[Windows 7] Sommige Games stotteren + BSOD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
hallo, ik een probleem met mijn laptop, want ik heb 3 weken geleden Win7 erop gezet en sindsdien ong 3 bsods gehad. Dat is nog niet echt probleem want 1x per week is nog niet heel veel ofzo maar het hoort zeker weten niet. Het echte probleem is dat sommige games om de zoveel tijd stotteren voornamelijk bij mass effect 2 en de beta van battlefield. Bij mass effect druk je dan gewoon even op pauze maar bij battlefield is dit nogal lastig aangezien het een multiplayer is. Overigens heb ik bij call of duty MW2 totaal geen probleem. De specificaties van mij laptop zijn een 2.8 Ghz dualcore van intel. (centrino ofzo) en een 770M quaddro videokaart 512MB geheugen. Overigens zit er 4GB werkgeheugen in. Ik heb de videokaart drivers al upgedate en windows 7 is ook geupdate (win7 64bit ultimate) heeft iemand een idee wat ik verder nog kan testen?
p.s ik weet trouwens niet of dit topic wel op de goede plaats staat maar dat lijkt me wel :)
-edit- ik had net ook lag in bf heroes... en ik had geen overige processen lopen ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door Lubbers92 op 14-02-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
ok dit is dus de bsod... kweet niet welk gedeelte belangrijk is dus post ik ff een foto ervan (hij is groot 3.2MP)

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/3720/dsc00098rl.th.jpg

google wil ook niet echt mee werken? dus ik hoop dat iemand me nu kan helpen

[ Voor 13% gewijzigd door Lubbers92 op 17-02-2010 00:59 ]

• Lubbers92
Net weer een bsod gehad exact dezelfde kan iemand mij vertellen wat dat betekent? of is het een groot mysterie.... de laptop was trouwens niet heel erg heet ofzo... hij is wel eens veeeel heter geweest

[ Voor 29% gewijzigd door Lubbers92 op 18-02-2010 00:11 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de BSOD guide voor hoe je dit moet aanpakken, dan kun je daarna verder zoeken op de specifieke BSOD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een move naar Windows Clients :)

• Lubbers92
ok bedankt, als ik het dus goed begrijp is een driver waarschijnlijk niet goed geinstalleerd. Dit verbaast mij opzich niet. want tijdens het installeren van windows 7 vroeg hij om essentiele updates uit te voeren. Ik druk op ok, maar toen begon hij ook windows drivers te installeren en toen ik mijn HP drivers wou installeren stopte sommige drivers gewoon met installeren en kwamen bij het eindscherm. Dat vond ik toen al vreemd, maar ja toen had ik nog niet direct een probleem ofzo... ik weet alleen niet meer welke dat zijn :P ff kijken welke driver het exact is bij volgende bsod en die ff opnieuw installeren. Ook heb ik net naar een oud systeempunt herstelt, miss helpt dat wel.

-edit-

weer een bsod... dit is alle info die ik heb gekregen

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: a
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF800031EE477
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\021810-22370-01.dmp
C:\Users\Thijs\AppData\Local\Temp\WER-45162-0.sysdata.xml

aan die 2 files heb ik overigens weinig.... die .dmp kan ik niet eens openen en die sysdata snap ik ook de ballen van...

[ Voor 32% gewijzigd door Lubbers92 op 18-02-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
bump? kan iemand mij ff helpen... kzit er zelf aan te denken om de boel weer te formateren ik heb nu weer vakantie dus opzich heb ik er wel tijd voor, of heeft iemand nog een idee van wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd om alle drivers eens opnieuw te installeren? Zo niet, probeer dat eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit kan een driver issue zijn, maar er kan ook meer aan de hand zijn. Hoewel je typevaardigheden niet helemaal goed lijken, vraag ik je toch om een wat preciezere lijst met systeemspecs te geven (inclusief driver versies, en waar je ze vandaan hebt).

Negeer vervolgens het merk wat op je laptop staat (HP? dat merk staat bekend om "gewoon" niks geen support te geven over W7 met oudere hardware, in een poging om mensen nieuwe hardware aan te smeren), en download alle laatste drivers die je maar kunt vinden, voor zowel chipset (en schijfcontrollers), en videokaart. Vooral die videokaart lijkt me vrij kritiek, ik weet het niet zeker, maar deze link lijkt me voor de GPU in je videokaart geschikt:

http://www.nvidia.co.uk/o...7_x64_195.62_whql_uk.html

nVidia heeft echter een handje van "instabiele" drivers, overweeg dus ook oudere versies.

Overigens kan een driver ook crashen uit puur beveiliging; als een GPU te (gevaarlijk) heet wordt, dan kan de driver hem helemaal uitschakelen, dit zorgt voor een systeem STOP (het BSOD), maar voorkomt wel permanente schade (ik herinner me een verhaal van een macbook die maar niet stabiel was in Windows, maar MacOS X ging vrolijk door, het resultaat was uiteindelijk gesmolten soldeersel in de laptop, en een flame naar de aap die een driver maakte voor MacOSX die niet gelijk kernel panic geeft bij een dergelijke situatie).

De Hardware & Opstart problemen troubleshooter is geschikt voor jou, dunkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 20-02-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
ik heb de boel maar weer geformatteerd :( werkt nu wel weer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
toch niet, net weer dezelfde bsod... wat kan ik hier nog aan doen? weer terugbrengen naar servicecenter van universiteit? of vista er weer opzetten?

-edit-

die driver had ik al geinstalleerd en de temperaturen heb ik nog niet gechecked... het gebeurde net wil in het midden van een spel (CC3 :P ). Ik weet wel waarmee ik de temps kan checken maar wat zou echt het maximale mogen zijn dan? wanneer schakelen drivers uit? of waar kan ik dat checken? overigens zijn hier de gehele specificaties:

Operating System
Legitieme Windows Vista® Business 32-bits (Engels)
Processor
Intel® Core™ 2 Duo Processor T9600
(2,80 Ghz, FSB 1066 MHz, 6 MB L2 cache)
Chipset
Mobile™ Intel® PM45 Express chipset
Memory
4096 MB, 800 MHz DDR2 SDRAM (2 x 2.048 MB)
Hard disk
320 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf / 7.200 RPM
Optical Device
DVD±RW DL SuperMulti DL Light Scribe
Display
15,4-inch WSXGA+ WVA (1680 x 1050 resolutie)
Display
2 Megapixel webcam incl. Business Card lezersoftware
Graphics
NVIDIA Quadro FX 770M; Tot 512 MB dedicated videogeheugen
Extensions slots
Vrije slot voor extra apparaten: 1 ExpressCard/54 slot, mediakaartlezer
I/O Ports
4 USB 2.0 poorten, VGA, eSATA, stereo microfooningang, stereo hoofdtelefoon / lijnuitgang, Firewire (1394a), HDMI, voedingsconnector, dockingconnector, tweede batterijconnector, RJ-11, RJ-45
Audio
High-definition audio, stereoluidsprekers, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, stereo microfooningang, geïntegreerde dual-array microfoons
Wireless
Intel WiFi Link 5300 ABG/N
Power
Externe 120-Watt HP Smart netadapter
Battery
8 Cell Batterij (73 Watt/uur) , Primaire Batterij
Extra’s
Bluetooth® 2.0, HP vingerafdruksensor
Accessoires
HP USB 2-Button Optical Scroll Mouse

mooi tabelletje :P enige manier om het enig zins overzichtelijk te krijgen

overigens werkt mijn vingerafdruk scanner ook niet echt meer... want als ik mijn vingerafrduk wil registreren gaat het de eerste 2x goed en bij de derde stopt hij ineens... (altijd na de derde)

tijdens het installeren van windows 7 installeerden een aantal drivers ook niet, ze beginnen wel maar eindigen niet... ik zal die nog even opnieuw proberen te installeren, even kijken of dat het probleem is.

ook zal ik opstarten troubleshooter ff doorspitten

-edit2-
de volgende drivers installeerde niet (ook niet na een 2e poging):
intel amt driver
LSI High-Definition Audio (HDA) Modem Driver
Intel 82567LM Gigabit Ethernet Controller Driver
Intel PRO/Wireless Drivers for Microsoft Windows 7
Qualcomm Mobile Broadband Drivers - Gobi1000

wat ze doen... geen flauw idee

oftewel ik heb op het moment echt geen geluk met mijn laptop...

-edit3-
die drivers heb ik gewoon hier vandaan
klik

maar als ik jou zo hoor kan ik beter drivers van officiele websites van intel halen enz?

[ Voor 101% gewijzigd door Lubbers92 op 01-03-2010 00:27 ]

Pagina: 1