Toon posts:

Nieuwe Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag GOT,

Ik wil graag een nieuwe HDD voor mijn computer kopen, want de enkele harde schijf die nu in mijn computer zit is bijna vol en zit ook nog vol met troep.
Ik zou graag ook een OS schijf en een Data schijf hebben. Maar ik weet niet welke schijf ik moet kopen om die als OS of als Data-schijf te gebruiken. Ik ga dus een clean-install uitvoeren
Dit is mijn systeem:
-Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB
-Club3D Radeon HD4870,GDDR5, PCI Express x16, 512MB
-Asus P5K-VM
-Intel Core 2 Quad Q9300

Weet iemand een goede nieuwe HDD?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Deze moet je hebben:
OM beleid

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
ik zou zeggen, kijk zelf even in de pricewatch, daar kan je filteren op jouw eisen.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Die Barracuda lijkt me prima als systeemschijf. Wat je als data schijf gebruikt maakt verder niet zo veel uit, als het maar genoeg ruimte biedt voor jouw wensen.

Als je je data schijf overigens niet continu denkt te gaan gebruiken, zou je een 'green' model kunnen overwegen, die zijn wat energiezuiniger.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CherandarGuard schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:40:
Als je je data schijf overigens niet continu denkt te gaan gebruiken, zou je een 'green' model kunnen overwegen, die zijn wat energiezuiniger.
Deze snap ik niet helemaal? Het is nu juist interessanter een "green" model te nemen voor datastorage, als deze contineu draait, z heb je nu juist iets aan de energie zuinigheid. Veelal is de performance niet nodig bij storage.

Verder voor de TS, hier op GoT wordt er van je verwacht enig eigen initiatief te tonen, door eerst zelf eens te gaan kijken voordat je een topic opend, verdiep je eens in de materie zou ik zeggen. Dit is echt een "vertel mij wat ik moet kopen topic", deze topic's worden niet echt op prijsgesteld hier op GoT.

Er is genoeg informatie te vinden hier op GoT over de prestaties van hardeschijfen of SSD's, om te bepalen welke je beter voor data storage of voor het OS kunt gebruiken, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.