Toon posts:

Netwerk onzichtbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een major problemo! Internetten via het netwerk gaat prima, maar ik zie helemaal geen andere computers in het netwerk.

Ik heb het internet gedeeld via de bij MS-ME meegeleverde "internet connection sharing". De host draait op een vast ip-adres (192.168.0.1) en maakt alleen maar gebruik van tcp/ip. De client heb ik ingesteld op een automatisch toegewezen ip-adres.

De werkgroepnamen zijn gelijk.

Who can help?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

netbios installeren.

I play my enemies like a game of chess...

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier zijn ook al heel veel topics over geweest!!!!!!|:(|:(|:(|:(|:(
:(
gebruik de SEARCH

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je raad opgevold en ben met behulp van de search uitgebreid de berichten uit het verleden gaan lezen. Ik kwam er maar een tegen met hetzelfde probleem als ik en daar is het probleem niet opgelost.

De reden waardoor mijn probleem redelijk uniek is, komt doordat ik de andere pc wel kan pingen! Ongelooflijk, wel pingen, maar niet de andere computer in netwerk omgeving kunnen zien... :(

Verwijderd

Topicstarter
F*ck! Ik heb 2 weken geleden ZoneAlarm geupgrade. Blijkt die firewall NU iets anders om te gaan met security op light/medium/high, dan deze dat toen deed.

Gek genoeg kon ik zelfs helemaal niets, toen ik ZoneAlarm op light-light ingesteld had, terwijl ik altijd op medium-high draaide. Mmm, maar eens op zoek naar een oudere versie lijkt me...

Iig bedankt voor jullie support. Het heeft toch nog gemotiveerd, want eigenlijk had ik de moet al opgegeven.

Alles werkt weer top!