Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Jha... dit wordt een lange post denk ik ;)

Ik heb een telenet shake (diamond). Deze shake bevat oa. digitale tv. Ik heb dus een HD digicorder. Deze moet achter een switch geplaatst worden. (Mag niet achter een router, ?wegens ip-adres toedeling denk ik?) Nu heb ik thuis wel verschillende pc's staan en recent een ps3. Dus achter die switch hoort een router dacht ik. Anders is een thuisnetwerk niet echt veilig dacht ik? Dus ik heb een router geplaatst achter de switch, daar alle pc's en de ps3 op aangesloten. (de digicorder steekt nog in de switch). Ok eerst geprobeerd op automatische instellingen. Had al gedacht dat dit problemen ging leveren bij gamen. Dat werkte dus niet goed (gamen ging echt traag!). Dan maar statisch ip-adres toekennen zodat ik poorten kan openzetten. Ok alles ingesteld. Gamen werkt op de pc's. Ps3 checken, komt erop Nat-type 3. Dan poorten van de ps3 opengezet. Dan kreeg ik Nat-type 2, maar er kwam op "router does not support IP fragmentation" ofzo iets. Op gezocht op internet en blijkbaar heeft dat met MTU waarden te maken? handmatig geprobeerd, maar geen goed resultaat. Ik zou graag van de pc naar de ps3 steamen. Maar dat krijg ik niet aan de praat met die melding (router does not support IP fragmentation).
Ik zie nu echt geen oplossing meer. Moet ik een nieuwe router kopen? Dan moet ik echt wel zeker zijn dat het gaat werken, ik ben nog maar 14 jaar en moet dus eerst zagen aan mijn ouders voor een nieuwe te kopen.
Dat mag dus echt geen miskoop zijn ;).

Nog effe mijn volgorde van apparaten:

Internet -> Modem -> Switch -> Digicorder
________________________-> Router -> Pc 1
________________________________-> Pc 2
________________________________-> Pc 3
________________________________-> Plastation 3

Alle hulp is welkom! Bedank op voorhand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Uit je verhaal kan ik geen wijs worden maar het schemaatje eronder maakt duidelijk dat je twee routers achter elkaar wilt plaatsen. Dat kan op zich prima maar dan moet je daar wel rekenng mee houden in routing tabellen. Nu begrijp ik dat je modem geleverd is door je provider en het zou me niets verbazen als het weer zo'n uitgekleed apparaat is waar je nauwelijks iets kan instellen, en dus ook niet de routing tabel. Ik zie dus ook niet hoe je er voor kan zorgen dat je modem weet waar je netwerk is achter je tweede router.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Nee ik heb geen twee routers na mekaar. Ik heb een switch met daar een router achter. De switch heeft hier denk ik niets mee te maken, deze dient enkel voor de digicorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Volgens mij is je setup goed op het fragmentatie probleem van je router na.

Overigens is het wel vreemd dat je router geen fragmentatie aan kan aangezien dit een eis is om tcp/ip te kunnen versturen/ontvangen. War voor merk/type is het ? (dat soort dingen zijn hoe dan ook wel handig om in je SP te melden).

Dit is niet echt van toepassing aangezien je de switch in je router al gebruikt.
Anders moet je een switch nemen waar je vlans kan maken. Zo maak je een vlan voor je router samen met de hd decoder, je modem en de wan kant van de router en de rest maak je een vlan met de lan kant van je router + de rest.

[ Voor 83% gewijzigd door DukeBox op 14-02-2010 18:36 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik zou het router voor de switch doen. Ik begrijp niet waarom je je switch voor het router hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
jorben schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:27:
Nee ik heb geen twee routers na mekaar. Ik heb een switch met daar een router achter. De switch heeft hier denk ik niets mee te maken, deze dient enkel voor de digicorder.
Weet je dat heel heel zeker?

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
100% zeker! Die switch is nodig voor de digicorder. Als hij een intern ip-adres krijgt (bv: 192.168.1.3), werk het interactieve deel van de digicorder niet. Hij moet een ip-adres krijgen van telenet zelf.
DukeBox schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:33:
Volgens mij is je setup goed op het fragmentatie probleem van je router na.

Overigens is het wel vreemd dat je router geen fragmentatie aan kan aangezien dit een eis is om tcp/ip te kunnen versturen/ontvangen. War voor merk/type is het ? (dat soort dingen zijn hoe dan ook wel handig om in je SP te melden).

Dit is niet echt van toepassing aangezien je de switch in je router al gebruikt.
Anders moet je een switch nemen waar je vlans kan maken. Zo maak je een vlan voor je router samen met de hd decoder, je modem en de wan kant van de router en de rest maak je een vlan met de lan kant van je router + de rest.
Dat dacht ik ook dat mijn opstelling goed is. Het is blijkbaar toch een probleem dat nog meer voorkomt.
(Google maar)
Niemand met hetzelfde probleem?

Edit: (merk staat in de titel) Linksys befsr41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Dus je hebt meerdere publieke IP adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Ja ik heb er 4. (Telenet diamond shake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Kan je eens een plaatje maken?

Als je erachter kan komen waarom die digicorder aan een switch niet.. Helpt dat wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Plaatje?

Lees dit bijvoorbeeld eens: http://forums.zita.be/int...met-draadloze-router.html

Daar staat ook dat je een switch nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
He gadverdamme, de PS3 heeft inderdaad problemen met sommige routers: deze moeten een bepaalde MTU instelling ondersteunen, check hier ff: http://www.avforums.com/f...issues-help-required.html
Check even of je op die linksys de mtu goed kan zetten, misschien moet je ook eerst even de firmware updaten van die router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Firmware update is al geprobeerd. MTU heb ik ook al handmatig ingesteld zoals hierboven beschreven.

Ik zie echt geen oplossing meer. Het zal een nieuwe router worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je meerdere publieke IP adressen hebt, kan je de PS3 ook gewoon aan je switch hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Jha dat is momenteel zo. Dit werkt ook.

Maar kan nu iemand van buiten af niet aan mijn gedeelde documenten?

Dat is niet echt de bedoeling dacht ik als je van je pc naar de ps3 wilt streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
jorben schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:32:
Jha dat is momenteel zo. Dit werkt ook.

Maar kan nu iemand van buiten af niet aan mijn gedeelde documenten?

Dat is niet echt de bedoeling dacht ik als je van je pc naar de ps3 wilt streamen.
Er zit toch een NAT (router) voor je pc? Daar kan je netjes instellen wat/waar naar toe mag voor je streams.

Zelf heb ik console in de DMZ gezet: blijft ie een LAN adres hebben, maar heeft ie geen last meer van de NAT en hoef je niks extra's in te stellen. Ik denk namelijk dat je de poorten gewoon verkeerd open hebt gezet. Wat geen schande is: ze hebben het ook niet gemakkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Die DMZ heb ik ook al uitgeprobeerd, maar terug uitgezet omdat het toch niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Jha... ik dacht een oplossing gevonden te hebben... niet dus

Ik heb net een nieuwe tv gekocht. http://tweakers.net/price...7/philips-32pfl8404h.html
Deze tv heeft ook een netwerk functie. Ik dacht dus: ik sluit de ps3 gewoon aan op de switch en gebruik deze alleen om te gamen en op internet te gaan, maar niet om te streamen.

Ik sluit dan de tv aan op de router en configureer alles.
De tv heeft verbinding met internet maar hij kan mijn pc niet vinden. (WMP11 en Nero media server werken beide ni)

Mss dat dit makkelijker op te lossen is?
Pagina: 1