Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1 dag de trotse eigenaar van een nieuwe (Refurbished Aurea TV), beeld is echt prachtig en Ambilight, ik kan niet meer zonder.

Ik alleen een probleem met het geluid en ik weet niet of nu aan mijn media center of aan de TV ligt.

Heb de laatste dagen al erg veel gelezen, en al handige tips opgedaan (bv HDMI 3). Maar ik heb toch jullie hulp nodig, kan zo nergens een goede oplossing vinden..

Windows Media Center (Wiindows 7 x64) middels HDMI aangesloten op HDMI 3 en Digital out hangt aan mijn reciever (AVR132). Er lijkt alleen maat stereo door te komen ??. Althans de versterker gaat in Dolby PLII mode (hij wil er dus zelf een Dolby signaal van bouwen)..

Als ik kijk in de HDMI instellingen van mijn WMC zie ik dat er volgens hem 2 speakers aanhangen en het geluid stereo wordt doorgegven.

Nu is mijn vraag zegt de TV middels HDMI aan mijn WMC dat er maximaal stereo naar toe kan, of ondersteund mijn HDMI kaart (Nvidia Geforce 9400) niet meer als stereo.

Wat ik wel weer erg raar vond was als ik in WMC instel dat is 5.1 speakers heb en dan een test geluid stuur ik het geluid netjes speaker voor speaker hoor (Links / Midden / Rechts etc ..)??

Ik zit nog te kijken naar andere oplossing..

Vanuit mijn WMC middels S/PDIF (Coax) naar digitaal IN en daarna via Digitaal OUT naar de reciver toe. (zou dit wel werken op mijn TV ??..).

Ik heb de laatste firmware draaien...

[Edit] : Net een blue ray afgespeeld (Earth) en in eerste instantie nog steeds stereo, alleen nadat ik powerDVD9 zo had ingesteld dat het geluid gedecodeerd werd door het externe apparaat (mijn versterker dus) kwam DTS en DD 5.1 netjes door.

Alle hulp is welkom, wil de TV graag houden maar als het niet lukt mbt het geluid gaat hij helaas weer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen wel iets verder gekomen, na het lezen van vele forum berichten. En de TV heeft 1 maal een DD doorgeven (op HDMI 3). Toen ik daarna de TV en WMC weer aanzetten was het ook meteen weer over..
Het DD werd trouwens alleen doorgeven toen ik een MKV file speelde (dus met een niet Microsoft codec), een DVD of AVI (dus wel een Microsoft Codec) gaf alleen stereo.

Ik ga nu nog even lekker puzzellen.