Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hulp nodig!

Ik ben op zoek naar een camera die goed geschikt is om films mee maken. Ik werk op moment met de Sony HDR-FX7 en hoewel
het een goede camera is, is ze echter niet geschikt voor films. Wat ik dus echt zoek is een camera wat een film-look kan bieden en goed in low-light situaties werkt. Mijn voorkeur ligt bij Sony (maar als het moet ben ik ook bereid om naar een andere merk overtestappen). Hier zijn drie camera’s in mijn interesse.

Sony HVR-Z5E
Sony HVR-Z7E

Ik weet niet wat precies de verschillen tussen deze twee cams zijn... Ik heb wat beindrukende clips gezien van de Z5 met ondere andere snelle zoom-in, geweldige slow-motion, lichtsterk en natuurlijk de progressive film-look.

Maar wat er qua film-look ook heel verleidend uitziet zijn shots gemaakt met de iets duurdere:

Sony HVR-S270E

Hoe veel beter is deze cam in vergelijk met de Z5 en Z7? Wat zijn de grotere verschillen? Is deze camera te vergelijken met de Canon XLH1A HD? De Canon kan ongecomprimeerd 1920x1080 HD. Kunnen die van Sony dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je bericht even in een eigen topic gezet, dat moet makkelijk kunnen met een dergelijke vraag!

Voor zover mij bekend zijn de belangrijkste verschillen tussen de Z5 en de Z7:
-Z5 kan 1080p/i en de Z7 alleen 1080i
-Z5 heeft vast objectief en de Z7 een verwisselbaar objectief
-Z5 alleen opnemen op tape, de Z7 zowel op tape als op compact flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord. Wordt de kwaliteit bij opnemen op compact flash erg gecomprimeerd? Vervelend dat de Z7 geen progressive heeft want dat is voor mij juist wat de Z5 zo aantrekkelijk maakt. Denk je dat met een van deze twee camera's zo'n film-gevoel bereikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Film look is erg afhankelijk van je grading, daarvoor moet je naar applicaties als Apple Color kijken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
@mig29
De Z5 kan achterop dezelfde CF recorder gebruiken om op te nemen.

De compressie hierop is dezelfde als HDV (dus hetzelfde als naar je tape zou gaan) het is alleen een stuk sneller omdat je je tapes niet hoeft te importeren.

De beelden van een Z5 (interlaced) zien er gewoon uit als een 'normale' camera. Een Z5 verschilt weinig van een FX1/FX1000 kwa beeld (een waarschijnlijk dus ook weinig verschil met jouw FX7). De progessive mode zal daar dus wel mee helpen maar de echt filmische look heeft (zoals simon hierboven ook zegt) nog veel meer te maken met de grading van de beelden.

De canon kan voor zover ik weet alleen uncompressed opnemen via de HDSDI uitgang? Persoonlijk vind ik de kleuren van de canon niet zo mooi (al kan je dat ook vast wel bewerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter aanvulling (ik heb geen verstand van HDSDI aansluitingen, dus weet niet welke compressie daar doorheen gaat): de Sonys nemen op in HDV formaat. Dit is per definitie 1440x1080.

Daarnaast heeft de Sony Z7 verwisselbare objectieven. Hierdoor kun je met 35 mm objectieven filmen die je eveneens een meer filmische look geven. Daarnaast kun je je nog eens verdiepen in de diverse gammacurves van de camera's. Ook hiermee kun je je beelden een filmisch karakter geven (afhankelijk van je lichtomstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

simon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:49:
Film look is erg afhankelijk van je grading, daarvoor moet je naar applicaties als Apple Color kijken.
En daarnaast wil je een kleine DOF, dus een DOF-adapter of een HDSLR...
Pagina: 1