macbook: scherm drukt op toetsen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Heb een macbook die nu ongeveer 2 maanden oud is. En al sinds het begin merkte ik dat de toetsen afgedrukt werden op mijn scherm. Dit was enkel zichtbaar als mijn macbook af lag. En met een doekje goed wrijven en dit was afgekuist.
Nu merk ik dat er 1 bepaalde streep niet langer af te kuisen valt. Zit echt volledig in het scherm.
(wel enkel zichtbaar als scherm af ligt)

Zijn er nog mensen die hier last van hebben/gehad hebben?
Want ik vrees dat die streep op den duur wel zichtbaar zal worden als mijn mb aanligt...

Zou dit ook binnen de garantie vallen? (en ben je eigenlijk verplicht van een doekje tussen de toetsen en het scherm te leggen bij binnenklappen? want soms moet dat)
Is aangekocht in een apple store in gent, zal in elk geval komende week eens proberen langs te gaan.

(De zijkant van het scherm is ook te zien langs de behuizing van het toetsenbord, is daar dus ook al op afgedrukt... dat is niet zo erg, maar normaal kun je dit toch niet noemen?)

En bij transport gebruik ik altijd een E. sleve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:04
Bij oudere ThinkPads gebeurde dit ook wel eens, en daar viel het volgens mij gewoon onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 21:04
Jizzaa schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:56:
...

En bij transport gebruik ik altijd een E. sleve.
tijdens het transport zit je tas of rugzak dan ook vol met bijv boeken die enige druk uitoefenen op de buitenkant van je macbook? Mogelijk zit het wat krap in je tas waardoor de toetsen wel op het scherm komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
Dat is uitzonderlijk het geval dat mijn boekentas ook nog wat gevuld zit met boeken. Maar toch zou dit niet mogen voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dit gebeurt bij de meeste notebooks. Ik leg daarom altijd iets tussen het toetsenbord en scherm.

Er worden ook speciale doekjes voor verkocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.shaggymac.com/images/screenprotector1.jpg
http://www.shaggymac.com/...p?main_page=index&cPath=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 17:55
Ik zou gewoon even naar de Reseller gaan en het probleem voorleggen.

Btw:
Afligt en aanligt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:45
Als je laptop dichthebt en ziet dat er speling zit tussen scherm en keyboard dan weet je al dat het door externe oorzaken komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Philflow schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:10:
Dit gebeurt bij de meeste notebooks. Ik leg daarom altijd iets tussen het toetsenbord en scherm.

Er worden ook speciale doekjes voor verkocht:
[afbeelding]
http://www.shaggymac.com/...p?main_page=index&cPath=3
precies.... Meestal als je laptop in je rugzak zit met wat boeken oid... Heb er ook zo'n doekje voor gekocht, was "maar" €12,50 ofzo... Gelijk schoonmaak doekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
verder niemand die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Jizzaa schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:02:
verder niemand die hetzelfde probleem heeft?
Mijn MacBook gaat al lange tijd dagelijks mee in een redelijk gevulde boekentas, en ik heb er in ieder geval geen last van. Ik zou even langs een APR gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Emile schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:32:
[...]

Mijn MacBook gaat al lange tijd dagelijks mee in een redelijk gevulde boekentas, en ik heb er in ieder geval geen last van. Ik zou even langs een APR gaan. ;)
mijn Macbook Alu Unibody (08 model) had hier ook last van. Met mijn nieuwe MBP13 nog geen last van gehad. Als ik die rubber rand langs het scherm vergelijk lijkt het trouwens ook dat de MBP een hogere rand heeft gekregen. Wellicht dat het puur gevoelsmatig is maar het lijkt wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 08:16
Had er ook last van, en kon het eraf poetsen. Nu leg ik er een a4'tje tussen en nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
vandaag naar de apple store geweest, en daar vertelden ze me idd dat dit waarschijnlijk komt door de druk en dat je er een doekje moet tussen laten. (Zoals dat er in het begin tussenzat)

Nu ben ik op zoek gegaan naar dat originele doekje, en dat is meer een zeer zachte/dunne isemo, maar niet iets wat je elke keer opnieuw kunt gebruiken. En zelf verkopen ze dat blijkbaar niet. Is wel een minpunt.

Maar gelukkig op het moment dat die verkoper de macbook op tafel terug legt, zie ik 2 kleine barstjes aan de achterkant(buitenkant unibody). (Net naast de draaiing van het scherm) Nu stond ik daar stomverbaasd want dit had ik nog nooit gezien. En daarop gaat hij opnieuw gaan vragen wat ze ermee doen, en nu zullen ze het scherm wel vervangen vanwege die barstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:48
@Jizzaa

Crumpler verkoopt ook van die doekjes die je tussen je scherm kan leggen.
http://crumpler.nl/?produ...details&product_line=1077

[ Voor 28% gewijzigd door joke_name op 15-02-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Zelfde probleem hier, ik leg er altijd een a4tje tussen. Vind het soms behoorlijk vervelend aangezien ik graag een schoon scherm wil maar op moet letten wanneer ik m'n MBP dicht klap :?
Pagina: 1