Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-08 22:20
Momenteel ben ik aan het testen met een PHPmotion en kijken of we deze online krijgen, helaas zal ik bij mijn huidige hosting naar een eigen server moeten ten zijner tijd, maar tot deze tijd zal ik moeten gaan testen op onze eigen server tot ik zeker weet dat dit het systeem word om filmpjes aan te bieden op internet.

Het systeem wil ik gaan testen onder de link http://serv2.wup.nu/video/, alleen momenteel heb ik nog een probleem met PHPshield zoals dit te zien is. Inmiddels heb ik phpshield geïnstalleerd alleen is mij het niet duidelijk hoe ik de loader online kan krijgen..

Wat ik zelf gedaan heb is de volgende bestanden in "c:\Program Files\PHP\ext" gezet: phpshield.5.2.win en ixed.5.2.win. (waarvan ik denk dat de laatste niet nodig zou horen te zijn.

en in me php.ini heb ik ze toegevoegd als:
extension=ixed.5.2.win
extension=phpshield.5.2.win

Maar wat me opvalt is dat dit .win bestanden zijn en geen .dll zoals de andere bestanden en ze komen ook niet voor in me phpinfo: http://serv2.wup.nu/phpinfo.php

Waarschijnlijk zal ik wel iets verkeerd gedaan hebben in het laatste, zo uit me hoofd hoef ik niets in IIS te doen, maar ik hoor graag wat ik fout doe.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Loaded Configuration File C:\Program Files\PHP\php.ini

klopt? Wat zeggen error logs? IIS herstart?

[ Voor 21% gewijzigd door GlowMouse op 14-02-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
PHP.ini file in windows had ik bewerkt, inmiddels heb ik dit ook in de laatste gedaan, alleen vraag ik me af wat het verschil is tussen de bestanden. op phpinfo staan beide mappen:

Hmm raar dat ze op beide plekken staan, maar nu kom ik inderdaad al wel een stuk verder krijg nu in iedere geval een ander beeld :$

Najah zo te zien is dat probleem opgelost... Maar nu ondanks geen foutmeldingen, maar ook nog geen website, dus ben er nog niet helemaal. Dus iemand suggesties?

Inmiddels heb ik hem online staan, alleen moet ik nu nog zorgen dat htacces bestanden gelezen kunnen worden met IIS

[ Voor 31% gewijzigd door Alexander82 op 15-02-2010 09:37 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij de requirements van PHPmotion zie ik staan "Servers - Linux/Unix server" en ik gok dat je op een Windows server zit als je gebruik maakt van IIS. Is dat ook al niet een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Jah klopt maarre Linux of Unix zou niet uit maken lijkt me, this meer van wat er op draait lijkt me zo, moet wel kijken dat ik htacces bestanden kan lezen wat daar heeft IIS een mankement in. als dat werkt zou je toch moeten denken dat het systeem helemaal draaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar als je met IIS werkt heb je blijkbaar geen Linux of Unix bak waarmee je werkt dus dan gaat het toch sowieso al niet werken?

offtopic:
draaid..? :)

edit:
Je php info laat ook gewoon zien dat je op een windows bak werkt. Als de makers van de software zeggen dat je Unix/Linux nodig hebt wens ik je veel succes dan. Volgens mij weet je niet wat unix/linux is gezien je vorige reactie alleen...

[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 16-02-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Er is wel verschil tussen php voor Windows/IIS en voor andere OS met Apache, sommige HTTP headers hebben een andere inhoud/naam, en sommige paden die je terug krijgt van PHP zijn anders, maar ik kan me niet meer herinneren waar het verschil precies zit.

Voor .htaccess kun je twee dingen doen, omschrijven naar web.config of een IIS extensie installeren die .htaccess ondersteuning geeft.

En zoals altijd op rechten letten, voor de extensies, voor programma's die door de extensies worden aangeroepen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met programmeren heeft dit niks meer te maken. Dus ik verplaats je topic naar Serversoftware en Windows Servers.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Cartman! schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:01:
Maar als je met IIS werkt heb je blijkbaar geen Linux of Unix bak waarmee je werkt dus dan gaat het toch sowieso al niet werken?

offtopic:
draaid..? :)

edit:
Je php info laat ook gewoon zien dat je op een windows bak werkt. Als de makers van de software zeggen dat je Unix/Linux nodig hebt wens ik je veel succes dan. Volgens mij weet je niet wat unix/linux is gezien je vorige reactie alleen...
Verschil tussen linux en windows weet ik gelukkig wel, maar waarom het op de website staat dat ze het niet ondersteunen heeft voornamelijk te maken dat Windows (IIS eigenlijk) veel dingen niet standaard ondersteunen en het probleem zit zich voornamelijk momenteel denk ik nog in dat htacces niet ondersteunt worden in IIS, maar daarom ben ik ook nog bezig met de alternatieven.

Alleen jammer genoeg heb ik hier nog geen tijd voor gehad om te kijken naar bijvoorbeeld http://www.isapirewrite.com/, omdat het instellen mij de laatste keer niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

ik weet niet precies wat je nodig hebt qua htaccess / rewrite maar ik heb goede ervaringen met http://www.micronovae.com/ModRewrite/ModRewrite.html

op IIS 6

Op IIS 7 zit het er tegenwoordig in :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1