HTML compare tool dat 2 hele websites kan vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een HTML compare tool dat 2 hele websites kan vergelijken en de gevonden verschillen per bestand rapporteert?

Ik gebruik nu Compare Suite (http://www.comparesuite.com) wat ideaal is als je 2 bestanden met elkaar wilt vergelijken, het laat in de code precies de verschillen zien als die er zijn.

Wat ik echter graag zou willen is 2 volledige websites vergelijken. Als ik bijvoorbeeld een website overzet van de ene naar de andere server en voordat ik de DNS aanpas, wil bekijken of er geen dingen zijn misgegaan met de content. Ik werk namelijk met Joomla en dat wil nog wel eens rare dingen doen op een net iets andere server (bijvoorbeeld dat content niet wordt weergegeven op bepaalde pagina's of iets dergelijks).

Ik zou hiervoor een tool willen hebben dat ik 2 lijsten met url's kan geven, waarbij alleen het domein anders is (de paginanamen hetzelfde). Het ene domein is het live domein van mijn site, het andere domein een IP-adres of een testdomeinnaam. De tool zou dan alle bestanden in de lijst met elkaar moeten vergelijken en eventuele verschillen rapporteren per bestand.

Weet iemand of zoiets bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb nog nooit van zo'n tool gehoord...

Maar kan je niet de hele site downloaden, met bijvoorbeeld wget en dan een diff doen op de gedownloade bestanden?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14
LuCarD schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:58:
Ik heb nog nooit van zo'n tool gehoord...

Maar kan je niet de hele site downloaden, met bijvoorbeeld wget en dan een diff doen op de gedownloade bestanden?
Daar zat ik ook al aan te denken. Als je een lijstje hebt met de relatieve urls dan kun je met wget de bestanden downloaden met
code:
1
$ wget -B http://domain.tld -i file-met-relatieve-links

Dat doe je voor beide domeinen en dan kun je met diff de bestanden eruit vissen die verschillend zijn.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik "stem" ook voor een wget-scriptje.
Of wellicht eenvoudiger: de hele site tar.bz2-en, dan krijg je vanzelf een error als er bij het extracten op de nieuwe server iets mis gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 14-02-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:45:
... Ik werk namelijk met Joomla en dat wil nog wel eens rare dingen doen op een net iets andere server (bijvoorbeeld dat content niet wordt weergegeven op bepaalde pagina's of iets dergelijks).
...
Normaal zouden alle bestanden toch gewoon hetzelfde moeten zijn?
Dat ze anders reageren op verschillende servers, ligt vaak aan de configuratie van die servers.

Ik snap je probleem, want ik heb ook vaak dat mijn lokale server net even iets anders is geconfigureerd als mijn live server. En dat dat de code uit Joomla of Magento net even iets anders of helemaal niets laat zien. Het zou handig zijn als er een stukje software zou bestaan die bijvoorbeeld de phpinfo() data van de ene server zou inladen en vervolgens de andere server zo configureert dat hij identiek is.

Is dat wat je bedoeld, of wil je echt 2 volledige server op file en inhoud van die files contoleren.

Dan zou ik idd de sites in hun geheel downloaden en dan met bijv. WinMerge vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de bruikbare antwoorden, ik ben het er helemaal mee eens dat de inhoud van de bestanden eigenlijk gewoon hetzelfde zou moeten zijn, maar de praktijk wijst helaas anders uit, vandaar

Alle bestanden downloaden met wget klinkt goed, dat zou moeten lukken.

Alleen het vergelijkgedeelte is lastiger. Met compare suite kun je geen hele lijst met bestanden vergelijken (voor zover ik weet) en alle bestanden afzonderlijk openen en vergelijken is natuurlijk onbegonnen werk als het om honderden (of nog meer) pagina's gaat.

Ik heb WinMerge geïnstalleerd, maar daar gaat dit zo te zien ook niet mee? Wat ik zou willen is dat het prog. alle bestanden 1 voor 1 doorloopt en met elkaar vergelijkt en dat je dan naar de resultaten kunt kijken. WinMerge kan echter zo te zien ook maar 1 doc tegelijk aan?

Of kan het misschien toch wel op een of andere manier met WinMerge? Of met een ander prog?

Verwijderd

Ik heb zelf nog nooit van zo een tool gehoort, als deze bestaat zou ik deze z.s.m. willen wat het is wel hele erg handig ;) thnx

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je alle bestanden van site1 in de ene map hebt staan en alle bestanden van site2 in de andere map, dan kun je met bijvoorbeeld DiffMerge een Folder Diff doen.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33
In de documentatie van WinMerge staat ook wat over het vergelijken van mappen (en verderop vind je een beschrijving van command line-opties waar je misschien ook wel iets mee kunt met een scriptje).

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Beyond Compare kan hele mappen vergelijken. Die gebruik ik hier intern om CSS-wijzigingen op te sporen.

Dan zul je waarschijnlijk wel eerst de sites moeten downloaden.

[ Voor 75% gewijzigd door Bosmonster op 18-02-2010 10:07 ]

Verwijderd

Ik zit net even wat developer tools te bekijken bij firefox.. is de PageDiff add-on niet wat je zoekt?

edit: deze tip was al gegeven.. (note to myself: Lezen!!)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
wederom bedankt! ik ga me in alle tools eens verdiepen

Ik had ook al even naar PageDiff plugin voor FF gekeken, maar krijg toch sterk de indruk dat deze ook alleen maar 1 pagina tegelijk kan vergelijken? Of kan ik hier wel hele websites mee vergelijken? Zo ja, hoor ik heel graag hoe!

thanks

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14
Zoals ik al schreef kun je met diff heel makkelijk de directories vergelijken:
code:
1
diff --recursive --brief /dir1 /dir2

Dat geeft je een lijstje van alle files die verschillen. Als je ook wilt weten wat de verschillen zijn laat je de --brief weg, maar de uitvoer daarvan kan wat overweldigend zijn bij veel verschillen ;).

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1