Router -> Switch werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Bij deze, zelf heb ik nog nooit zo'n vaag probleem gehad.

Situatie is (tijdelijk) zo:

Ziggo modem --> WRT120N --> Sweex Switch -> Computers

Het probleem ligt 'm bij de sweex switch. Zo gauw die wordt toegevoegd aan het netwerk krijgen de PC's achter de switch staan geen internet (ook geen standaardgateway en DNS servers). Zelf heb ik geen idee waar dit nou weer aan kan liggen, daarom vraag ik het aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
Maybe is het een sweex routertje die roet in het eten gooit??
Geef is wat meer specs van die "Sweex switch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Laatst online: 05-09 15:15
En als je het handmatig invoert krijg je wel gewoon internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
@FastPinguin
Ga ik proberen

@TereZz
Type is een LW200010. EOL, weinig over te vinden behalve op sites waar ze vragen in welk gat de UTP kabel moet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

En kan die switch niet gewoon kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Geen idee, alle lampjes branden en hij heeft wel in de gaten dat het 100mbit is.

@TereZz Vast IP geeft hetzelfde resultaat, geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
En als je hem direct op je modem aansluit zonder WRT120N in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Heeft geen zin. Modem van ziggo geeft maar 1 extern ip weg. Router moet dr sowieso tussen om meerdere computers te verbinden met het internet.

Het probleem zit puur tussen switch en router. Of eigenlijk andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
swtimmer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:50:
En kan die switch niet gewoon kapot zijn?
^^ Been there, done that. Ik koop nooit meer iets waar "Sweex" op staat, wat een rommel is dat...
Moraal van het verhaal: probeer eens een andere switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Kudt. Op deze tijd is dr geen winkel open :S

[ Voor 79% gewijzigd door BlackWhizz op 14-02-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
heb je misschien een cross linked kabel nodig tussen je router en je switch? Misschien zit het probleem tussen je router en switch.
Het kan ook helpen om je switch direct aan je modem te hangen. Ik weet dat je van Ziggo maar 1 adres krijgt, maar als je maar 1 computer aan de switch hangt, kun je controleren of de switch wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 15:17
Hmmm voordat je meteen "sweex" gaat vervloeken (misschien wel terecht maar dat is een andere discussie), heb je wel een link ledje tussen de router en de switch? Als de switch en of de router nog geen auto sensing begrijpt dan zal je een kruis kabel moeten gebruiken tussen een router en een switch.
Verder kan het inderdaad een defecte switch zijn, maar dan zou je met twee systemen aan de switch met een vast ip adres ook elkaar niet kunnen pingen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
Als je 2 computers aan de switch verbind en die handmatig een IP geeft (niet verbonden met de router). Kunnen die 2 computers naar elkaar pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Handmatig lukt niet :( Heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat is geen switch, dat is een router. Alle huidige modellen router heten LW<nogiets>, alle huidige modellen switch heten SW<nogiets>.

Er is (geloof ik) een FAQ of topic over 'router achter router' hier op GoT, die je verder helpt. Van de andere kant: gezien de prijzen van switches (van sweex) en het potentieele gedonder wat je je op je hals haalt met twee routers is omruilen voor een switch zeer aan te bevelen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
Ik heb een (SW005) Sweex 5 port switch voor 12,50. Werk nu al zo'n 6 maanden perfect 24/7. Als je nog kan ruilen zou ik daar voor gaan als je naar een goedkope oplossing zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
burne schreef op zondag 14 februari 2010 @ 01:16:
[...]

Dat is geen switch, dat is een router. Alle huidige modellen router heten LW<nogiets>, alle huidige modellen switch heten SW<nogiets>.

Er is (geloof ik) een FAQ of topic over 'router achter router' hier op GoT, die je verder helpt. Van de andere kant: gezien de prijzen van switches (van sweex) en het potentieele gedonder wat je je op je hals haalt met twee routers is omruilen voor een switch zeer aan te bevelen.
Doch in theorie zou het mogelijk moeten zijn om het router-deel in je Sweex routertje niet te gebruiken, maar alleen de switch-functionaliteit. Ergo: DHCP e.d. uitschakelen en de WAN-poort niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Dus... heeft niet echt toegevoegde waarde. We weten dat sweex geen topmerk is, en niet toebehoort tot tweakers. Vaak genoeg werkt het als je dr maar niet te veel aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Osiris schreef op zondag 14 februari 2010 @ 01:30:
[...]

Doch in theorie zou het mogelijk moeten zijn om het router-deel in je Sweex routertje niet te gebruiken, maar alleen de switch-functionaliteit. Ergo: DHCP e.d. uitschakelen en de WAN-poort niet gebruiken.
Of gewoon alles configureren zoals het hoort. Beide routers in hun eigen subnet, met vanaf de accessswitch *de router* een default route naar de router die op het modem is aangesloten (waar je de dhcp server kan uitzetten). Meestal is dat wel in te stellen, in een erg ver weggemoffelde menuoptie die verder onbegrijpelijk oogt :P
Pagina: 1