Ik ben van plan om de nieuwe MBP te kopen zodra ze uit zijn. Ik installeerde OS X op m'n PC om te kijken hoe dat besturingssysteem werkte. M'n eerste indruk is dat het gewoon een soort Linux is met een mooie GUI erom heen en paar dingen toegevoegd? De desktop ziet er wel mooier uit van OS X, maar het is niet echt uniek wat OS X heeft, in Linux heb je ook spaces en Docks ook en daarnaast nog veel meer dingen die ik eigenlijk niet kon vinden in OS X.
Ik vond het wel grappig toen ik wat software wou installeren en Terminal nodig had. In dat opzich is Windows veel meer "User friendly" ( maar geen probleem voor mij om met Terminal te werken ) Maar volgens mij was het een oude versie van Unix want sommige commando's werkte niet
Ik vroeg mij nou wat echt de meerwaarde is om van Linux naar OS X te gaan nu?
( Een MBP is een dure aankoop dus wil wel ff weten waar ik aan begin. Maar m'n eerste indruk tot nu toe is dat je gewoon net zo goed Linux kan gebruiken?
)
Ik vond het wel grappig toen ik wat software wou installeren en Terminal nodig had. In dat opzich is Windows veel meer "User friendly" ( maar geen probleem voor mij om met Terminal te werken ) Maar volgens mij was het een oude versie van Unix want sommige commando's werkte niet
Ik vroeg mij nou wat echt de meerwaarde is om van Linux naar OS X te gaan nu?
( Een MBP is een dure aankoop dus wil wel ff weten waar ik aan begin. Maar m'n eerste indruk tot nu toe is dat je gewoon net zo goed Linux kan gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 08:31 ]