Ineens geen wifi meer onder windows en ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hello,

ik was vandaag gewoon aan het browsen, viel ineens mijn wlan uit. Opnieuw opstarten hielp niet. Bij nadere inspectie bleek dat er geen WLAN kaart meer gevonden was. Ook ubuntu heeft geen wlan meer. Ik heb geen switches oid op mijn laptop, en in de bios staat alles gewoon aan.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen? Het lijkt mij een brakke netwerkkaart maar ik vind het vreemd dat het zo pats boem ineens is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
dtech schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:58:

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen? Het lijkt mij een brakke netwerkkaart maar ik vind het vreemd dat het zo pats boem ineens is...
Meestal ontstaat een defect voor de eindgebruiker pats-boem :+
Heb je al geprobeerd om de netwerkkaart te reseaten in de mini-PCI slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Nakebod

Nope.

Trommelrem schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:00:
[...]

Meestal ontstaat een defect voor de eindgebruiker pats-boem :+
Heb je al geprobeerd om de netwerkkaart te reseaten in de mini-PCI slot?
Lijkt mij ook het beste/simpelste om te proberen. Nadeel van een laptop dat je niet zoveel keuze uit sloten hebt :P
Wat soms niet voldoende lijkt te zijn trouwens, heb het wel eens meegemaakt dat het apparaat pas herkend werd nadat Windows geheel opgestart was, weer afgesloten, apparaat/kaart er weer in, en opnieuw booten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
En nu doet ie het dus ineens weer he :S

Heel vreemd dit, hoop niet dat het zich gaat herhalen. Ik ga in ieder geval het kaartje even aandrukken in het mini-PCI slot... (al bewoog de laptop niet toen dit gebeurde, wat je wel zou verwachten als het daardoor kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
dtech schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:30:
En nu doet ie het dus ineens weer he :S

Heel vreemd dit, hoop niet dat het zich gaat herhalen. Ik ga in ieder geval het kaartje even aandrukken in het mini-PCI slot... (al bewoog de laptop niet toen dit gebeurde, wat je wel zou verwachten als het daardoor kwam)
Temperatuur kan ook veel doen verplaatsen. Reseaten is in ieder geval de beste oplossing voor nu.