Ik zoek een nieuwe antivirus, omdat ik ontevreden ben met de huidige. Ik gebruik momenteel Microsoft Security Essentials, maar telkens als hij scant, dan kan ik onmogelijk andere dingen doen (en terwijl dit toch vermeld staat op de site). Ik heb voor deze antivirus al veel scanners gebruikt, waaronder AVG, Avast, Avira en Norton 360. Maar telkens was ik ontevreden over deze. Omdat je moet kiezen op basis van wat je doet, vermeld ik maar ook wat ik allemaal doe. Ik maak/luister muziek, ik speel af en toe games (oa Need For Speed : Most Wanted en Batllefield 2142), opzoekingswerk en maak teksten. Bij Security Essentials kan ik dit gewoon niet, als hij scant, dan is mijn systeem overbelast, tot overmate van frustratie... Ik weet wat ik doe en weet wat ik moet vermijden, ik check alles dubbel wat ik binnen krijg en als wat wil downloaden, dan kijk ik op diverse site's wat veilig lijkt.
Er is recentelijk een nieuwe Avast, en deze is totaal anders als de vorige, veel slechte edities.
Hij heet Avast 5 en is ook weer helemaal gratis, je moet wel een serial aanvragen, maar die is gratis
Hij heet Avast 5 en is ook weer helemaal gratis, je moet wel een serial aanvragen, maar die is gratis
Je hoeft toch ook niet telkens te scannen? De real-time protection is imho al genoeg als je een beetje oplet wat je download.
Ik gebruik overigens Avast, die vind ik net wat beter dan AVG en hij is gratis.
Ik gebruik overigens Avast, die vind ik net wat beter dan AVG en hij is gratis.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Wat voor PC heb je? Ik heb hier ook MSE, omdat ik AVG irritant vond zeuren de laatste tijd. Bevalt hier prima. Ik scan misschien 1 keer in de 2 maand oid, en voor de rest gewoon realtime protection aan.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik draai MSE op een redelijk minimaal systeem en dat gaat stukken beter dan avast of avira antivir die ik ook heb geprobeerd.
De realtime protection staat gewoon aan en ongeveer eenmaal per week oid doe ik een volledige systeemscan maar dat doe ik dan op een moment dat ik de pc toch niet nodig heb voor andere zaken.
De realtime protection staat gewoon aan en ongeveer eenmaal per week oid doe ik een volledige systeemscan maar dat doe ik dan op een moment dat ik de pc toch niet nodig heb voor andere zaken.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子