Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:33
Ik heb 2 monitoren, één op een vga uitgang enéén op een dvi uitgang
echter de monitor op de dvi uitgang werkt niet (de monitor is goed)
als besturingssysteem werk ik met windows xp
bij NVDIA instellingen geeft het geen 2 monitoren weer , alleen 1 monitor en tv uitgang (via s-video)
mijn vraag is eigenlijk hoe ik bij de nvdia instellingen 2 monitoren kan ingeven zodat ik met 2 monitoren kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danger89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 21:58
1) Installeer de laatste nVidia driver voor jouw videokaart
2) Restart je pc/laptop
3) Ga naar je bureaublad->Eigenschappen->Instellingen, zie je nu je 2e beeldscherm? Zoja, selecteer extend my Windows dekstop on this monitor (of iets vergelijkbaars in het NL)
4) Zo niet, gaar naar je NVIDIA Control Panel (ook via rechtermuisklik op je bureuablad-> NVIDIA Control Panel)
5) Ga naar Display->Set up Multiple displays, kijk voor de zekerheid of beide schermen zijn aangevinkt
6) Op deze zelfde plek is er ook een mogelijkheid via rechtermuisklik op 1 van je schermen om deze te Extenden of the clonen.
7) Zie je nog steeds niks, probeer te kijken of je zeker weet dat je 1 monitor goed heb aangesloten op je DVI input van je videokaart en de andere monitor op je VGA input van dezelfde videokaart.
Ga naar stap: 3

Indien het niet lukt, dan hoor ik het vanzelf xD

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
je videokaart kan wel de VGA en de DVI poort tegelijk aansturen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:33
De nieuwste stuurprogramma is geinstalleerd
Ik zie inderdaad 2 monitoren en dit kan ik dan instellen als dual of kloon, maar nu komt het
De 2e monitor wordt weergegeven als tv, dus 1 monitor via vga en de 2e monitor, dus tv via de s-video op de kaart.
Op de dvi uitgang kan ik geen signaal krijgen voor mijn 2e monitor