Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:01
HELP! ik ben de wanhoop nabij:

Ik heb sinds 1,5 jaar een Acer 6920G laptop, ben er op zich prima tevreden mee,
op 1 punt na: ik heb sinds dag 1 problemen met audio afspelen op dit ding; als
ik zit te werken met n MP3 op de achtergrond en ik start bv Photoshop of ik
open een pagina in mn browser, gekraak + stotteren.

Nu dacht ik eerst: ok, Vista probleem, diverse keren drivers + intel inf etc ge-update,
PC op background services gezet etc. niets hielp.

Vorig jaar een upgrade gedaan naar Windows 7 - 64bit, maar nog steeds problemen
met audio dus dacht ik: het zal wel aan de onboard RealTek kaart liggen.

MAAR: nu heb ik dus een profi Echo Indigo express card a 200 euro gekocht en
NOG STEEDS kraakt & stottert de audio playback????

Iemand enig idee waar dit aan ligt en of dit uberhaupt op te lossen is?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al een Bios update geprobeerd,
Weet wel dat dit met flash voorkomt, als je teveel load hebt bij de vga (photoshop cs4/dw cs4/ etc)
zuipen vga performance.

Heb het zelf inderdaad ook wel eens, en ik ben ook wel benieuwd alleen dat het hier enkel is bij extreme load (Alle adobe prog's ID/PS/DW/FW)

Evt. zou je nog je hardware kunnen testen door UBCD o.i.d. om dat uit te sluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Als je al vanaf dag 1 problemen hebt met het geluid, waarom heb je dan geen contact opgenomen met Acer om dit onder garantie te laten oplossen?
Het kan ook een probleem met je (onboard) speakers zijn trouwens, of een kabelbreuk.

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lowrider schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:59:

Het kan ook een probleem met je (onboard) speakers zijn trouwens, of een kabelbreuk.
Snel genoeg te verifieren door een koptelefoon te gebruiken of externe speakers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:57:
Heb je ook al een Bios update geprobeerd,
Weet wel dat dit met flash voorkomt, als je teveel load hebt bij de vga (photoshop cs4/dw cs4/ etc)
zuipen vga performance.
Ja, BIOS is up to date, veel load begrijp ik idd, maar als alleen Outlook openstaat en ik start mn browser op (zowel FF als IE op een blank page) gebeurt het (soms) ook.
Als je al vanaf dag 1 problemen hebt met het geluid, waarom heb je dan geen contact opgenomen met Acer om dit onder garantie te laten oplossen?
Omdat ik op een vaste Dell op mijn werk exact hetzelfde probleem had en dacht dat het een compatibility issue was met Vista.
Dit is het zeker niet omdat ik het probleem nu ook met de Indigo Express card heb, dat is een semi-profi insteek kaart die op externe speakers is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:57:Weet wel dat dit met flash voorkomt, als je teveel load hebt bij de vga (photoshop cs4/dw cs4/ etc)
zuipen vga performance.
dit is overigens wel de dikste 6920G die ik destijds kon kopen, dus met :

T8300 Core2Duo @ 2.4GHz
4GB RAM
GeForce 9500M GS, 512MB

Heb er ook zelf later nog n grotere + snellere 7200rpm disk ingezet met de upgrade naar win7.

Zou toch gewoon voldoende moeten zijn om iig normaal te kunnen werken met n muziekje op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redecal
...iemand een idee?
Pagina: 1