KDE 4.4 - Verkeerde (oude) Air wallpaper bij Splashscreen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 19:57
Ik draai Kubuntu 9.10 Karmic Koala.
Ik heb eergisteren via KpackageKit geupgrade naar KDE 4.4
Dit ging al niet van een leien dakje, maar uiteindelijk toch de hele boel aan de praat gekregen.

Nu zit ik echter nog met een storend probleem.
Als ik via system settings -> appereance -> splashscreen -> de splashscreen instel op "Default"

Name: KDE 4.4 Splash Screen
Description: Air and Ethais Splash Screen
Version: 1.0
Author: Nuno Pinheiro , Riccardo Iaconelli and Marco Martin
Homepage: http://www.kde.org

Dan wordt de juiste screenshot (juiste splashscreen + bijbehorende wallpaper) getoond in de preview afbeelding.

Als ik hierna echter "Test Theme" aanklik dan wordt de splashscreen getoond met de oude KDE 4.3 "Air Wallpaper"

en ik zou graag de splashscreen willen zien "Air" met de nieuwe Ethais (KDE 4.4) wallpaper, om een naadloze overgang te hebben van Splashscreen naar de desktop Ethais wallpaper bij het starten van de Plasma Desktop.

Weet iemand hoe ik het bovenstaande probleem kan oplossen?
(Hoe ik de wallpaper van de splasscreen kan vervangen door de Ethais Wallpaper?)

Of hoe ik misschien ik de Ethais Splasscreen opniew kan installeren?

ik heb zelf al veel gegoogled en forums afgezocht, helaas zonder resultaat tot dusverre...

@Airdack: Bedankt voor je reply.

Edit:
Het probleem is opgelost, het topic kan gesloten worden.
Misschien hebben anderen ook profijt van de oplossing die ik gevonden heb.

Op onderstaande cache locaties, moeten de background afbeeldingen verwijderd worden. en de computer opnieuw opgestart worden.
Hierna is het probleem verholpen.

De locatie van de cache bestanden is:

/.kde/cache-hostname/ksplashx/
/var/tmp/kdecache-user/ksplashx/

Hopende hiermee mijn mede-tweaker geholpen te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Chimichurri op 14-02-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:32
Hm ik gok dat het een behoorlijk specifiek probleem is voor jouw config, want als je al hebt gegoogled en nix kunt vinden dan heeft kennelijk niemand anders er problemen mee. Ik draai nu zelf Mint8 KDE met KDE 4.4, en ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde probleem tegenkom als jij ...
Wat ik echter wel zie is dat je alleen 'test theme' aanklikt, kan je niet gewoon op apply klikken en proberen om je pc opnieuw op te starten en kijken hoe het eruit ziet? Voor hetzelfde geldt zegt de test wel dat het niet goed gaat maar werkt het stiekem wel? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Airdack op 14-02-2010 10:21 ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb toevallig dit weekend mijn Gentoo machine geupdate naar KDE 4.4 en ik moet er wel bij zeggen dat er bij mij nogal wat fout ging met de config-bestanden... Ik heb m'n hele .kde map uit m'n gebruikersmap weggeknikkerd (en mocht dus alles opnieuw inrichten), maar sindsdien werkt het goed.

Nu moet ik er ook bijzeggen dat deze gebruikersmap ooit gecreëerd was met kde 4.2, dus wellicht dat er sowieso al wat problemen in zaten bij mij.

@TS
De 2 cache-mappen worden normaal gesproken gewoon leeg gemaakt, of klakkeloos overschreven (daar is het immers cache voor). Maar dat wissen gebeurd pas bij afsluiten, dus waarschijnlijk had je last van wat achtergebleven resten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 23:21
Ik heb hetzelfde probleem al verschillende keren gehad, het vreemdste is dat als ik in /urs/share/kde4/apps/ksplash/themes/default ga kijken de nieuwe afbeelding er staat maar bij het opstarten of het testen de oude achtergrond blijft opduiken.
Mijn oplossing was de achtergrond van naam te veranderen (ook in het cofiguratiebestand).