Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169769

Topicstarter
Ik heb een Synology DS210J. Ik gebruik deze in combi met de WD TV HD Live speler. Daarmee heb ik problemen. Als ik via de Mediaserver films wil afspelen, wordt de helft van de films niet als geldig formaat herkent door de WD en kan ik regelmatig geen ondertitels kiezen.
Als ik via de shares afspeel, geeft spoelen problemen.

Omdat ik beide splinternieuw heb, probeer ik erachter te komen waar nu de oorzaak ligt.

Ik heb zojuist wat snelheids testen uitgevoerd door een bestand van 1 Gb te schrijven en lezen van/naar de DS. De schrijfsnelheid haalt max 7 mb/s, de leessnelheid (opmerkelijk) niet sneller dan 6 mb/s.
Ik heb zowel PC als de DS aangesloten op een Draytek 2900 router via CAT5 bekabeling. 100Mbit. Ik zou denken dat de max snelheid boven de 10Mb/s uit zo moeten kunnen komen, maar helaas.

Is dit echt het maximum wat er in zit bij 100mbit, of zit er iets niet snor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 20:02
In je verhaal opletten dat je Mbit en MByte niet door elkaar gebruikt. Op een 100 Mbit netwerk zou je wel rond de 10 MB/s moeten halen (max van 100 Mbit is dus 12,5 MB/s maar je hebt altijd wat overhead). Op de site van Synology staat dat de 210J ongeveer 30 MB/s kan schrijven en 75 MB/s kan lezen, dus 100 Mbit moet ie volledig kunnen benutten.

Wat voor media probeer je te streamen (HD)?
Probeer ook eens je media opnieuw te indexeren via de web interface.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

SoulWar1 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:26:
In je verhaal opletten dat je Mbit en MByte niet door elkaar gebruikt. Op een 100 Mbit netwerk zou je wel rond de 10 MB/s moeten halen (max van 100 Mbit is dus 12,5 MB/s maar je hebt altijd wat overhead). Op de site van Synology staat dat de 210J ongeveer 30 MB/s kan schrijven en 75 MB/s kan lezen, dus 100 Mbit moet ie volledig kunnen benutten.
Lees deze zinnen nu nog eens goed door en kijk waar je vergelijking een beetje mis gaat....

Uitgaande van 100 Mbit= 12.5 MB/s zul je voor de volledige capaciteit van de DS een gigabit verbinding nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169769

Topicstarter
Okay, dus ik haal niet het maximale eruit. Waar kan dit aan liggen?

De NAS en PC staan naast elkaar, Draytek er tussen met 2 kabels van anderhalve meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:35
Ook al haal je niet de max, 7MB/sec is snel genoeg voor bijna alle video bestanden.

Dat je wd bepaalde bestanden niet goed afspeelt ligt eerder aan de WD.
Bij een te langzame overdracht merk je dat de film stokt en gaat stotteren.

Maar waar het aan kan liggen?
Netwerkkaarten, bekabeling.. wat er nog meer plaats vind op het netwerk. Wat doet je synology nog meer? downloaden wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 20:02
Edgarz schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:37:
[...]

Lees deze zinnen nu nog eens goed door en kijk waar je vergelijking een beetje mis gaat....

Uitgaande van 100 Mbit= 12.5 MB/s zul je voor de volledige capaciteit van de DS een gigabit verbinding nodig hebben.
Of jij leest het nog eens na.....je hebt inderdaad een gigabit verbinding nodig om de DS volledig te benutten. Dus wat ik zei klopt, de DS moet de 100 mbit volledig kunnen dicht trekken.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 21:21
Op een 100Mbit router/NIC haal je idd max iets tegen de 10 MB/s weet ik uit praktijkervaring. Geen idee wat de exacte bitrate is van jouw videofiles, maar als dat >10MB/s is dan gaat de boel stotteren. Kun je hier iets mee?

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 11:36
Realistisch gezien ligt het inderdaad max op 10MB/s. Trek daar dan nog eens wat externe factoren (bekabeling, router/switch, endpoints) af en je zal inderdaad wel tot die snelheden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik heb ook een DS210J, en haal gewoon 12 MB/s over de 100 Mbit, via 2 switches. Alle instellingen zijn nog standaard, ik gebruik windows 7 x64. Wat voor snelheden haal je als je hem direct met je pc verbonden hebt? Je kan trouwens in de webinterface bij rescource monitor bekijken wat de processorbelasting/ramgebruik is in je 210J als je aan het kopiëren bent. Als je dat ook bij je pc doet heb je al weer heel wat bottlenecks uitgesloten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1