'Windows is copying files' hangt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Heb gisteren m'n nieuwe systeempje opgehaald bij de winkel (in onderdelen) en ben lekker aan het knutselen geslagen. Altijd weer even spannend als je voor het eerst de spanning erop gooit. Alles begint te draaien, processor wordt herkend, geheugen goed gekeurd, kom netjes in de bios-instellingen, alle drives worden netjes herkend, lijkt allemaal goed te gaan.

Enige vervelende is dat ik per ongeluk een IDE DVD drive heb besteld. Eigen schuld, verder geen probleem, moet het ook gewoon doen. Jumpertje op master. Windows cd erin (7 Prof 64), booten van cd, en daar gaat het al meteen mis. Ik krijg wel de melding 'Windows is copying files' maar daar houdt het ook meteen op. De drive spint wel even op maar gaat geen bestanden inlezen.

Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, nu staan de Sata HD's op 'native IDE mode'.

Dacht eerst dat de DVD drive gewoon DOA was, snel even dvd uit een andere pc gevist, geïnstalleerd. Zelfde verhaal. Ik weet zeker dat het iets met die IDE/SATA gebeuren te maken heeft, daarom staat het topic in dit forum. Als ik de schijf in een andere pc stop doet hij het gewoon. Het ligt dus niet aan de drive zelf of de windows dvd.

Hardware: Gigabyte GA-790XTA-UD4 met een PhenomII, OCZ Platinum DDR3 low voltage.

Iemand nog een idee? Ik wil nu wel snel aan de gang met mijn nieuwe systeempje. Degene die met de verlossende tip komt krijgt een 2,5" externe-harde-schijf-zelfbouw-kit opgestuurd. (Kreeg ik bij m'n SSD, ga ik toch niks mee doen) :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Is de DVD nog goed? Start 'ie in een andere computer wél goed op?

[ Voor 62% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-02-2010 09:30 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Inhoud van de DVD op Externe HDD zetten en daar van af booten. Zo omzeil je de DVD-ROM speler en dat installeert ook nog wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Jaap-Jan schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:29:
Is de DVD nog goed? Start 'ie in een andere computer wél goed op?
Schijf werkt prima, DVD speler werkt ook prima in een andere pc dus dat is uit te sluiten.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
RolfLobker schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:31:
Inhoud van de DVD op Externe HDD zetten en daar van af booten. Zo omzeil je de DVD-ROM speler en dat installeert ook nog wat sneller.
Het proberen waard, maar dan zit ik nog met een niet-werkende DVD-speler. Bovendien heb ik verder geen 64bit systemen dus de Bootsect.exe die ik nodig heb krijg ik niet werkend op dit XP-laptopje.

[ Voor 15% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-02-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54
EvaluationCopy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:07:
Heb gisteren m'n nieuwe systeempje opgehaald bij de winkel (in onderdelen) en ben lekker aan het knutselen geslagen. Altijd weer even spannend als je voor het eerst de spanning erop gooit. Alles begint te draaien, processor wordt herkend, geheugen goed gekeurd, kom netjes in de bios-instellingen, alle drives worden netjes herkend, lijkt allemaal goed te gaan.

Enige vervelende is dat ik per ongeluk een IDE DVD drive heb besteld. Eigen schuld, verder geen probleem, moet het ook gewoon doen. Jumpertje op master. Windows cd erin (7 Prof 64), booten van cd, en daar gaat het al meteen mis. Ik krijg wel de melding 'Windows is copying files' maar daar houdt het ook meteen op. De drive spint wel even op maar gaat geen bestanden inlezen.

Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, nu staan de Sata HD's op 'native IDE mode'.

Dacht eerst dat de DVD drive gewoon DOA was, snel even dvd uit een andere pc gevist, geïnstalleerd. Zelfde verhaal. Ik weet zeker dat het iets met die IDE/SATA gebeuren te maken heeft, daarom staat het topic in dit forum. Als ik de schijf in een andere pc stop doet hij het gewoon. Het ligt dus niet aan de drive zelf of de windows dvd.

Hardware: Gigabyte GA-790XTA-UD4 met een PhenomII, OCZ Platinum DDR3 low voltage.

Iemand nog een idee? Ik wil nu wel snel aan de gang met mijn nieuwe systeempje. Degene die met de verlossende tip komt krijgt een 2,5" externe-harde-schijf-zelfbouw-kit opgestuurd. (Kreeg ik bij m'n SSD, ga ik toch niks mee doen) :)
Probeer eens via deze tool op een usb-stick of usb-hdd een installatie van Windows 7 te doen. Kijken of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:48
wacht maar gewoon af, het kan wel tot een half uur duren maar op een gegeven moment begint alles vanzelf. Ik heb hetzelfde gehad, ik wist niet waar het aan lag, tot opeens de telefoon ging en er een lang gesprek volgde. Op een gegeven moment begon alles toch spontaan te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
boers706 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:50:
wacht maar gewoon af, het kan wel tot een half uur duren maar op een gegeven moment begint alles vanzelf. Ik heb hetzelfde gehad, ik wist niet waar het aan lag, tot opeens de telefoon ging en er een lang gesprek volgde. Op een gegeven moment begon alles toch spontaan te installeren.
Nog nooit meegemaakt. Heb max een minuut of 5 gewacht maar aangezien de DVD speler gewoon geen teken van leven meer geeft dacht ik dat het niet ging werken. Proberen waard, doen we nu.

Edit: helaas, na een half uur nog niks. Ben nu een USB stick aan het brouwen

[ Voor 6% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-02-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
internetsmurf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:37:
[...]

Probeer eens via deze tool op een usb-stick of usb-hdd een installatie van Windows 7 te doen. Kijken of dit helpt.
Heel geklooi om dat tooltje werkend te krijgen (zit op een oude laptop), windows validatie, updaten, api installeren etc etc.... Image gemaakt van DVD, image installeren via progje, vraagt dat snertprogramma alsnog om een juist bootsect. Jongensjongens, als ik die kon draaien had ik het toch wel handmatig gedaan, Microsoft, je zou ze af en toe... Op zoek naar een Bootsect 32 bit dan maar.

Edit

Krijg dat nergens gevonden, iemand die het even op de mail wil zetten? Bootsect.exe 32 bit dus voor Windows 7.

[ Voor 7% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-02-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Boot eens gewoon een Linux live cd om te testen of je nieuw gebouwde computer het wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Q schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:36:
Boot eens gewoon een Linux live cd om te testen of je nieuw gebouwde computer het wel doet?
Windows XP cd zelfde verhaal, hij gaat gewoon geen bestanden lezen. Het moet iets met het IDE/SATA verhaal te maken hebben maar wat maar wat.... Als je een idee hebt wat er nog meer mis kan zijn hoor ik het graag
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54
EvaluationCopy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:46:
[...]

Windows XP cd zelfde verhaal, hij gaat gewoon geen bestanden lezen. Het moet iets met het IDE/SATA verhaal te maken hebben maar wat maar wat.... Als je een idee hebt wat er nog meer mis kan zijn hoor ik het graag
:'(
Dowload eens een ubuntu live cd: klik. Maak dan met deze tool een usb opstartdisk: klik. Start met deze usb-stick eens op en kijk dan eens wat er gebeurt. Lukt het hier niet mee dan zou ik eens teruggaan naar de winkel met je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
internetsmurf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:02:
[...]

Dowload eens een ubuntu live cd: klik. Maak dan met deze tool een usb opstartdisk: klik. Start met deze usb-stick eens op en kijk dan eens wat er gebeurt. Lukt het hier niet mee dan zou ik eens teruggaan naar de winkel met je systeem.
Waren allemaal losse onderdelen dus weinig terug naar winkel gaan. Ik ben nu op een andere PC windows 7 64 aan het installeren, alleen om bootsect in een 64 omgeving te kunnen draaien. Kutbestand is nergens te vinden. Uit Win7 zelf ziet hij het altijd als 64. Ik heb ooit al een keer Vista 32 bootsect moeten gebruiken om een stick te maken, maar helaas niet bewaard.

Eerst maar eens een Win USB stick maken om de DVD/SATA/IDE problemen uit te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Goed, met 7 op een USB stick werkt het ook niet. Blijft hangen in 'loading files'. Ik zou het echt niet meer weten verder, ik ga me eerst maar eens van kant maken en dan zien we morgen wel verder ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:07:
(...)
Enige vervelende is dat ik per ongeluk een IDE DVD drive heb besteld. Eigen schuld, verder geen probleem, moet het ook gewoon doen. Jumpertje op master.
(...)
Ik begrijp niet waarom het jumpertje op master gezet is. Als de dvd-schrijver het enige apparaat is, dat op IDE werkt, lijkt het me niet nodig om het jumpjertje om te zetten. Een nieuwe dvd-schrijver kost ongeveer 18 euro. En het is bijna altijd mogelijk om gekochte spullen in een winkel binnen 1 of 2 weken om te ruilen. Ik stel voor om het oorspronkelijke idee te handhaven en een SATA-dvd-schrijver in het systeem in te bouwen. Het bios-systeem op de standaard-default-instellingen terug zetten kan ook helpen. En de fabrieksinstellingen zijn terug te zetten door het platte batterijtje 20 minuten voorzichtig uit het moederbord te halen. Als het jumpertje de schuldige is helpt het ook om het jumpertje terug te zetten.

Bij de installatie van Windows is het niet nodig om een aparte boot-sector aan te maken. Het kopiëren van de files duurt inderdaad heel lang. En de dvd-schrijver doet niets voor of tijdens het kopiëren. Het kan geen kwaad om de computer een uur alleen te laten en dan te kijken of de 0% veranderd is. Bij een dvd-schrijver met sata-aansluiting duurt het al lang voordat het kopiëren van de bestanden begint. Bij een dvd-schrijver met IDE-aansluiting duurt het kopiëren naar verwachting nog langer.

Om problemen met de harde schijf uit te sluiten en de dvd-schrijver te omzeilen is een voorstel om het besturingsprogramma op de harde schijf te zetten op een andere pc en daarna de harde schijf op het nieuwe systeem aan te sluiten om te testen of het systeem werkt. Ook lijkt het op grond van de problemen handig om te beginnen met 1 harde schijf of met alleen 1 ssd in het systeem. De instelling van IDE voor de harde schijven en de ssd werkt in het algemeen zonder problemen voor SATA-schijven.

Wat voor harde schijf of wat voor ssd zit er in het nieuwe systeem? Omdat de installatie vanaf de usb-stick niet lukt en als alle onderdelen op zich goed werken en ook goed samenwerken is het misschien mis gegaan bij het gegoochel in het bios-systeem.

Het is ook mogelijk om te kijken wat er gebeurt met een live-cd van Ubuntu of als geprobeerd wordt om Ubuntu op het systeem te installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:32:
Goed, met 7 op een USB stick werkt het ook niet. Blijft hangen in 'loading files'. Ik zou het echt niet meer weten verder, ik ga me eerst maar eens van kant maken en dan zien we morgen wel verder ofzo.
Heb je Ubuntu of een andere linux live-cd al eens geprobeerd? Misschien kan hij niet naar je HDD schrijven en blijft ie daarop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Vanavond even aandacht aan familie, morgen verder. Bedankt voor het meedenken alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:54:
[...]

Ik begrijp niet waarom het jumpertje op master gezet is. Als de dvd-schrijver het enige apparaat is, dat op IDE werkt, lijkt het me niet nodig om het jumpjertje om te zetten. Een nieuwe dvd-schrijver kost ongeveer 18 euro. En het is bijna altijd mogelijk om gekochte spullen in een winkel binnen 1 of 2 weken om te ruilen. Ik stel voor om het oorspronkelijke idee te handhaven en een SATA-dvd-schrijver in het systeem in te bouwen. Het bios-systeem op de standaard-default-instellingen terug zetten kan ook helpen. En de fabrieksinstellingen zijn terug te zetten door het platte batterijtje 20 minuten voorzichtig uit het moederbord te halen. Als het jumpertje de schuldige is helpt het ook om het jumpertje terug te zetten.

Bij de installatie van Windows is het niet nodig om een aparte boot-sector aan te maken. Het kopiëren van de files duurt inderdaad heel lang. En de dvd-schrijver doet niets voor of tijdens het kopiëren. Het kan geen kwaad om de computer een uur alleen te laten en dan te kijken of de 0% veranderd is. Bij een dvd-schrijver met sata-aansluiting duurt het al lang voordat het kopiëren van de bestanden begint. Bij een dvd-schrijver met IDE-aansluiting duurt het kopiëren naar verwachting nog langer.

Om problemen met de harde schijf uit te sluiten en de dvd-schrijver te omzeilen is een voorstel om het besturingsprogramma op de harde schijf te zetten op een andere pc en daarna de harde schijf op het nieuwe systeem aan te sluiten om te testen of het systeem werkt. Ook lijkt het op grond van de problemen handig om te beginnen met 1 harde schijf of met alleen 1 ssd in het systeem. De instelling van IDE voor de harde schijven en de ssd werkt in het algemeen zonder problemen voor SATA-schijven.

Wat voor harde schijf of wat voor ssd zit er in het nieuwe systeem? Omdat de installatie vanaf de usb-stick niet lukt en als alle onderdelen op zich goed werken en ook goed samenwerken is het misschien mis gegaan bij het gegoochel in het bios-systeem.

Het is ook mogelijk om te kijken wat er gebeurt met een live-cd van Ubuntu of als geprobeerd wordt om Ubuntu op het systeem te installeren.
Gol, even wat antwoorden, ben nu op m'n werk dus kan niks doen even.

- Jumpertje stond standaard op master, ik ben er niet aangeweest verder.
- Ik ga na m'n werk toch even langs de cdromland voor een SATA DVDspelert, wil die lelijke IDE kabel sowieso niet in mijn systeem ;)
- Heb de pc gisterenavond nog 2 uur laten wachten, er gebeurt echt niks.... (heb nog nooit lang moeten wachten, ook niet met oude systemen, maar op jouw aanraden toch maar geprobeerd)
- Besturingssysteem installeren op een andere pc en dan schijf overzetten? Dat gaat toch nooit werken (ander moederbord etc) ? )
- Heb het geprobeerd met slechts één schijf, zelfde probleem. Heb 2e hdd's, beide Samsung (1 F3 1TB en 1 T166 320GB), één nieuwe (F3), één net uit het oude systeem gehaald, heeft nooit problemen gegeven dus het zal niet aan de schijf liggen. De SSD is een Intel X-25 Postville 80GB.
- Gegoochel in het bios valt wel mee, alleen wat geklooid met fan-instellingen etc.... Heb alles al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen vanuit het bios, heb het nog niet gereset met de jumper dus dat gaan we vanavond doen.
- Ubuntu cd is al eerder genoemd, dat staat op de planning voor vanavond als de SATAdrive geen oplossing biedt.

Nogmaals veel dank alvast.

Edit:

Op mijn werk een Ubuntu Live CD gemaakt en een bootable Memtest86 cd'tje, om het geheugen eens goed te testen. Kan best dat dat gewoon niet goed is, aangezien de installatie nog helemaal niks naar een schijf weg kan schrijven voordat die aangewezen is. Moet het wel in het geheugen belanden toch en gaat het daar al mis. Dit laatste is een beetje natte vingerwerk.

Zo langs de cdromland voor een drive en dan kunnen we weer wat dingen uitsluiten (hopelijk) :)

[ Voor 6% gewijzigd door EvaluationCopy op 15-02-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik had het eerder moeten proberen, maar had dat een beetje voor me uitgeschoven omdat het geheugen nogal overschaduwd werd door mijn Mugen 2. Maar het was toch het geheugen, 1 reepje eruit gevist en het probleem is gefixed.

Had m'n 7 usb stickie nog klaar en dat in de combi met de SSD zorgt ervoor dat ik nu heerlijk soepel zit te werken op mijn nieuwe systeempje. Bedankt voor het meedenken echt!!

Kwam er trouwens achter via Memtest86, wat een supersite is dat zeg. Bootable cd'tje fikken en memory testen maar. Topic kan dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant dat het probleem bij het geheugen ligt.
Ik vraag me af of het reepje, dat uit het systeem gehaald is, niet goed is.
Misschien was het geheugenreepje al niet goed bij aankomst.
Het is prettig, dat de oplossing meegedeeld is, want nu kan bij een dergelijk probleem in te toekomst aan het geheugen en een geheugentest gedacht worden.

Wat een geweldige koeler.

Afbeeldingslocatie: http://www.jab-tech.com/images/D/mugen-2-unit2_01.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Het is prettig, dat de oplossing meegedeeld is, want nu kan bij een dergelijk probleem in te toekomst aan het geheugen en een geheugentest gedacht worden.

Wat geweldig!

[afbeelding]
Ongetwijfeld dat het bij aankomst al niet goed was. Geheugen inbouwen is zo'n beetje de simpelste handeling bij het bouwen van een pc, daar heb ik echt niks verkeerd aan gedaan. Ben altijd supervoorzichtig met die reepjes.

De (bootable) geheugentest is te vinden op http://www.memtest86.com/ (zie 'free download')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Wat een geweldige koeler.

[afbeelding]
Monsterlijk is hij ja, als hij in je kast past is hij van harte aan te raden. Op vol gas in combinatie met de Coolermaster Sniper met alle fans open doet hij nu 23 graden idle :P

Pagina: 1