SCCM Server ontbreekt rechten op SQL server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Binnenkort (ergens in maart) krijg ik een fameuze bijscholing om SCCM te leren. Momenteel probeer ik thuis SCCM uit de grond te stampen om één en ander te leren. Via de pre-requisite checker heb ik alles in orde gekregen om de installatie te starten maar helaas: de installatie kan niet doorgaan.

In plaats van een screenshot, een filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a70boHiMrwQ]

Zoals te zien in het filmpje: op het eerste zicht lijkt het probleem eenvoudig op te lossen door de SCCM toe te voegen aan de locale administrators - maar dat wilt hij niet doen aangezien SCCM sowieso via AD al in de Administrators OU zit.

Mijn probleem is waarschijnlijk dat ik niet thuis ben in SQL. Google is terzake geen enorme hulp. Het enige dat ik daar vond is dat het SPN-gerelateerd zou kunnen zijn, waarop ik een SPN 'sqlserver' gemaakt heb , maar als ik de service log on naar die user verander krijg ik WMI errors rond mijn oren.

Volledigheidshalve: alles speelt zich af met Windows Server Standard 2008, SCCM 2007, SQL 2008; alles is x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01

Tys

En welke foutmelding geeft de installatie? Je filmpje is van dusdanige kwaliteit dat het niet te lezen is.
Ah, YouTube is traag.

[ Voor 12% gewijzigd door Tys op 14-02-2010 14:50 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Tyson schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:46:
En welke fout melding geeft de installatie? Je filmpje is van dusdanige kwaliteit dat het niet te lezen is.
Filmpje is Full HD, maar YouTube is nog aan het verwerken ;) ("This video is still being processed. Video quality may improve once processing is complete.") - waarvoor mijn excuses.

Edit: verdorie, dat duurt lang. Je zou verwachten dat ze toch de machinekracht hebben om een 50Mb filmpje te converten, 1080p of niet.

Edit2: Aangezien de YouTube-conversie de fonts nogal onleesbaar gemaakt heeft (filmpje is nochtans 1920x1080):

SCCM 01

Als ik op de SQL server de SCCM machine wil toevoegen:

SCCM 02

Reden: SCCM01 heeft al beheersrechten via AD

[ Voor 40% gewijzigd door YellowOnline op 14-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Administrator Group wel rechten in SQL? Of heb je enkel je eigen account tijdens de installatie van SQL toegevoegd als SQL admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:56:
Heeft de Administrator Group wel rechten in SQL? Of heb je enkel je eigen account tijdens de installatie van SQL toegevoegd als SQL admin?
Wel, dat is een interessant punt dat je aanhaalt. Zoals gezegd ken ik SQL helemaal niet, maar ik dacht al dat er permissies zijn op twee niveaus: op niveau van de server die SQL draait en op niveau van SQL zelf. Het is om die reden dat ik de Log On van de server heb proberen om te zetten naar de domain account die ik voor de SQL Server voorzien heb. Maar dan krijg ik dus een WMI Error ("Object or proprty not found"). Hierdoor blijf ik de server draaien als Network Service.

Bij de installatie heb ik waarschijnlijk enkel mezelf toegevoegd als beheerder van de server, vandaar daar dat ik zit te knoeien met die Log On. Dat is de enige plek die ik in de SQL snap-in vind waar ik wijzigingen kan toebrengen aan gebruikersbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff via SQL tools de admin group of de computer account van SCCM toevoegen in SQL als admin en dan moet waarschijnlijk je error verdwijnen.

Mis trouwens ook de Domain Admin group in de Administrators group op de SCCM server?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:08:
ff via SQL tools de admin group of de computer account van SCCM toevoegen in SQL als admin en dan moet waarschijnlijk je error verdwijnen.

Mis trouwens ook de Domain Admin group in de Administrators group op de SCCM server?
Die plek waar ik dat zou moeten goed zetten vond ik dus niet ;) Maar ik denk het gevonden te hebben: aanloggen op de service via MS SQL Server Management Studio en kijk, nu duikt er een hoop extra security opties op. Ik snap het nog niet helemaal, want als ik YELLOWDOM\Administrators toevoeg maakt hij er automatisch BUILDIN\Administrators van en een computer account laat hij gewoon niet toe. Maar goed, ik kan hier wel even verder mee knoeien.

SCCM01 is al domain admin en is bijgevolg ook lokale admin. Als ik die manueel toevoeg krijg ik identiek dezelfde melding als bij m'n SQL probleem: "SCCM01" is already a member of group "Administrators".

Edit:

Verdorie, nu loop ik tegen nog een ander probleem aan dat, afgaande op de eventlog, alweer naar SPN verwijst. Ik kan namelijk geen enkele gebruiker of groep uit het domein toevoegen aan de SQL logins - ik krijg meteen "Not Found" :( Enkel lokale gebruikers zijn mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 14-02-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domain\compaccount$ ff proberen dan kun je wel account toevoegen.

Misschien kun je met onderstaande link iets. Best handig voor mensen die net met SCCM gaan werken.

http://www.windows-noob.com/forums/index.php?/topic/1064-sccm-2007-guides/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:23:
Domain\compaccount$ ff proberen dan kun je wel account toevoegen.

Misschien kun je met onderstaande link iets. Best handig voor mensen die net met SCCM gaan werken.

http://www.windows-noob.com/forums/index.php?/topic/1064-sccm-2007-guides/
De link kan handig zijn zodra ik SCCM geïnstalleerd krijg - waarvoor dank; maar een domain user/group/computer toevoegen lukt echt niet in SQL. Noch via de GUI, noch manueel. Ik kan het object wel opzoeken via Browse, maar op het moment dat je de user aan wil maken wordt het object niet meer gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8MFOW2UwcxtGuURpBPR7sCmn/full.png

Of manueel (voorbeeld met Computer ipv. Group):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ifwZmmI23Pmw0m6vbCJxWP95/full.png

Nochtans:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rw8eMWYq7lRe2arLQ2JfHPai/full.png

Nog mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen. Er was één user die zei hetzelfde probleem gehad te hebben op SQL 2005 en het opgelost te hebben door alle Digital Signing uit te zetten, maar dat heeft hier ook niet gepakt.

Kut, straks moet ik SQL Server leren alvorens ik met SCCM aan de slag kan :| Pfff, da's al hele dag zoeken op zo'n op 't eerste zicht triviaal probleem.

Dit KB was trouwens zeer onbehulpzaam tot dusver: How to troubleshoot error 15401.

Ik ben alleen het allerlaatste puntje even aan het uitchecken:
Name resolution
If you have problems resolving the name of a computer that is involved in adding the login or group, you might receive error 15401.

Verify that your name resolution mechanism (such as, WINS, DNS, HOSTS or LMHOSTS) is configured correctly.
Maar als daar iets niet klopt, dan snap ik niet hoe hij het wél kan vinden via Browse.

[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 14-02-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat SQL wel in Mixed mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Jawel, want PKI er bij sleuren zou me helemaal gek maken :+ Oh wacht, ik had het over SCCM. Even SQL uitchecken.

SQL stond op Windows Authentication mode. Dat heb ik nu veranderd, maar dat maakt geen verschil - wat me logisch lijkt aangezien het probleem zich in Windows Authentication zit.

[ Voor 37% gewijzigd door YellowOnline op 14-02-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk die link van eerder nog eens even. Staat ook een doorlink in naar een Installation guide voor SCCM. Staat precies beschreven hoe je SQL juist installeert etc. Installeer SQL eens volgens hun stappen. Beetje moeilijk in te schatten wat er nou fout gaat in je configuratie. (http://www.windows-noob.c...8-in-windows-server-2008/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik weet niet of het uitmaakt, maar je gebruikt 2008R2 zie ik? Dan moet je sowieso SCCM2007 met SP2 hebben!

Server 2008: SCCM 2007 SP1 or SP2 (with and without R2)
Server 2008 R2: SCCM 2007 SP2 (with and without R2 or R3)

Op het Windows Noob forum kan je inderdaad veel vinden mbt SCCM. Ik zou die handleidingen maar eens goed doornemen aangezien het nu erg moeilijk is om te bepalen waar het fout is gegaan!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ik heb zowel de gegeven link doorploeterd (en niets gevonden dat niet in orde is) als mijn versies nagegaan (alles up-to-date) zonder resultaat.

Maar.

Ik ben wel deze interessante post tegengekomen die hetzelfde probleem heeft in een identieke situatie en ben nu bezig met de oplossing die daar staat: http://www.steve-oh.com/b...ver-2008-x64-error-15401/ .

Voor wie niet wil lezen: een SID conflict omdat SCCM01 en SQL01 een geclonede VMXD zijn van DNS01 (alvorens er rollen toegewezen waren weliswaar, dus clean OS). Blijkbaar genereert VMWare bij het clonen niet automatisch een nieuwe SID. Voor SCCM zou dit misschien nog gaan - althans bij de installatie - maar SQL kan daar helemaal niet mee overweg.

Ik heb het newSID tooltje dan maar uitgevoerd en... BSOD, m'n servers starten niet meer op :')

Goed, ik begin helemaal opnieuw met de SQL server vanaf een verse Win28K install en zie dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
ai ai ai, duplicate SID's. is nogal logisch als je een VM copieert dat hij de SID niet reset. Misschien een idee voor je om je template VM eerst te syspreppen voordat je hem uit zet.
Voor je nieuwe SQL bak: maak een service account aan voor de SQL services, en voeg de SCCM bak computer account toe je local admins. gebruik windows authentication, en alles moet prima werken.

met je SCCM install, let er aub op dat je de webdav instellingen goed zet. spaart je weer een thread op GoT uit.
zie: [SCCM2007] Problemen met client installatie

volg de guide op in detail op http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc431377.aspx (2008R2 webdav aanvinken ipv de .exe installeren) en het draait als een zonnetje.

edit: ik weet niet of je een VLK versie gebruikt van SCCM, maar ik zou het youtube filmpje offline trekken. je serial is exposed aan de hele wereld... Als het een trial versie is, dan maakt het idd niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Razwer op 14-02-2010 20:44 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Razwer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:42:
ai ai ai, duplicate SID's. is nogal logisch als je een VM copieert dat hij de SID niet reset. Misschien een idee voor je om je template VM eerst te syspreppen voordat je hem uit zet.
Voor je nieuwe SQL bak: maak een service account aan voor de SQL services, en voeg de SCCM bak computer account toe je local admins. gebruik windows authentication, en alles moet prima werken.
Een aparte SQL Admin had ik nu ook al geprobeerd, maar dat ging dus niet om dezelfde reden als alle andere users. Syspreppen zal ik volgende keer wel doen om duplicate SIDs te vermijden. Nogal sotm dta ik daar niet aan dacht, want de images die ik uitrol worden net om die reden gesyprepped.
met je SCCM install, let er aub op dat je de webdav instellingen goed zet. spaart je weer een thread op GoT uit.
zie: [SCCM2007] Problemen met client installatie

volg de guide op in detail op http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc431377.aspx (2008R2 webdav aanvinken ipv de .exe installeren) en het draait als een zonnetje.
Ik had daar geen problemen verwacht, maar die TS al evenmin; dus bedankt om me er op te wijzen :p
edit: ik weet niet of je een VLK versie gebruikt van SCCM, maar ik zou het youtube filmpje offline trekken. je serial is exposed aan de hele wereld... Als het een trial versie is, dan maakt het idd niet uit.
Trial ;)

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 14-02-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
YellowOnline schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:47:
Ik had daar geen problemen verwacht, maar die TS al evenmin; dus bedankt om me er op te wijzen :p
Iedereen die SCCM op 2008(R2) installed loopt daar tegenaan. SCCM is weer eens zo'n fijn product wat niet out-of-the-box draait.
als je nog tegen client install probs loopt ondanks die guide te hebben gevolgd, begin dan beter ook van scratch weer op je SCCM bak. Schoon OS install. WSUS installeren, niet configureren (cancel rammen, je hebt alleen de SDK nodig, niet de service zelf), alleen de dingen aanvinken en aanpassen die op het technet doc staan.
Mijn ervaring is dat SCCM installeren redelijk fragiel is op 2k8 en hoger. Een install prutsen tot het werkt wanneer het niet werkt na de guides kost vaak meer tijd en moeite dan schoon beginnen.

edit: wanneer je je bak eenmaal hebt draaien:

SCCM Toolkit:
http://www.microsoft.com/...3b-4a09-9015-141683c7ad5f

Must voor elke SCCM admin. de logs lezen ook wat makkelijker dan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Razwer op 14-02-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Razwer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:02:
[...]
Iedereen die SCCM op 2008(R2) installed loopt daar tegenaan. SCCM is weer eens zo'n fijn product wat niet out-of-the-box draait.
als je nog tegen client install probs loopt ondanks die guide te hebben gevolgd, begin dan beter ook van scratch weer op je SCCM bak. Schoon OS install. WSUS installeren, niet configureren (cancel rammen, je hebt alleen de SDK nodig, niet de service zelf), alleen de dingen aanvinken en aanpassen die op het technet doc staan.
Mijn ervaring is dat SCCM installeren redelijk fragiel is op 2k8 en hoger. Een install prutsen tot het werkt wanneer het niet werkt na de guides kost vaak meer tijd en moeite dan schoon beginnen.

edit: wanneer je je bak eenmaal hebt draaien:

SCCM Toolkit:
http://www.microsoft.com/...3b-4a09-9015-141683c7ad5f

Must voor elke SCCM admin. de logs lezen ook wat makkelijker dan :)
Ah, iemand met SCCM 2007 & WS 2008 ervaring (*mental note for future use*) hoor ik.

Het WSUS gedeelte was in orde: voor de installatie had ik voor de rest de videocourse van TrainSignal gevolgd. Het was alleen het SQL gedeelte dat er helaas niet aan bod kwam. Daarnaast gebruikten zij enkel WS2K3, omdat "het op 2008 allemaal ontzettend gecompliceerd is en je hier bent om SCCM te leren en niet Server 2008".

Maar ja, als ik SCCM uit rol in de toekomst (22K clients) zal het niet meer met WS2K3 zijn, dus ik wou het meteen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
22k clients... dan heb je nog een leuk traject voor de boeg. Let iig op je sizing. Ik zou een aparte central server opzetten en daarnaast een leuke structuur opbouwen van primary en secondary servers afhankelijk van je omgeving. Als tip kan ik geven dat je primary en secondary servers op zet met oog op support personeel. BDP's gebruik je voor sites waar je geen support personeel hebt etc. verder is 2k8 of 2k3 geen verschil als het eenmaal draait hoor. Het installeren is nog het makkelijkste. de scriptjes, collecties en delegations zijn de echte uitdagingen. Daar zullen je vids wel het een en ander over geleerd hebben.
Ik ken de trainsignal vids niet maar heb wel de CBT nuggets gezien. Deze vids zijn redelijk gebrekkig als je een multisite structuur wilt opzetten.
Als jouw networking afdeling net zo vervelend is als bij ons, prettige wedstrijd. Ik heb nu nog steeds niet al mn sites de firewalls open op de poortjes die ik nodig heb en ben al een jaar bezig met mn SCCM project.

nog een tip, mocht je OSD gaan gebruiken, knikker MDT 2010 op je SCCM bak en integreer deze (1 click integratie). Maakt OSD 10x krachtiger.
Reboot is niet nodig, maar wel essentieel voordat je W7 images wilt importeren (merk je wel als hij hem als vista ziet en daarna een error geeft).

[ Voor 24% gewijzigd door Razwer op 14-02-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Razwer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:51:
22k clients... dan heb je nog een leuk traject voor de boeg. Let iig op je sizing. Ik zou een aparte central server opzetten en daarnaast een leuke structuur opbouwen van primary en secondary servers afhankelijk van je omgeving. Als tip kan ik geven dat je primary en secondary servers op zet met oog op support personeel. BDP's gebruik je voor sites waar je geen support personeel hebt etc.
Ik ken de trainsignal vids niet maar heb wel de CBT nuggets gezien. Deze vids zijn redelijk gebrekkig als je een multisite structuur wilt opzetten.
Als jouw networking afdeling net zo vervelend is als bij ons, prettige wedstrijd. Ik heb nu nog steeds niet al mn sites de firewalls open op de poortjes die ik nodig heb en ben al een jaar bezig met mn SCCM project.
Ik kan me niet voorstellen dat het erger is dan hier: meer dan 400 locaties geografisch verspreid en evenveel leased lines. Stuk of 25 domeinen verdeeld over 3 forests. En nergens personeel ter plaatse (vandaar enter SCCM). 100+ servers die we kunnen pingen maar die we fysiek niet helemaal zeker zijn waar ze zich bevinden (ok, wel ongeveer natuurlijk door op de switches te kijken). En nog een heleboel ergere factoren die ik helaas niet mag zeggen.

Welcome to hell })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk slecht van je werkgever (met alle respect) dat ze jou dit project laten doen terwijl jij 0% kennis van SCCM hebt. Huur een club in die dagelijks met de system center familie bezig is. Gaat hier niet op 100 systemen oid maar om 22k. Project is nu al gedoemd om te mislukken als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
YellowOnline schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:59:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het erger is dan hier: meer dan 400 locaties geografisch verspreid en evenveel leased lines. Stuk of 25 domeinen verdeeld over 3 forests. En nergens personeel ter plaatse (vandaar enter SCCM). 100+ servers die we kunnen pingen maar die we fysiek niet helemaal zeker zijn waar ze zich bevinden (ok, wel ongeveer natuurlijk door op de switches te kijken). En nog een heleboel ergere factoren die ik helaas niet mag zeggen.

Welcome to hell })
Mwoh, ik zou dat juist een uitdaging vinden...

* FireDrunk vraagt zich of er nog collega's worden gezocht :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:08:
Redelijk slecht van je werkgever (met alle respect) dat ze jou dit project laten doen terwijl jij 0% kennis van SCCM hebt. Huur een club in die dagelijks met de system center familie bezig is. Gaat hier niet op 100 systemen oid maar om 22k. Project is nu al gedoemd om te mislukken als je het mij vraagt.
Tss, zo'n negativisme. Ik heb er 4 jaar voor en zal normaal gezien een hoop MS volk ter beschikking.krijgen. Alleen: die blijven niet oneindig, dus ik moet het boeltje wel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet negatief bedoeld. Ben alleen realistisch dat je sommige dingen gewoon uit handen moet geven aan mensen die zich specialiseren in dit soort producten en dus al meerdere grote implementaties hebben gedaan. Puntje bij paaltje ben jij de klos als het project mislukt en je x duizenden euros weg mikt. Tevens vind ik de looptijd van 4 jaar redelijk vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:16:
Is niet negatief bedoeld. Ben alleen realistisch dat je sommige dingen gewoon uit handen moet geven aan mensen die zich specialiseren in dit soort producten en dus al meerdere grote implementaties hebben gedaan. Puntje bij paaltje ben jij de klos als het project mislukt en je x duizenden euros weg mikt. Tevens vind ik de looptijd van 4 jaar redelijk vaag.
Blijkbaar ben je een schoolknul of een MKBertje met ook nog eens weinig kennis van SCCM. Je hebt geen idee waar je over praat.
In corporate environments met veel lokaties en eigen business units kan een kleine firewall change maanden duren (change control etc.).
Ook initieel SCCM opzetten en alleen clients uitrollen voor reporting is een prima eerste stap. Een testlab om dingen eerst op te testen is een prima leercentrum om op te testen.
Zonder een persoon te kennen en een omgeving te kennen ben je ontzettend kort door de bocht. Als je als ALT92 wilt klinken zorg dan ook dat je zijn kennis niveau en inzicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razwer schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:10:
[...]

Blijkbaar ben je een schoolknul of een MKBertje met ook nog eens weinig kennis van SCCM. Je hebt geen idee waar je over praat.
In corporate environments met veel lokaties en eigen business units kan een kleine firewall change maanden duren (change control etc.).
Ook initieel SCCM opzetten en alleen clients uitrollen voor reporting is een prima eerste stap. Een testlab om dingen eerst op te testen is een prima leercentrum om op te testen.
Zonder een persoon te kennen en een omgeving te kennen ben je ontzettend kort door de bocht. Als je als ALT92 wilt klinken zorg dan ook dat je zijn kennis niveau en inzicht hebt.
hehe..Je verwacht dat ik hier serieus op moet gaan reageren? Ik weet prima waar ik over praat, anders reageer ik toch niet? Je hoeft mij niks duidelijk te maken. ..Maar als jij van mening bent om iemand met 0% kennis een implementatie te laten doen van 22k systemen met een doorloop van 4 jaar tja..Weet niet hoor maar dat is volgens mij een beetje to much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
vertel mij het verschil maar tussen het managen van 22k systemen en 100 systemen met SCCM. De basis is hetzelfde, het is puur de sizing.
verder is 0% kennis hebben van een bepaald product niet een showstopper. Het ligt totaal aan het leer niveau van de persoon. Verder heeft deze persoon 4 jaar om dit te implementeren, wat in mijn ogen meer dan genoeg tijd is. Als het moet schud ik een implementatie voor 22K clients (afhankelijk van de medewerking) in 6 maanden uit mn mouw al draaiend.

Je doet ontzettend arrogant en probeert het weg te moffelen met woorden als "met alle respect". Ik vind dit totaal not-done. Wie ben jij om te oordelen over situaties die je niet kan inschatten. Na-apen van het afblaffen van n00bs hier op GoT moet je wel goed doen, en niet blaffen als je denkt dat je poep ruikt. soms is het alleen je bovenlip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek en arrogantie zijn volgens mij nog altijd twee verschillende dingen. Dat jij je door mijn opmerkingen op je teentjes getrapt voelt is niet mijn verlies. En het "met alle respect" was ook daadwerkelijk in die context. Dat jij er een andere persoonlijke opvatting aan hebt kan ik niks aan doen. Verder heb ik weinig toe te voegen aan je opmerkingen en is wat mij betreft deze niet nuttige discussie klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
en nu weer lief zijn voor elkaar O+

tis een forum mensen, we zijn hier niet om te bekvechten ;(

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1