In het kort: ik heb een dual boot laptop (WinXP / Slackware10) en dacht wat partitieruimte van Windows af te snoepen. Bij het wijzigen van lilo.conf heb ik per ongeluk een verkeerd device opgegeven en kan dus niet meer booten. Geen probleem denk je, even een liveCD erin en herstellen. Helaas, CD speler blijkt overleden en accepteert geen enkele schijf meer, ook niet onder Windows. Booten vanaf USB is niet mogelijk want het is al een redelijk oud beestje. Gelukkig (?) heeft het apparaat nog een floppy-drive aan boord, dus ik vol goede moed en met enkele stoffige HD-floppen op zoek naar een geschikte distro.
Nu ben ik inmiddels een aantal uurtjes verder (zie de tijd) maar het wil eerlijk gezegd niet lukken. Van de spaarzame distro's die nog van flop kunnen booten lijkt er geen enkele ondersteuning te bieden voor ReiserFS (wist dat ik ooit spijt zou krijgen van die keuze, maar dat terzijde). Het grootste probleem is dat er op de linux partitie een complete webserver draait. Tja, dom om dan met je partities te gaan liggen klooien, ik weet het.
Ik hoop dus dat iemand een dergelijke bootflop weet te vinden of andere suggesties heeft.
Nu ben ik inmiddels een aantal uurtjes verder (zie de tijd) maar het wil eerlijk gezegd niet lukken. Van de spaarzame distro's die nog van flop kunnen booten lijkt er geen enkele ondersteuning te bieden voor ReiserFS (wist dat ik ooit spijt zou krijgen van die keuze, maar dat terzijde). Het grootste probleem is dat er op de linux partitie een complete webserver draait. Tja, dom om dan met je partities te gaan liggen klooien, ik weet het.
Ik hoop dus dat iemand een dergelijke bootflop weet te vinden of andere suggesties heeft.