Toon posts:

Hoevel watt voeding ? Wat hebben jullie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort dus zo'n 1,2 Ghz TBtje kopen en mijn vraag is of een 300 W voeding voldoende is ? (met daarbij een msi k7t pro 2a en een geforce 2 gts en 256 mb geheugen)

hoeveel watt voeding hebben jullie met je 1,2 ghz ???????????????????? :*

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
ik denk het wel, heb zelf een 400 watt (op kanker pc maar boeie) ik denk wel dat je daar genoeg aan hebt! :7

Verwijderd

300 is voldoende.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 17:36 schreef answer_man het volgende:
ik denk het wel, heb zelf een 400 watt (op MIJN NIET TE FIJNE pc maar boeie) ik denk wel dat je daar genoeg aan hebt! :7
Je weet waar ik op doel answer_man.

Verwijderd

Enermax 550 W. Beetje overdreven misschien maar draait goed. Ook heb ik mijn radiator ventolatoren van mijn waterkoeling hierop draaien

Verwijderd

Topicstarter
Yahoo nu ben ik gerust gesteldt (of hoe je gesteldt ook mag schrijven).

Anders kost het me nog meer geld, mijn nieuwe comp. gaat me al 6000 ballos kosten dus nog meer was niet echt leuk geweest. THNX :P

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51
Jot....300 is genoeg. Draai zelf met 235 en doet het ook :P

(heb alleen geen geforce 2 :( )

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 07 maart 2001 17:36 schreef answer_man het volgende:
ik denk het wel, heb zelf een 400 watt (op kanker pc maar boeie) ik denk wel dat je daar genoeg aan hebt! :7
Inderdaad niet met k@nker spotten :(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand dan die 300 watt heeft bij een 1,2 tb en no problemos heeft met een heleboel andere troep erbij ?????

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor de meeste compie's is 300 wel genoeg maar ik dacht dat thunderbirds wat extra nodig hadden. Ik dacht dat 350 wel goed was voor dondervogel power slurpers.
[Geforce 2 gebruikt ook vrij veel stroom]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• answer_man
  • Laatst online: 20-08 10:24
sorry ik zal nooit meer dat ene vieze woord zeggen dat veel rokers (onder andere mezelf) emoties doet opkomen.

mijn excuses hiervoor :)

Verwijderd

535 Watt
(300 + 235)

Verwijderd

Topicstarter
I'll see, trouwens, weet je wat ik nogal lullig vindt: bij paradigit computershop verkochten ze eerst een 12*10*32* plexwriter voor 645 piek en een 16*10*40* plexwriter voor 799 piek.

Nu hebben ze de eerste eruit gehaald en kan je alleen die van 799 piek nog kopen, best wel een f**k streek en ook erg jammer want wet heb ik nu aan een 16 speed brander :'(

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
geforce 2 pakt minder dan een geforce (1)
300 moet voldoende zijn. Tenzij je heel veeel fans, hd's enz wil aansluiten

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ga nog niet extra fans aansluiten, wel een globalwin fop38. Ik hoop dus dat het met een 300 watt lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Hello ????

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
FoP 38 legt echt je PSU niet plat hoor. Dat verbruikt niet zo veel. 1/2 ampere geloof ik.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Boeie ik heb die 12x al maanden geleden voor f599 gekocht... gewoon een andere winkel zoeken.

Over dat gezeur over K op GoT : mijn medeleven aan de mensen die familieleden aan K hebben verloren, TENZIJ dat rokers waren. Je weet waar je mee bezig bent als je rookt. Mensen die roken moeten echt heel hard hun mond houden als het over gezondheid en ziekte gaat.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik had een TB 1000 een ATI Radeon 64, een FOP 38 en 3 case coolers op een 250 W voeding draaien. Dat ging best goed. Oh ja, ik kan je adviseren die FOP 38 met het verbindingstekkertje direkt op een 12 V kabel aan te sluiten, dus niet op de 12V cooler aansluiting op je moederbord. Het ding vreet nogal wat amps en ik heb een keer ingeschroeide contactjes gezien

Verwijderd

Topicstarter
maakt die fop 83 veel lawaai of niet ? volgens mij wel, ik was laatst op een websiteje en daar kon je verschillende coolers beluisteren (best wel geinig gemaakt).

Verwijderd

Yo hier, ik dus.. Heb hier een p4 1,5 4x 46,1 gb rom schrijver en DVD en de rest like vidio voodoo3 en sb 1,5 en dan haald mijn 400w het net!!!

Cya all (8>

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:21
Ik heb een 300 Watt Voeding (A-Open HX-08)loopt als een trein :9~

Verwijderd

Ik heb een Enermax 330watt en een Aopen 300watt ( voor me TEC ) = 630watt. :)

Greetz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

300Watt HQ-08wel een 900 MHz, maarr een 1,2 GHZ moet een 300 Watt zeker trekken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ya 300W moet ruim voldoende zijn zolang geen tientallen Hd's & coolers er aan gaat hangen

• MGSNK
  • Laatst online: 20:53
ik heb genoeg aan 145 watt >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Hmmm ben ik de enige met een 235wat voeding:?:?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Op woensdag 07 maart 2001 17:35 schreef Breezerrr het volgende:
Ik ga binnenkort dus zo'n 1,2 Ghz TBtje kopen en mijn vraag is of een 300 W voeding voldoende is ?
hoeveel watt voeding hebben jullie met je 1,2 ghz ???????????????????? :*
Dus mensen met een P3 hoeven niet te reageren over hun wattage..... (bovenstaande 2 posts :))

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Heb in mijn kast dus 300 watt zitten. Hierop zit het volgende aangesloten:
mobo, cpu met golden orb, gf1 ddr met blue orb, geluidskaart, 2 netwerkkaarten, 2 branders, 1 dvd, 1 cd-rom, 2 harde schijven, 1 floppy, 1 bracket voor geluidskaart, 4 system fans.
Draait als een zonnetje op m'n voeding

Verwijderd

Topicstarter
All right, i hope so *D

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Ik draai op een 250 watt psu'tje en heb voorlopig nog helemaal geen problemen gehad. :)

Ik heb dan ook geen extreme koeling erin zitten...

voor mijn specs zie hieronder...

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Enermax 430, KT7-RAID.

Hoofdzakelijk omdat m'n 300 Watter het zowiezo bijna niet kon trekken, en met meer dan drie harde schijven ging die arme voeding door zijn knieen. Dat was een El Cheapo Codesign voeding.

Daarna met die Enermax, was het plafond van het systeem ook niet meer 950/980 Mhz, maar is nu boven de 1 Ghz.

:Y)

//Typos.. , één knie, meerdere knien??, twee knieen.. :P

Verwijderd

ik gebruik de standaard 300 wat voeding van aopen (HX08) en heb een asus k7v + athlon classic 700@900. 3 HD's, cdrom, 2x120mm fan, 2x 92mm fan, 2x 80mm fan. en een geforce, netwerk, sb live. en dat gaat prima. Oh, ik heb er ook nog een neon op zitten!
dus gewoon een 300 watt voeding kopen, die dingen zijn toch al best wel duur.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Een bekend merk 300watt is goed genoeg...

antec
enermax,
aopen,
inwinn

Verwijderd

Topicstarter
Maakt toch niet zo heel veel uit wat voor merk voeding of wel? :)

Verwijderd

hallo

Verwijderd

Topicstarter
hoi }:O

Verwijderd

Ik heb ook 300 met 3 extra koelers, werkt perfect. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
300 watt Powerman voeding
Abit Kt7a-raid
1200mhz TB
GeForce 2 GTS
4 Hd's
1 x cdrom
2 x 8 cm koeler
2 x cpu koelertjes in kast
1 x Super ORB
2 Netwerkkaarten
1 geluidskaart
1 x Cooldrive

Dat zijn aardig wat stroomvreters, en geen verdere problemen, dus ik denk dat je aan een goede 300watt zeker genoeg hebt.

Verwijderd

Topicstarter
All right, vooral de reply van "the fox" doet me goed, THNXXXXX.

Nu weet ik dus wel zeker dat 300 genoeg is (voor verlopig). want daarna koop ik wel een antec case met 400 watt ofzo

:D:D:D:D:D :o:o:o :):):) *D*D*D*D*D*D :*:*:*

Verwijderd

ik hebbe een 235 watt voeding
op mijn athlon 800

6* fan's
3* hd's >:)
2* cdromspeler's
geforce 1 :)
tvkaart
promise raid
dxr 3
sblive
netwerk kaart 100 mb/s

en hij in zo stabiel als de gek >:)

oma

Verwijderd

300 watt Macron voeding.
Check op de AMD site voor een AMD approved voeding die bij je proc snelheid past.
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z (lachen die smilies)

Verwijderd

op mijn tbird 1200 heb ik een 300watt Aopen en een 235watt als extra voeding voor neon ( in de toekomst worden er nog peltiers opaan gesloten)

• Exirion
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een gemodde Codegen 300W voeding. Lekker stil gemaakt :P Onderstaande hardware met nog 2 netwerkkaarten en een ZIP-drive erbij. Rockstable *D Who needs expensive power supplies? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Hier een AMD 1200@1425mhz met een FOP38, 3 HD's, Brander, DVD, NewQ en 3 80mm fans.
Volgens Asus Probe (MBM achtig programma) gaat alles goed m.b.t. de stroomregulatie als ik op 1200mhz draai. Op 1425mhz krijg ik echter om de +/- 15 seconden brute voltage spikes en heel af en toe een automatische reboot. Of dit nu aan m'n HX08 300watt voeding ligt...you tell me...
Ben zowiezo van plan om binnenkort een EnerMax te gaan kopen. Weet je dat je wat dat betreft tenminste goed zit :)

Kokkers

Verwijderd

Wat zit iedereen eigenlijk over die koelers?
Die paar watts trekken echt niet het licht bij de buren minder.. ;)

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik heb een 330 Watt Enermax PSU :P

Verwijderd

Topicstarter
JOEPIEEEEEE, ik heb zin om comp. te kopen, nog 3 weken en dan heb ik het geld bij elkaar :D (maar wel lang drie weken, als je moet wachten |:(

Verwijderd

Ik heb zelf een ThunderBird 750@800 *D, verder de meeste standaard dingetjes die ik op een 235watt heb draaien (ik weet het het is weinig maar het werkt)
ik wil wel een nieuwe kast kopen met 340watt voeding B-)

Verwijderd

Topicstarter
Ok allemaal, THNXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9

Verwijderd

was het niet zo dat het aantal amperes van een voeding juist belangrijker zijn dan de 'watten'?

• Exirion
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Tea Beats >> Als het goed is heb je op school geleerd dat vermogen de vermenigvuldiging is van spanning en stroom, dus als een voeding voldoende vermogen kan leveren, dan kan ie dus ook voldoende stroom leveren ;) Wat wel van belang is, is dat de voeding vooral op de 3,3V en 5V leidingen voldoende vermogen kan leveren voor de (stroomvretende) CPU.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Vergeet de 3,3v voor een Geforce niet! (En natuurlijk het geheugen)

Verwijderd

Ik heb een Athlon 900@1050 plus een geforce 2 die ook lekker is opgeschroefd.
en dat loopst superstabiel op 300 watt
en dan zitten er ook nig 3 goeie koelers op aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Okay :+

Verwijderd

Ik heb 2 x 400 watt redunant in me Pentium 1 zitten. (serieus)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28

Exterazzo

Qeasy

300 watt

Audentia

Verwijderd

250 watt

Verwijderd

300W is meer dan genoeg... Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Maar ga binnenkort denk ik wel een 400W of 450W halen>:)

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 08:01 schreef cmdr_sm het volgende:
Waarom??! >:):?

• SAiKO
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

ach, tis maar een uitdrukking. Enja, ik ken mensen die het hebben, die het gehad hebben en die eraan overleden zijn e.d.
Op woensdag 07 maart 2001 17:39 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Inderdaad niet met k@nker spotten :(

• SAiKO
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

staat met elkaar in verband. Ampere x Volt = Watt (als ik het goed heb (8>). En volt is altijd hetzelfde.
Op vrijdag 09 maart 2001 23:45 schreef Tea Beats. het volgende:
was het niet zo dat het aantal amperes van een voeding juist belangrijker zijn dan de 'watten'?

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Op maandag 12 maart 2001 12:07 schreef KrezieBite het volgende:
ach, tis maar een uitdrukking. Enja, ik ken mensen die het hebben, die het gehad hebben en die eraan overleden zijn e.d.
[..]
Miltvuur en Massamoord !! Wat heb ik toch een hekel aan mensen die van de meest afgrijselijke zaken UITDRUKKINGEN maken.

[note]
Dit is 'licht' komisch bedoeld om te demonstreren hoe stom het is om kanker als uitdrukking te gebruiken. No harm intended [/note]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Mijn PC is stabiel met 250watt voeding.
2 HD's, veel fans, en redelijk overclocked.
300watt is makkelijk voldoende

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Even een vraagje van mezelf, ik ben van plan om het volgende te kopen voor mijn eerste case-mod:

Aopen H600A Case incl. 300 Watt voeding (is niet anders te leveren, alle winkels gehad anders dus een losse voeding erbij kopen).
Er komen in totaal 2x 120mm, 6x 80mm SUNON Fans in + 2 a 3 neon-tl-buisjes en een paar ledjes (Baybus homemade) en later misschien een Digidoc 5.
EPOX 8KHA+ met 256 PC2100 Crucial en AMD Athlon XP 1500+ en een Hercules 3D Prophet Geforce 3 Ti 200
verder nog 2 HD's (IBM DTLA 30 GB, geen RAID btw) een brander (16x10x40 Lite-On en een CD/DVD Aopen).
1 IBM zit in een removable rack waar ook een fan in zit (kleintje).

Mijn vragen:
Is die 300 Watt Aopen genoeg ?
Zo nee, welke voeding is dan goed. Ik heb ergens gelezen dat er iets was met Epox 8KHA+ en bepaalde voedingen, snapte er niet veel van, iets met stabiele 5 wattt ofzo (I'm a systeembeheerder, not an electrical engineer !! :) ).
Ik heb nog een 200 Watt voeding liggen, is het een beetje te modden dat de stroom de kast in komt, gesplitst wordt naar 2 voedingen en dat ze dan allebei stroom hebben, dat ik dus een aparte voeding voor mijn fans + neons heb ?

Heb deze vragen ook al ergens anders gesteld en de ene zei ja en de ander zei nee, maar het moet toch te berekenen zijn dacht ik zo..... wie helpt mij in mijn onwetendheid ?

edit:

lees net mijn post terug en realiseer me dat ik er baybus bij heb staan en dat ik niets weet van electriciteit e.d., dit wordt namelijk een errug lange termijn project, met eerst veel lezen, maar ik wil nu weten of ik op de HCC een nijv. een 400 watt voeding moet kopen - excuus voor de lap text, typ-kick :7

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Op maandag 12 maart 2001 08:01 schreef cmdr_sm het volgende:
Ik heb 2x350Watt, als je kijk naar de link in mij sig dan weet je waarom >:)

Verwijderd

300 watt aopen HX 80

zie sign, plus tot voor kort een 2e HD (maar die ben ik kwijt aan mijn broertje die ik niet zonder HD kon laten :))

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 19:46 schreef Righteye het volgende:
Even een vraagje van mezelf, ik ben van plan om het volgende te kopen voor mijn eerste case-mod

enz enz enz.... :)
eh, je kan die 200 en 300 watt gewoon aan elkaar gooien, moet ergens handleiding voor zijn, maar waar: Donno ;) dan is het zeker genoeg. Je gooit dan btw al die fans en andere lollige stuff aan die 200

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

maar is die 300 watt genoeg en hoe weet je dat, want daar gaat het om (zoals ik al zei, excuus voor de lap text)

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Op woensdag 31 oktober 2001 19:52 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

eh, je kan die 200 en 300 watt gewoon aan elkaar gooien, moet ergens handleiding voor zijn, maar waar: Donno ;) dan is het zeker genoeg. Je gooit dan btw al die fans en andere lollige stuff aan die 200
Ja dat is mijn insteek ook toevalig maar dan met 2 350W PSU's, en ik heb ze inwendig met elkaar doorverbonden zowell als zwakstroom en 220, en bij tweede PSU heb ik de ATX aansluiting weggelaten want die heb je toch niet nodig...

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Kun je me uitleggen hoe je dat gedaan hebt ?

kun je gewoon alle draadjes die aan de achterkant van die 'stekker'-aansluiting zitten verlengen naar de draadjes die aan de achterkant van die 'stekker'-aansluiting zitten op de 2de PSU (djiez, wat een zin :) !)

[edit]
Is het dan ook slim om geen fans op het mobo aan te sluiten (hoogstens het RPM-monitoring-kabeltje) en die ook op die 2de veding te zetten ?
[edit]

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Arrrg jammer dat ik geen dig camera heb, maar ik zal ff proberen uitleggen.

ik heb eerst alle print plaaten in de voedingen eruitgehaald, en daarna met een proxy lijm die twee behuizingen aan elkaar gelijmd.
Daarna heb ik door en door geboord in de behuizingen, toen heb ik eerst alle 220 connectors los gehaald een aansluiting laten zitten, daarna vanuit tweede voeding printplaatje heb ik de 220v draden doorverlengd naar die aansluiting, daarna heb ik bij de tweede voeding ATX aansluiting draadjes weg gesoldeerd behalve groene twee zwarte en een grijze draadje, een zwarte en de groene draadje heb ik weer inwendig doorverbonden met de andere PSU's ATX aansluiting op zelfde kleuren, toen heb ik de grijze en de zwarte draad die over waren in de tweede PSU met elkaar doorverbonden, en toen alles weer in elkaar gezet.

Hier kan je een schema vinden hoe je twee voedingen aanelkaar moet aansluiten.
http://www.globalminds.nl/waterkoeling/index.php?artikel=12

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
300 watt draait hier lekker :P

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Dit heb je dus gedaan, Reptile-X...als ik het goed heb....
Afbeeldingslocatie: http://212.187.23.60/voeding.gif

Btw. zien jullie dit plaatje ook ?

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Yeap :)

En ik heb overbodige draaden van ATX aansluiting van tweede PSU weggehaald.

• GeBas
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik draai met een 230W

zie mijn specs, geeft geen problemen!

Maar ik ga binnenkort wel 2 extra HD er bij in gooien ivm RAID en ik denk dat ie het dan niet meer trekt, is ook een beetje afhandelijk van de videokaart

succes

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Op woensdag 31 oktober 2001 20:47 schreef Reptile-X het volgende:
Yeap :)

En ik heb overbodige draaden van ATX aansluiting van tweede PSU weggehaald.
Cewl....wordt nog een echte Tweaker en Modder :) !!

Hoe heb je ze weggehaald ? gewoon afgeknipt, of echt tot op het bot (printplaat ?).

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

ik quote mij post:
Op woensdag 31 oktober 2001 20:24 schreef Reptile-X het volgende:
daarna heb ik bij de tweede voeding ATX aansluiting draadjes weg gesoldeerd
Dus tot op het bot :)

• p_m
  • Niet online

p_m

Op woensdag 07 maart 2001 17:39 schreef Breezerrr het volgende:
Is er nog iemand dan die 300 watt heeft bij een 1,2 tb en no problemos heeft met een heleboel andere troep erbij ?????
Nee dus... neem maar gewoon 300!

Putting the bit in Biton since 1997

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 31-05 10:47
Ik ben van plan een nieuw systeempje aan te schaffen met daarin o.a. het volgende: Athlon XP 1800+, Geforce4 4400, 2x 40GB HD in raid, 1x 13 GB HD, 1x 8 Gb HD, DVD/CDRW combi drive van philips, Plextor 32x SCSI CDROM plus een extra 8x8cm fan... Wat voor een voeding is hiervoor noodzakelijk? Kan dat nof met 300W of moet ik toch wat zwaarders nemen?

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 15:17 schreef The_Big_Easy het volgende:
Ik ben van plan een nieuw systeempje aan te schaffen met daarin o.a. het volgende: Athlon XP 1800+, Geforce4 4400, 2x 40GB HD in raid, 1x 13 GB HD, 1x 8 Gb HD, DVD/CDRW combi drive van philips, Plextor 32x SCSI CDROM plus een extra 8x8cm fan... Wat voor een voeding is hiervoor noodzakelijk? Kan dat nof met 300W of moet ik toch wat zwaarders nemen?
check datum vorige post |:(

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Tja... of je had natuurlijk een nieuw topic kunnen openen... :?

In times of war the law falls silent

• Epsilon
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

ik heb een 431watt enermax voeding

maar totdat ik de GF2 erin had zitten was een 300watt ook genoeg. Ik denk dat je het met een 340/350watt wel red
300 is een beetje krap aan

• Epsilon
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op vrijdag 29 maart 2002 15:35 schreef epsilon het volgende:
ik heb een 431watt enermax voeding

maar totdat ik de GF2 erin had zitten was een 300watt ook genoeg. Ik denk dat je het met een 340/350watt wel red
300 is een beetje krap aan
omfg, een ouwe koe
naja, wilde iig wel helpen :)

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 31-05 10:47
Op vrijdag 29 maart 2002 15:36 schreef epsilon het volgende:

[..]

omfg, een ouwe koe
naja, wilde iig wel helpen :)
Had beter nieuwe topic kunnen openen ja :) Kwam op dit draadje via de search, wilde voorkomen dat ik een overbodig topic zou openen... anyway epsilon, bedankt voor je reactie...

Verwijderd

ik heb ee dual pIII 1GHz met vier HD 20 GB in raid 5
met een dvd speler en brander en 2 120 mm fans en 2 80 mm fans, draait zonder problemen de hele dag door.

Verwijderd

neem een 1 gigawatt voeding heb je altijd genoeg onder het motto iets meer is beter dan te min ofzo :+

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

300 Watt = Zat (dat rijmt nog ook *D )

\_Specs_/

Verwijderd

300 watt el cheapo en slecht psu'tje hier...

Abit kt7
TB 1,2@1,3 Ghz
40GB Seagate 7200 RPM schijf
20GB Maxtor 5400 RPM Schijf
CDRom A-OPen 32
CDRec HP8100
Gf3Ti200 @ Ti500+
diskette station

draait perfect, loopt nooit vast en doet niet gek...

maar een goede voeding is wel aan te bevelen

Verwijderd

ik heb zelf een 350 d8 ik maar een 300 moet genoeg zijn..

Verwijderd

een 431 watt. wat heb ik nu gewonnen?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
draai zelf met een 300Watt.
zie sign. voor wat eraan hangt :)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk