Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het orienteren welke camera ik nu wil gaan kopen. Mijn verreisten zijn dat het een full HD camera moet zijn en een externe microfoonaansluiting moet hebben. Nu heb ik naar een aantal draadloze microfoons bekeken alleen ik snap niet echt wanneer ik deze wel en niet aan kan sluiten.
Op deze camera zit wel een 3,5mm aansluiting voor een externe microfoon

Kan ik zo'n draadloossysteem als hieronder nu wel of niet aansluiten op de camera?
Ik hoop dat je me kan helpen met een perfecte draadloze microfoon.

http://www.bax-shop.nl/in...v/hs/product-details.html

http://www.bax-shop.nl/da...-12e/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide sets zijn gemaakt om aan te sluiten op een audioinstallatie. De ontvanger die erbij zit is bedoeld om aan te sluiten op de netvoeding, waardoor alles niet meer mobiel is. Als je camera statisch op een statief staat is het mogelijk om die mics aan te sluiten op je camera, maar als je er mobiel mee wilt zijn dan is het een absolute no-go. Je hebt dan zoiets nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.co.jp/jp/icm_jp.nsf/resources/C1257361006162D3C125731C003DC2EE/$File/ew100-ENG_G2_pro2_a.jpg

Op het plaatje zie je een zender en een ontvanger. Op de zender sluit je de dasspeld aan. Een platic kapje dat je rechtsonder ziet, past in de hotshoe van de camera (degene op dit plaatje toevallig niet, maar ze zijn er die dat wel doen), waarop je je ontvanger monteert. Vervolgens kun je de ontvanger aansluiten op je camera. De ontvanger ligt dan dus op de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar goed dat ik het even navraag hier. Kan je mij vertellen waar je die set vandaan hebt gehaald? Heb je een aantal sites waar ik een keuze kan maken uit bepaalde merken, types? Is het dan btw nog wel mogelijk om de camera op een statief te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:42:
Kan je mij vertellen waar je die set vandaan hebt gehaald?
Ik weet de typenrs van Sennheiser uit mijn hoofd en heb dus via google images de eerste de beste plaat gekozen :)
Heb je een aantal sites waar ik een keuze kan maken uit bepaalde merken, types?
Nee, dit wordt handmatig zoeken op basis van een aantal merken op het gebied van audio.
Is het dan btw nog wel mogelijk om de camera op een statief te monteren?
Ja, de mic wordt gemonteerd op het accessoireschoentje bovenop de camera. In jouw geval denk ik dat de camera hierover niet beschikt en je dus moet kijken naar een andere oplossing. Ik denk dat je de ontvanger dan aan het statief/aan de handstrap/aan je broekriem moet bevestigen. De aansluiting voor het statief blijft vrij.

Overigens was ik niet geheel duidelijk in mijn eerste post. De sets die jij aangaf zijn bedoeld om aan te sluiten op een audioinstallatie en hebben dus een netvoeding nodig.

De serie waar ik naar verwijs zijn de Sennheiser ew100 en ew122 systemen. Deze vallen denk ik -gezien de eerdere prijzen- buiten budget. Je zou nog even kunnen kijken naar Audio Technica en Rode. Maar ik weinig verstand van draadloze toepassingen van andere merken.

Edit: goede shop: http://www.feedback.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vallen idd niet echt in mijn prijsklasse haha, het is wel heel erg duur. Ik ben een beginner op dat gebied. Maar ik zit te zoeken op die andere merken, maar kan niet zo snel iets anders vinden. Heb je een rechtstreekse link met nog zo'n set voor ongeveer 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:07:
Heb je een rechtstreekse link met nog zo'n set voor ongeveer 150 euro?
Luie donder :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets met lui te maken, ik heb overal gezocht maar deze ben ik nog nergens tegen gekomen, wel een hele goed tip van je! Nu alleen nog even zoeken waar ik hem vandaan kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Het heeft niets met lui te maken, ik heb overal gezocht maar deze ben ik nog nergens tegen gekomen, wel een hele goed tip van je! Nu alleen nog even zoeken waar ik hem vandaan kan halen!
Niet in NL, hij is alleen leverbaar in de USA en niet in NL omdat het ding niet is aangepast naar onze frequenties. Je mag het ding dus niet eens gebruiken in de EU.

Sennheiser is toch wel de beste.. maar anders kan je ook nog bij Samson kijken, die is een stuk goedkoper
Pagina: 1