Toon posts:

ReiserFS boot floppy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het kort: ik heb een dual boot laptop (WinXP / Slackware10) en dacht wat partitieruimte van Windows af te snoepen. Bij het wijzigen van lilo.conf heb ik per ongeluk een verkeerd device opgegeven en kan dus niet meer booten. Geen probleem denk je, even een liveCD erin en herstellen. Helaas, CD speler blijkt overleden en accepteert geen enkele schijf meer, ook niet onder Windows. Booten vanaf USB is niet mogelijk want het is al een redelijk oud beestje. Gelukkig (?) heeft het apparaat nog een floppy-drive aan boord, dus ik vol goede moed en met enkele stoffige HD-floppen op zoek naar een geschikte distro.

Nu ben ik inmiddels een aantal uurtjes verder (zie de tijd) maar het wil eerlijk gezegd niet lukken. Van de spaarzame distro's die nog van flop kunnen booten lijkt er geen enkele ondersteuning te bieden voor ReiserFS (wist dat ik ooit spijt zou krijgen van die keuze, maar dat terzijde). Het grootste probleem is dat er op de linux partitie een complete webserver draait. Tja, dom om dan met je partities te gaan liggen klooien, ik weet het. }:O

Ik hoop dus dat iemand een dergelijke bootflop weet te vinden of andere suggesties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: lilo werkt nog en ik kan dus gewoon Windows booten. Alleen bij het booten van Slackware krijg ik een kernel panic. Een oplossing die vanuit Windows werkt is dus ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Welke floppydistro reiserfs ondersteund zou ik niet weten, maar je hebt ook nog deze opties:
reiserfs driver voor windows: http://rfsd.sourceforge.net/
grub installeren vanuit windows: http://www.supergrubdisk.org/index.php?pid=12
vmware :P

Persoonlijk zou ik voor optie 2 gaan, maar dan moet je wel met de grub commandline om kunnen gaan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zou hier eens naar kunnen kijken:

https://help.ubuntu.com/community/SmartBootManager

Ik weet niet of dat standaard ReiserFS ondersteund of dat het toe te voegen is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Kan het ding PXE booten? Mischien dat je daar nog wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een voordeel van Grub t.o.v. Lilo is dat je zo nodig de commandline kan editen bij het opstarten. Maar daar heb je de volgende keer pas wat aan.
Als je de harddisk eruit kan halen, kan je het in een andere PC oplossen.
Maar wellicht de makkelijkste optie: Slackware heeft traditioneel toch bootdisks? Ik kan momenteel slackware.com niet bereiken, maar er zit ongetwijfeld toch een keuze "reiserfs" tussen de vele soorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reakties tot dusver. Vooralsnog lijkt me de Grub-via-Windows optie de meest handige. PXE zou nog kunnen maar dat is me echt te ingrijpend voor het wijzigen van 1 lullige byte :)

Zat zelf nog hieraan te denken: lilo opnieuw installeren via een flop. Ik zag dat je met lilo -C een custom config kan opgeven, is dit nog een reele optie of zitten er nog haken en ogen aan? Als iemand hier meer verstand van heeft zou ik dat nog graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Alternatief 3: HD in een recentere PC hangen en alsnog opstarten van een rescue-CD?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sprite: het gaat hier om een verouderd laptop model he, dus even snel op de IDE prikken is er niet bij. Ik ga er nog vanuit dat dit (in theorie) eenvoudig softwarematihg op te lossen moet zijn, Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Saillant detail: de auteur van ReiserFS schijnt in de bak te zitten wegens moord op zijn vrouw. Zo zie je wat er gebeurt als niemand je FS ondersteund >:)
Pagina: 1