Nou ik ben al weer enkele dagen opzoek naar een nieuwe router en ik kom 2 hele leuke tegen alleen allebei missen ze 1 van me harde eisen. En als eerste zal ik die eisen eerst even vermelde. 1 voor de eis is een harde eis, 2 ervoor is secundair en 3 is leuk mee genomen 
1 100Mbit + Wan-Lan throughput
2 100Mbit+ LAN-WAN throughput
1 IEEE 802.11N en dan wel graag de 300Mbit versie maar 150 zou ook mogen
1 Voip aansluiting (RJ11) waarbij je dus SIP providers in je router kunt instellen liefst 2 of meer providers.
1* GBit lan poorten (1 gbit poort en de rest 10/100mbit zou ook mogen)
1 VPN endpoint.
3 Dual WAN (adsl met ethernet poort OF 2x ethernet poort, met 2e wan bedoel ik geen 3g of HSDPA
)
Nou zoals je ziet is het een aardig wensen lijstje. En het budget is max 250 euro.
De kandidaten die net NIET voldoen zijn:
Draytek 2130n
Reden: deze heeft een VOIP mogelijkheden de rest van me harde eisen is goed.
Draytek 2820Vn
Reden: 73Mbit throughput via NAT en mocht ik dus ook sneller internet hebben dan kan dat een probleem worden en voor zo'n berg geld wil ik dat voorkomen.
Overigens wel een + punt dat deze router ADSL en ethernet WAN heeft.
Verder kwam ik ook wel een D-Link DIR-855 tegen maar deze heeft naast de VOIP ook geen VPN server aanboord dus deze valt af. De Draytek 2930 VSN is ook geen geschikte kandidaat omdat deze dus geen gbit lan/ wan heeft. WAN -> lan is overigens wel 97Mbit dus kwam wel in de buurt.
In dit topic Snelle Dual WAN Router staan wel leuke suggesties alleen allen zonder VOIP. En omdat ik nu al weer een middag er niet verder mee kom wil ik toch hier eens de hulp gaan inschakelen
1 100Mbit + Wan-Lan throughput
2 100Mbit+ LAN-WAN throughput
1 IEEE 802.11N en dan wel graag de 300Mbit versie maar 150 zou ook mogen
1 Voip aansluiting (RJ11) waarbij je dus SIP providers in je router kunt instellen liefst 2 of meer providers.
1* GBit lan poorten (1 gbit poort en de rest 10/100mbit zou ook mogen)
1 VPN endpoint.
3 Dual WAN (adsl met ethernet poort OF 2x ethernet poort, met 2e wan bedoel ik geen 3g of HSDPA
Nou zoals je ziet is het een aardig wensen lijstje. En het budget is max 250 euro.
De kandidaten die net NIET voldoen zijn:
Draytek 2130n
Reden: deze heeft een VOIP mogelijkheden de rest van me harde eisen is goed.
Draytek 2820Vn
Reden: 73Mbit throughput via NAT en mocht ik dus ook sneller internet hebben dan kan dat een probleem worden en voor zo'n berg geld wil ik dat voorkomen.
Overigens wel een + punt dat deze router ADSL en ethernet WAN heeft.
Verder kwam ik ook wel een D-Link DIR-855 tegen maar deze heeft naast de VOIP ook geen VPN server aanboord dus deze valt af. De Draytek 2930 VSN is ook geen geschikte kandidaat omdat deze dus geen gbit lan/ wan heeft. WAN -> lan is overigens wel 97Mbit dus kwam wel in de buurt.
In dit topic Snelle Dual WAN Router staan wel leuke suggesties alleen allen zonder VOIP. En omdat ik nu al weer een middag er niet verder mee kom wil ik toch hier eens de hulp gaan inschakelen
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal