oem system builder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
heb mijn eigen pc samengesteld en gebouwd.
hierop is win7 home premium 64-bit OEM geinstalleerd. Nu heeft mobo het begeven.
Kan ik eenzelfde mobo erop zetten.
Of is het mogelijk dat er een ander mobo ingezet wordt en dat de win registrtaie via aanvraag wordt omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je kunt je key gewoon behouden, geen probleem. Misschien werkt je oude install zelfs nog wel. Of je nu een zelfde mobo erin zet of een ander, dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Edmin schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:25:
Je kunt je key gewoon behouden, geen probleem. Misschien werkt je oude install zelfs nog wel. Of je nu een zelfde mobo erin zet of een ander, dat maakt niet uit.
Ook als je oude install nog werkt is een nieuwe installatie wel aan te raden, grote kans dat je uiteindelijk toch problemen gaat krijgen. dat is in ieder geval mijn ervaring na dit meerdere keren gedaan te hebben met Vista.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Rupie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:11:
[...]

Ook als je oude install nog werkt is een nieuwe installatie wel aan te raden, grote kans dat je uiteindelijk toch problemen gaat krijgen. dat is in ieder geval mijn ervaring na dit meerdere keren gedaan te hebben met Vista.
Netter is het wel, maar ik heb het al 100+ keer gedaan zonder problemen te krijgen. Windows is tegenwoordig slim genoeg om zelf alle systemdevices aan te passen aan de nieuwe hardware. Behalve Windows opnieuw activeren (!) en wat drivers aanpassen lukt het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Rupie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:11:
[...]

Als je exact hetzelfde moederbord erin zet en de kabels allemaal exact hetzelfde aansluit zal Windows niet eens door hebben dat er iets veranderd is. Best echter dat je bij een grote hardwareverandering wel je OS opnieuw installeert.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Je hebt kans dat windows ziet dat de hardware veranderd is (licentie technisch). Worst case scenario moet je microsoft bellen, maar naar mijn weten hoeft dat pas nadat er 2-3 componenten vervangen zijn.
Pagina: 1