[Windows 7] Windows Security service?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk gezocht naar een oplossing hiervoor, En ik ben er 1 tegen gekomen, namelijk het programma "Combofix", alleen werkt deze niet onder Win7.
Rechtsonder in de taakbalk krijg ik een waarschuwing. Deze zegt: "Windows Security-Service kan niet worden gestart".
Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Heb je de service uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie wel, maar ik krijg hem dus niet meer ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zet de start-up van die service op Automatic en reboot je systeem.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelmervos schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:37:
Zet de start-up van die service op Automatic en reboot je systeem.
Sorry, maar waar kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is wel een Security Center service, maar geen service met de naam Windows Security.

Laat maar eens wat zien, screenshotje met de melding en ga maar eens kijken in services.msc.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo iets?

Nou, niet echt.
Als je wil dat mensen je helpen moet je het wel een beetje aantrekkelijk maken ;)

code:
1
2
3
4
5
6
Naam    Beschrijving    Status  Opstarttype Aanmelden als
Secondary Logon Hiermee worden startprocessen ingeschakeld met alternatieve referenties. Als deze service is gestopt, is dit type aanmelding niet meer beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, kan geen enkele service die hiervan afhankelijk is starten.      Handmatig   Local System
Secure Socket Tunneling Protocol Service    Biedt ondersteuning voor SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol) om verbinding te kunnen maken met externe computers via VPN. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen gebruikers SSTP niet gebruiken om toegang te krijgen tot externe servers.       Handmatig   Local Service
Security Accounts Manager   Het starten van deze service geeft aan andere services aan dat Security Accounts Manager (SAM) gereed is voor het accepteren van aanvragen. Het uitschakelen van deze service voorkomt dat andere services wordt gemeld dat SAM gereed is, wat tot gevolg kan hebben dat deze services niet juist kunnen worden gestart. Deze service moet niet worden uitgeschakeld.   Gestart Automatisch Local System
Security Center De WSCSVC-service (Windows Security Center) bewaakt en rapporteert beveiligingsstatusinstellingen op de computer. De statusinstellingen omvatten het firewallprogramma (ingeschakeld/uitgeschakeld), het antivirusprogramma (ingeschakeld/uitgeschakeld/verouderd), het antispywareprogramma (ingeschakeld/uitgeschakeld/verouderd), Windows Update (updates handmatig of automatisch downloaden en installeren), Gebruikersaccountbeheer (ingeschakeld/uitgeschakeld) en de internetinstellingen (aanbevolen/niet aanbevolen). De service biedt COM API's voor Independent Software Vendors (ISV's) voor het registreren en vastleggen van de status van hun producten bij de service Beveiligingscentrum. De gebruikersinterface van het Onderhoudscentrum gebruikt de service om systray-waarschuwingen en een grafische weergave van de beveiligingsstatus in het onderdeel Onderhoudscentrum van het Configuratiescherm te bieden. Netwerktoegangsbeveiliging (NAP) gebruikt de service om de beveiligingsstatus van clients te rap        Uitgeschakeld   Local Service
Server  Hiermee wordt ondersteuning geboden voor het via het netwerk delen van bestanden, printers en named pipes voor deze computer. Als deze service is gestopt, zijn deze functies niet beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.   Gestart Automatisch Local System

[ Voor 95% gewijzigd door alt-92 op 14-02-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is dit nou weer?

Ik zie dat de "Security Center" service is uitgeschakeld, schakel deze in (automatisch opstarten) en herstart je systeem es.

[ Voor 76% gewijzigd door jelmervos op 14-02-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist het probleem, ik kan hem dus niet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:17:
Dat is nou juist het probleem, ik kan hem dus niet inschakelen.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan de melding:

De Windows Security Center-Service kan niet worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik dat NAP (netwerktoegangsbeveiliging) is uitgeschakeld. Heeft dat er iets mee te maken?
Ik krijg deze ook niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:25:
Ik krijg dan de melding:

De Windows Security Center-Service kan niet worden gestart.
Wat komt er in de eventlog te staan als je de service probeert te starten?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
alt-92 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:59:
Er is wel een Security Center service, maar geen service met de naam Windows Security.

Laat maar eens wat zien, screenshotje met de melding en ga maar eens kijken in services.msc.
Enneh..als je daarna in de services.msc de service weer eens op Automatic zet....en dan reboot? Doet hij het dan nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk dank. Door het op automatisch te zetten in de services.msc , werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:55:
Allemaal hartelijk dank. Door het op automatisch te zetten in de services.msc , werkt het weer.
Dat was mijn suggesties al in de mijn aller eerste post hier.

Pagina: 1