KPN / Hetnet -> Marktplaats blanco / ander modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Een kennis van mij heeft al enkele jaren een hetnet adsl abbonement icm 'internet en bellen' via Hetnet. Eerder alleen gebruikt voor mail en een zeer beperkt aantal pagina's maar inmiddels worden meer en meer sites bezocht. Probleem wat alleen steeds terugkwam was dat de pagina marktplaats.nl wel geladen wordt maar het middelste deel blanco blijft en uiteindelijk dat deel van de pagina niet geladen kan worden.

Ik heb het volgende getest :
- Mijn laptop op dezelfde verbinding , heb ik het probleem ook
- Mijn laptop met een dongle getest @ umts, werkt het perfect
- De lokale PC daar met de dongle getest, ook dan werkt het perfect.
- Als test heb ik een andere DNS server ingevuld, heeft geen oplossing. ik kan kopen.marktplaats.nl ook gewoon pingen met de standaard DNS.

Aangezien het probleem echt in de KPN / Hetnet verbinding leek te zitten toch maar eens de helpdesk gebeld, mijn verbazing was dan ook groot toen ik een medewerker aan de lijn kreeg die het probleem kende bij een bepaalde serie speedtouch modems en klanten. Zijn oplossing, KPN / Hetnet zou een firmware update laten uitvoeren en na een uur zou het probleem opgelost zijn. Lukte dat niet : dan terugbellen en er zou een ander modem opgestuurd worden.

Probleem was niet opgelost, dus weer contact opgenomen en gratis een modem gekregen. Echter, nadat die aangesloten is... Weer geen oplossing, nog steeds een blanco middenstuk van marktplaats. En nog steeds met de dongle via UMTS geen probleem. Dus weer bellen, en toen werd het bijzonder vreemd.
- Medewerker gaf aan niet te kunnen helpen omdat er wel een DSL signaal was en er dus geen probleem was.
- Het 'bekende probleem' bestond niet
- Uiteindelijk werd de hoorn er op gekwakt.

Nu ben ik heel benieuwd : WIE heeft dit probleem ook (gehad?)

Ik kan nu in theorie wel een eigen modem er aan hangen, maar bij het nieuwe modem hoefde ik door de KPN firmware geen gebruikersnaam en wachtwoord ergens in te vullen, geen idee of dat dan gaat werken. En daarnaast heb ik nog niet duidelijk of het echt in het modem zit of dat het een ander (bijzonder vaag) probleem is bij hetnet zelf.

Heeft iemand ervaringen hiermee ? Laat eens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Geen ervaring met dit voorval, maar het kan zo maar goed zijn dat er ergens een soort 'firewall rule' bepaald verkeer uitsluit of niet goed door kan natten naar je pc. Rare helpdesk, maar wellicht had de eerste medewerker toch gelijk, maar hebben ze je een 'nieuw' modem gestuurd met dezelfde firmware. Misschien ben je te laat om dat eens na te kijken, maar je kunt altijd zelf proberen om de firmware te upgraden (van de site van Alcatel). Ik weet niet zeker of je dat zomaar kunt doen, gezien de KPN/Hetnet firmware, die een upgrade misschien wel verbiedt.

Anyway, check of je het firmware kan upgraden. Check of er geen extra firewall of router spul tussen jou en het modem zit. En inderdaad, probeer anders een ander modem uit. Je moet idd een username/pass hebben geloof ik, maar die heeft die kennis als het goed eens ooit gekregen (zal wss identiek zijn aan de pass en inlog van het e-mailadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Soms heb ik dit ook wel eens maar dan blijkt het aan AdBlock te liggen in FF. Maar goed als het via een dongle wel werkt, lijkt me dat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
Ik heb maandenlang problemen gehad met mijn xperia box van HetNet met langzaam internet of internet met rare fratsen... Oplossing?

Firewall uitzetten van de router, sindsdien goede snelheid en geen fratsen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 09:56

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Probleem ligt niet bij de firmware van het modem.
Hooguit een NAT probleem, al lijkt me dit heel sterk via poort 80
Wat mij eerder lijk dat misschien je ip adres dat je via hetnet/kpn hebt geblacklist is. namelijk niet alles van marktplaatst draaid op 1 server. Als dat gedeelte wat niet binnen komt nouw draaid op de server waar je ip adres op geblacklist is verklaar dit het.

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 06:21
Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat het bij HetNet of de router zou liggen. Waarschijnlijk toch problemen met een firewall. En dat het dan wel werkt met een UMTS dongle dan kan dat goed komen omdat firewall rules per netwerkadapter geregeld kunnen worden. Dat het ook niet werkt op een andere pc / laptop op dezelfde verbinding maakt het wat vager natuurlijk. Je kan natuurlijk standaard adsl modem proberen (2de hands genoeg te koop) en daarmee testen. De gegevens om die aan de gang te krijgen hebben ze wel maar hangt er heel erg vanaf wie je aan de tel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

start > uitvoeren > cmd > ipconfig /flushdns lost veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Shiva

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Of start > uitvoeren > cmd > netsh winsock reset all
als we toch handelingen uitvoeren in het dosprompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook heel lang gehad met een andere pc en www.funda.nl . De oplossing was om de MTU op mijn XP machine lager te zetten..raar maar waar. Ik meen dat ik van 1492 naar 1400 ging en toen werkte die site helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Shiva

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Voor dat laatste kun je het programma tcp/ip optimizer gebruiken. www.speedguide.net

Links onder het kopje shortcuts

[ Voor 17% gewijzigd door Omega_Shiva op 21-02-2010 14:46 ]

Pagina: 1