd verlopen (als beide pc's uitstaan) of een paar keer kunnen wisselen.
Je modem moet nu deze mac-lock vergeten (paar minuten van de stroom af) voordat het weer werkt.

Maar als ik jou was zou ik toch echt een simpel routertje kopen, ben je voor 10 euro klaar op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Heb wel een router op het oog, waar ik langs moet gaan, precies dezelfde als me vorige WPN824V2 volgens mij
neem aan dat 10 minuten genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit probleem kan gewoon simpelweg opgelost worden met een router. Het is gewoon het standaard gezeur met zo'n kabel provider ding, die leveren vaak geen fatsoenlijke apparatuur mee en dan moet je zelf nog een router aanschaffen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
niet gewerkt.
ook nog een powercycle geprobeerd,
deed het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dan zal je ipv paar minuten de boel vannacht als je gaat slapen maar een paar uur van de stroom moeten halen.
Wellicht dat je morgen weer met beide pc's online kan... maar dat zal niet lang goed gaan.
Voor de lange termijn gewoon een routertje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:42

996

Afgelopen week probleem gehad dat het UPC modem geen IP adres kreeg vanuit het netwerk van UPC. Blijkt een probleem te zijn dat UPC te weinig IP-adressen heeft. Inmiddels is het wel door UPC verholpen, daarvoor wel meerdere malen met UPC moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
bij een kennis een router opgehaald, sitecom 300N

Alles aangesloten, nog steeds niks.

Wordt er zo moedeloos van, ben onderhand al 7 uur bezig.....

Mijn volgorde: alles uit, dus router & modem.

modem opstarten , als alles opgestart is router aan, en ik krijg het niet werkend.
allebei de apparaten gereset etc,????
Iemand andere ideeën nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Blijkbaar heb je het modem te kort van de stroom af. Laat de boel vanacht als je slaapt maar de hele nacht zonder stroom en alle utp/netwerkkabels los.

En let op.. als je er stroom op zet dat dan het eerste apparaat wat er aanhangt de router is.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 14-02-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik zie dat het bij de meeste mensen 5 minuten genoeg is.
Kheb alles er voor 20 minuten afgehaald.
Ik heb wel gelezen dat upc met problemen kampte dat het te weinig ip-adressen kon toewijzen oid?

EDIT: Telefonie doet het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 14-02-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 19:34

lier

MikroTik nerd

Dat staat in je topic inderdaad ook vermeld.

Twee dingen die je kan doen:

Kijk of je de WAN van de router kan voorzien van het MAC adres van de werkende pc
Bel morgen gewoon UPC en leg uit wat je hebt gedaan en dat je verwacht een werkende situatie te kunnen krijgen met bovengenoemde apparatuur.

O ja, je krijgt toch wel een (private) IP adres toegewezen van de router ?
Kan je in de router zien dat er geen IP adres door UPC aan uitgeleverd wordt ?
Tsurany schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:29:
Dit probleem kan gewoon simpelweg opgelost worden met een router. Het is gewoon het standaard gezeur met zo'n kabel provider ding, die leveren vaak geen fatsoenlijke apparatuur mee en dan moet je zelf nog een router aanschaffen.
Hulde aan de kabelaars die je voorzien van een serieuze oplossing, zorg zelf er maar voor als je meer pc's wil gebruiken !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.216.229
Dit is je probleem. Je pc krijgt via DHCP geen ipadres toegewezen. Je zal vanaf de hardware langzaamaan via de protocollen naar de software omhoog moeten troubleshooten om erachter te komen waar het fout gaat.

Dus eerst maar eens je pc direct op het modem aansluiten.
Modem aan, en vervolgens je pc aan. Je zal nu een extern IP adres moeten krijgen van het modem. (dus een ip adres dat door je ISP verstrekt wordt.

Als je nu WEER een ipadres krijgt dat begint met 169.x.x.x dan is er GEEN verbinding tussen je pc en je modem.

Je gaat nu troubleshooten door eerst maar eens zeker te weten dat je netwerkkaart en je netwerkkabel in orde zijn.
Netwerkkabel kan je checken door met je andere pc te gebruiken (die krijgt wel internet)

Er van uitgaande dat je een 169.x.x.x adres hebt gekregen: release het ipadres (ipconfig /release) renew het ipadres (ipconfig /renew) kijk wat voor ipadres je nu krijgt)

Je kan nu nog proberen om je drivers opnieuw te installeren

Krijg je weer een ipadres in de 169 range, lijkt het op een probleem met je netwerkkaart. Steek een pci netwerkkaartje erin en installeer de drivers (pci kaartje kost je hooguit 10 euro) en kijk of je nu wel een geldig ipadres krijgt.

Ik weet niet of je ISP op mac adres toegang verschaft. In dat geval kan je niet zomaar van netwerkkaart wisselen. En dat zou dan ook verklaren dat je een apipa ipadres (169.x.x.x) krijgt en geen extern ipadres.

Als je ISP op macadres filtert, dan kan je een router kopen en het macadres clonen van de pc die wel goed werkt en ben je van je probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Werkende pc is inmiddels al niet meer werkend......
Internet doet het dus niet meer op die pc via de router.
ik ga ff me laptop direct op de modem aansluiten, want wordt onderhand wel gek van het sjouwen van die pc van een aantal kilo's naar de andere kamer....

IP adres is nu 192.168.0.101 maar dat komt omdat hij nu via de router zit.

Ik betwijfel dat dit een harde-related issue is.
Draadloos pakt me lap de router ook niet, en de andere 2 pc's pakken de verbinding ook niet via de vaste kabel, internet nou constant via me telefoon ( Vodafone )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die 'werkende' pc DIRECT op je modem aansluit, doet hij het dan weer of dan ook niet?

De router heeft ook een ander macadres. Als je ISP op mac adres filtert gaat dat pas werken als je OF het macadres van je werkende pc aan je router geeft, OF het macadres van je router doorgeeft aan je ISP zodat zij dat nieuwe macadres in hun filter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Mr.Joker schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:54: ....
ik ga ff me laptop direct op de modem aansluiten, want wordt onderhand wel gek van het sjouwen van die pc van een aantal kilo's naar de andere kamer....

IP adres is nu 192.168.0.101 maar dat komt omdat hij nu via de router zit.
Je werkt niet echt mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
die werkende pc is onderhand niet meer werkend ( denk omdat ik die ontkoppeld heb, en aangezien chello met gelimiteerde ip adres uitgave zit? )

en @ hierboven, als je misschien de moeite doet om heel het topic door te spitten wist je dat ik bijna alle mogelijkheden al heb geprobeerd, jou post is daarbij 0,000% van toegevoegde waarde

Via me laptop deed hij het ook niet.
hardware related is het zoiezo niet, ik ga me niet laten vertellen dat alle netwerkkaart van alle 2 de computers en een laptop kapot is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
alle kabels er vannacht uit.
Dr'net alles erin, dus stroomkabel van router erin, halve minuut wachten
Modem aan, met alle utp kabels er weer in behalve die naar de router ( 2 pc's wel aangesloten op router ), nadat alle lampjes gingen branden utp kabel in router, nog steeds geen verbinding.
Heeft wel degelijk met een mac lock te maken denk ik, heb die zaterdag nog 2 computer gemaakt van kenissen, die ook in verbinding waren met het internet, dus 4 a 5 verschillende pc's op de modem in korte periode, maar normaal gezien zou die mac lock moeten verdwijnen na een tijdje van de stroom??
Kan UPC ook alles leeghalen vanaf hun kant als ik zou bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Mr.Joker schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:53:
alle kabels er vannacht uit.
Dr'net alles erin, dus stroomkabel van router erin, halve minuut wachten
Modem aan, met alle utp kabels er weer in behalve die naar de router ( 2 pc's wel aangesloten op router ), nadat alle lampjes gingen branden utp kabel in router, nog steeds geen verbinding.
Heeft wel degelijk met een mac lock te maken denk ik, heb die zaterdag nog 2 computer gemaakt van kenissen, die ook in verbinding waren met het internet, dus 4 a 5 verschillende pc's op de modem in korte periode, maar normaal gezien zou die mac lock moeten verdwijnen na een tijdje van de stroom??
Kan UPC ook alles leeghalen vanaf hun kant als ik zou bellen?
misschien wel, misschien niet. Soms moet je dan ook nog weer de hele installatie en herkenningsprocedure volgen, waarbij in de servers van UPC, het mac adres van de pc die er het eerst aan hangt komt te zitten.

Eigenlijk heb je maar een vaag probleem. Meestal (als het geen router modem betreft) krijg je toch het WAN IP toebedeelt? Je zou dan een IP adres in de range van 84.x.x.x ofzo moeten verwachten. In ieder geval geen LAN IP (192.168.x.x). Als het wel een router-modem betreft, heeft het zijn eigen DHCP server en krijg je dus een LAN IP adres.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Raar dat het nu na zoveel tijd zonder stroom nog steeds niet werkt.
Wellicht dat ze er bij upc voor kiezen om de mac adressen niet in het modem op te slaan maar op hun dhcp servers. Dan zou je ze inderdaad even moeten bellen.

Wat je verder nog kan proberen is om in de router gebruik te maken van de mac clone functie en daar dan het mac adres van de pc die wel het internet op kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
ik heb nog 1 ding kunnen testen voor ik naar school ging, pc 2 die het gister even deed direct op de modem zonder router, die pakte hij gewoon.
zodra ik terug ben van school, zal ik me eigen pc ( pc 1 ), direct aansluiten.
ind de kapotte netgear router die ik heb liggen wat makkelijker dan die sitecom die in bruikleen is....
indien hij pc 1 niet direct pakt straks op de modem, wordt het maar weer die dure klantenservice bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

vergeet de optie op de vorige pagina niet :), denk dat je er net overheen hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel het modem netjes ingesteld zodat hij goed werkt met de router samen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
dan zal ik de werkende pc ontdoen van ze directe verbinding en via de router aansluiten, volgens mij is het de optie clone mac in de router config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
adressen zijn geflushed door upc, me internet doet het weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 19:34

lier

MikroTik nerd

Mr.Joker schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:10:
adressen zijn geflushed door upc, me internet doet het weer perfect :)
Perfect als in...met router en op twee systemen simultaan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Inderdaad 2 desktops en 1 laptop aangesloten op de router, waarbij de laptop draadloos!
Pagina: 1