[AANSCHAF LED TV €1.500,-]

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:23
Hallo allemaal,

zoals de topictitel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een nieuwe TV.

Op dit moment zijn mijn vriendin en ik in het bezit van een Samsung 32" LCD TV. We hebben een nieuw huis gekocht, en als we hierin trekken gaat die tv naar de slaapkamer, en moet er in de woonkamer een nieuwe TV komen staan.

Waar we hem voor gaan gebruiken:

-Gamen (PS3)
-TV kijken (middels Cisco interactieve tv-decoder icm Ziggo)
-Bluray/DVD's kijken (Marantz BD7004)
-Mediastreamen van de PC's door het hele huis (PS3)

We zijn beide fanatieke TV/film kijkers, dus er moet een grote tv komen te staan. We zijn beiden van mening dat een 117cm (46") een mooi formaat zou zijn.

Onze eissen/wensen:

-Minimaal 1 HDMI (ik sluit alle apparaten middels HDMI aan op een Marantz SR6004 receiver, dus er gaat maar 1 kabel naar de TV toe
-Full HD
-Min. 117cm
-Smartcard hoeft er niet per se in te kunnen, we kijken namelijk interactieve televisie
-Netwerk aansluiting zou leuk zijn voor internet op TV (kan ook via PS3, dus is niet noodzakelijk)
-Geluid boeit me niet, dit gaat toch via de versterker
-Energiezuinig

De reden waarom ik dit topic open, is omdat het een behoorlijke uitgave gaat worden, en ik graag precies wil weten wat ik koop tot ik tot aanschaf over ga. Uiteraard heb ik me al redelijk verdiept in tv-land, maar ben toch op zoek naar wat kritische benaderingen van jullie kant.

Min voorkeur gaat uit naar een LED-TV. Het energieverbuik van de LED-TV's ligt gewoon een stuk lager, en bespaard daarmee een hoop geld. Ik heb ook naar de Panasonic plasma's gekeken. Deze gaven super strak beeld, maar ik vond het beeld van de Sharp LED TV's mooier. Nog meer contrast, en zwart was ook ECHT pik zwart.

Het type dat ik bij Mediamarkt heb gezien is de Sharp LC-46LE700E, deze kon ik met korting krijgen voor €1.400,-

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Sharp-LC-46LE700E.jpg

Wat ik graag van jullie wil weten is..

-Of jullie ervaring hebben met Shapr LED TV's
-Of led TV's nog last hebben van kinderziektes, omdat het nog nieuw is.
-Wat onegeveer de levensduur van LED is tov traditionele tv toestellen zoals LCD of plasma.
-Wat de directe concurrenten zijn van deze Sharp.
-Of er nog ontwikkelingen aan komen waar ik beter op kan wachten.

1 Juni krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis pas, dus ik heb nog even rustig de tijd, tegen die tijd willen we hem wel direct gaan aanschaffen

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

powermarcel10 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:08:
-Of jullie ervaring hebben met Shapr LED TV's
Die kun je toch zelf gaan zoeken? Gewoon reviews lezen, en verder kijken dan Nederland(stalig) alleen.
-Of led TV's nog last hebben van kinderziektes, omdat het nog nieuw is.
Kinderziektes openbaren zich niet altijd gelijk. Als je nieuwe technologie koopt loop je altijd dat risico, dus dat is niet echt een zinvolle vraag. Of er problemen zijn kun je lezen in reviews, die je zelf moet zoeken.
-Wat onegeveer de levensduur van LED is tov traditionele tv toestellen zoals LCD of plasma.
Nieuwe technologie, nog niet lang op de markt, dus niet beantwoordbaar; ook een beetje zinloze vraag.
Kun je dat niet beter aan Jomanda of Char vragen? De toekomst laat zich niet makkelijk voorspellen.
1 Juni krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis pas, dus ik heb nog even rustig de tijd, tegen die tijd willen we hem wel direct gaan aanschaffen
Dan moet je tegen die tijd gaan kijken. Het is nu nog niet zinvol om je druk te maken over een TV voor juni. Zie het maar zo: je hebt nog tijd zat om je erin te verdiepen :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 14-02-2010 17:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
3D :Y) Samsungs daarvan komen volgende maand ofzo. Heeft waarschijnlijk nog wel wat kinderziektes, bij LED TV's zijn die er wel uit inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe TV ivm een nieuwe woning. Mijn eisen zijn vrijwel hetzelfde. Ik zou het liefst een "monitor" aanschaffen die dus geen geluid aan boord heeft en geen tuner en daarmee goedkoper zou kunnen zijn en misschien wel platter.

Maar monitoren zijn meestal niet van groot formaat en zijn niet echt bedoeld om TV beelden weer te geven.

Dus dacht ik ook aan een LED-TV. Nu heeft LG ook een nieuwe LED-TV:

http://www.lge.com/nl/tv-audio-video/televisie/LG-led-lcd-tv-42SL9000.jsp

Deze TV lijkt mij ook mooi vanwege de dunne rand.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
gambieter schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Die kun je toch zelf gaan zoeken? Gewoon reviews lezen, en verder kijken dan Nederland(stalig) alleen.

[...]

Kinderziektes openbaren zich niet altijd gelijk. Als je nieuwe technologie koopt loop je altijd dat risico, dus dat is niet echt een zinvolle vraag. Of er problemen zijn kun je lezen in reviews, die je zelf moet zoeken.

[...]

Nieuwe technologie, nog niet lang op de markt, dus niet beantwoordbaar; ook een beetje zinloze vraag.

[...]

Kun je dat niet beter aan Jomanda of Char vragen? De toekomst laat zich niet makkelijk voorspellen.

[...]

Dan moet je tegen die tijd gaan kijken. Het is nu nog niet zinvol om je druk te maken over een TV voor juni. Zie het maar zo: je hebt nog tijd zat om je erin te verdiepen :)
Sjonge jonge, wat een zinloos geklets.. Ik kan wel 100.000,- reviews gaan lezen, maar die zijn over het algemen toch van tevreden mensen, anders kopen ze zo'n televisie niet.. Hou eens op met zeggen dat ik zinloze vragen stel.. Of er kinderziektes zijn.. Dat kon toch toevallig inmiddels bekend zijn..? Net als dat bij Samsung gebleken is dat de folie achter het scherm begon los te laten bij de eerste generatie led tv's? En Jomanda en Char vragen? Als ik je was zou ik hun eens vragen of je in de toekomst nog snugger gaat worden.. Zoals de 2e reactie zegt: 3D tv is een nieuwe tecnologie.. Nog niet uit, maar er is al wel wat over bekend.. Naar dat soort antwoorden ben ik op zoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Punt is wel dat je al heel wat topics hebt geopend met vragen betreffende nieuwe apparatuur voor je nieuw te komen huis. Nu zijn je topicstarts veelal wel oke, maar er zitten gewoon vragen tussen die (nog) niet te beantwoorden zijn of wat gewoon persoonlijke keuze is. Dus vandaar dat je dan reacties kan krijgen van bovenstaande soort en deels heeft Gambieter toch een punt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Swerfer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:27:
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe TV ivm een nieuwe woning. Mijn eisen zijn vrijwel hetzelfde. Ik zou het liefst een "monitor" aanschaffen die dus geen geluid aan boord heeft en geen tuner en daarmee goedkoper zou kunnen zijn en misschien wel platter.

Maar monitoren zijn meestal niet van groot formaat en zijn niet echt bedoeld om TV beelden weer te geven.

Dus dacht ik ook aan een LED-TV. Nu heeft LG ook een nieuwe LED-TV:

http://www.lge.com/nl/tv-audio-video/televisie/LG-led-lcd-tv-42SL9000.jsp

Deze TV lijkt mij ook mooi vanwege de dunne rand.
Deze TV ziet er wel mooi uit idd.. Ik zou dan persoonlijk eerder de 47" overwegen, maar das persoonlijk natuurlijk.. Ik vraag me alleen af of dit echt volledig led is, of alleen led langs de kantjes heeft.. Ik ben wel op zoek naar het eerste. Dus leds langs de gehele achterkant.. Hiermee creeer je een nog veel mooier en dieper contrast. Ook heb ik bij LG altijd een beetje dat huis tuin en keuken gevoel.. Sharp of Panasonic heeft volgens mij een wat betere naamsbekendheid.

Toch ga ik deze binnenkort wel even bekijken, want qua design ziet hij er wel heel gelikt uit..

Ik heb trouwens het idee dat speakers en een CI ingang weinig effect hebben op de dikte van de TV.. Je zou gewoon eens bij de mediamarkt moeten gaan kijken welke tv's dun zijn en welke niet.. De samsung led tv's zijn ook erg dun, maar de verkoper van de Mediamarkt kraakte ze volledig af. Hij zij dat er ontzettend veel mensen mee terug kwamen omdat ze er problemen mee hadden..

[ Voor 12% gewijzigd door powermarcel10 op 14-02-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
FeaR1986 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:38:
Punt is wel dat je al heel wat topics hebt geopend met vragen betreffende nieuwe apparatuur voor je nieuw te komen huis. Nu zijn je topicstarts veelal wel oke, maar er zitten gewoon vragen tussen die (nog) niet te beantwoorden zijn of wat gewoon persoonlijke keuze is. Dus vandaar dat je dan reacties kan krijgen van bovenstaande soort en deels heeft Gambieter toch een punt...
Ik heb al heel wat topics geopend idd, omdat ik ook heeeeel wat van plan ben.. Geeft dus verder niks toch? Anders had ik graag een melding gekregen bij het aanmaken van mijn account dat je een topic-limiet hebt, maar dat is niet het geval, dus ik zie het probleem niet.. En reageren op een topic is niet verplicht..

Verder zijn mijn vragen volgens mij prima te bantwoorden.. Het zou toch best kunnen zijn dat er inmiddels wat meer dingen bekend zijn over led tv's? Zoals kinderziektes? Misschien zijn die nog niet allemaal bekend, maar wellicht een aantal..

Ook valt er genoeg te speculeren over toekomstige technieken.. Stel dat ik nu een tv koop, terwijl er al bekend is dat er volgende maand iets geheel nieuws op de markt komt waar mijn interesse meer naar uit ging.. Dan is het toch zonde om zonder die informatie nu een tv te kopen..

Ik verdiep me gewoon graag in iets voor ik tot aanschaf over ga..

In mijn optiek heeft Gambieter dus helemaal geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

powermarcel10 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:47:
Ik verdiep me gewoon graag in iets voor ik tot aanschaf over ga..
Oh? Niet echt te merken aan je vragen. Als je 100,000 reviews gaat lezen, dan zoek je niet gericht. Je moet geen reviews op kieskeurig.nl of zo gaan lezen, maar reviews op wat meer vakkundige sites, waar ze de technologie bekijken. Koop een tijdschrift waar ze het bespreken, etc. Zeker als het over een aankoop van 4 maanden in de toekomst gaat heb je nog tijd genoeg, en kun je beter tegen die tijd gaan kijken.
Ook valt er genoeg te speculeren over toekomstige technieken.. Stel dat ik nu een tv koop, terwijl er al bekend is dat er volgende maand iets geheel nieuws op de markt komt waar mijn interesse meer naar uit ging.. Dan is het toch zonde om zonder die informatie nu een tv te kopen..
Als je op die manier denkt, zul je nooit wat kunnen kopen.
En Jomanda en Char vragen? Als ik je was zou ik hun eens vragen of je in de toekomst nog snugger gaat worden..
Jammer dat je op een dergelijke manier reageert. Probeer nu eens begrijpend te gaan lezen, daar heb je meer aan. Zie hierboven: zoek tijdschriften waar ze het ook over toekomstige ontwikkelingen hebben, als de daar angst voor hebt. Maar realiseer je wel: het gaat er niet om het laatste van het laatste te hebben, maar om het beste voor jouw situatie te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 14-02-2010 18:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik heel eerlijk ben lijkt de eerste post heel wat. Eerst een hoop wensen neerzetten, daarna maak je zelf de conclusie dat LED-tv het beste is en vooral die SHARP. Daarnaast zijn het allemaal gesloten vragen die bijna allemaal met ja of nee beantwoordt kunnen worden. Ook kan ik aan de post niet zien dat je uitgebreid onderzoek hebt gedaan. Ik vind het nogal oriënterend.

Over de duurzaamheid is niet veel bekend (kijk eens wat de levensduur van LCD is en dat van LED lampen zijn).
Kinderziektes zullen vast wel per model verschillen (zelf uitzoeken).
Directe concurrent? Kijk eens wat er nog meer voor die prijs te krijgen is (zelf uitzoeken).
Nieuwe ontwikkelingen waarop je moet wachten.. tja.. Elke nieuwe generatie is weer ietsje beter. 3d-tv ligt toch boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nou jongens, laat maar.. Hier word ik niet wijzer van.. ik zoek het zelf wel uit..

Slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Tss.. dus omdat mensen nu commentaar gaan leveren ga je zo doen?
Maar goed, als jij het zo wilt zij het zo...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.