Ik heb een Synology DS210J. Ik gebruik deze in combi met de WD TV HD Live speler. Daarmee heb ik problemen. Als ik via de Mediaserver films wil afspelen, wordt de helft van de films niet als geldig formaat herkent door de WD en kan ik regelmatig geen ondertitels kiezen.
Als ik via de shares afspeel, geeft spoelen problemen.
Omdat ik beide splinternieuw heb, probeer ik erachter te komen waar nu de oorzaak ligt.
Ik heb zojuist wat snelheids testen uitgevoerd door een bestand van 1 Gb te schrijven en lezen van/naar de DS. De schrijfsnelheid haalt max 7 mb/s, de leessnelheid (opmerkelijk) niet sneller dan 6 mb/s.
Ik heb zowel PC als de DS aangesloten op een Draytek 2900 router via CAT5 bekabeling. 100Mbit. Ik zou denken dat de max snelheid boven de 10Mb/s uit zo moeten kunnen komen, maar helaas.
Is dit echt het maximum wat er in zit bij 100mbit, of zit er iets niet snor?
Als ik via de shares afspeel, geeft spoelen problemen.
Omdat ik beide splinternieuw heb, probeer ik erachter te komen waar nu de oorzaak ligt.
Ik heb zojuist wat snelheids testen uitgevoerd door een bestand van 1 Gb te schrijven en lezen van/naar de DS. De schrijfsnelheid haalt max 7 mb/s, de leessnelheid (opmerkelijk) niet sneller dan 6 mb/s.
Ik heb zowel PC als de DS aangesloten op een Draytek 2900 router via CAT5 bekabeling. 100Mbit. Ik zou denken dat de max snelheid boven de 10Mb/s uit zo moeten kunnen komen, maar helaas.
Is dit echt het maximum wat er in zit bij 100mbit, of zit er iets niet snor?