Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DNS wijzigen op pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• QUILIX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-01 17:44

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Hoe kun je een domeinnaam wijzigen op windows XP (en Vista)? Ik bedoel het volgende:

Als ik bijvoorbeeld xxx.nl intoets in IE, dan moet het yyy.nl openen maar wel nog steeds xxx.nl laten zien op het adresbalk. (yyy.nl is een externe domein, bijv. www.provider/jantje/index.html, maar in IE zie je dus xxx.nl). Ik wil dus een interne domein creeren, maar dan met een externe domeinnaam. Dit slechts voor 1 domein en op 1 pc.

Ik heb op internet gezocht maar kon niets vinden. Waarschijnlijk komt dit omdat ik niet weet met welke woorden ik moet zoeken.

Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? Alvast bedankt.

• Cheatah
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online

Cheatah

Lágrimas negras

Je hosts file aanpassen zou kunnen werken, maar dat hangt af van de configuratie van de server.
Waarschijnlijk gaat dit je alleen lukken met een proxy.

Maar ik vraag me af of je niet beter andere middelen kunt gebruiken om je doel te bereiken. Bijvoorbeeld even praten met degene die je voor de gek wilt houden.

My intentions soon you will see. The sway of my scheme, imposed upon all.
Come follow me, my puppets to be. I'll attach my strings, manipulation begins.

• QUILIX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-01 17:44

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik heb het al gevonden bedankt.

Het ging om een website met een lange domeinnaam die ik wou vervangen met een eenvoudige korte woord.

• Xantios
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:02
quote:
QUILIX schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:31:
Ik heb het al gevonden bedankt.

Het ging om een website met een lange domeinnaam die ik wou vervangen met een eenvoudige korte woord.
Hoe heb je dit aangepakt?
Handig om even te vermelden voor alle tweakers die dit topic nog tegen komen,en de zelfde vraag hebben.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True