Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07 16:44
Hoi netwerktweakers.

Ik heb 2 computers staan, een server en een desktop. Op de server staat transmission torrents te downloaden met zo'n 100~200KB/s (of 1~2Mb/s). Ik download van 30 peers en upload naar nog zo'n 30 anderen. In totaal dus zo'n 60~70 connecties. Ik heb 24Mbit internet van UPC, en daarvan haal ik zelfs nu nog ruim 18Mbit, maar internet op zich werkt gewoon langzaam.

Om als testje een Ubuntu-image te downloaden van BIT B.V. (waar ik mijn downloadsnelheidsrecords nogal eens verbreek) duurt het al een volle seconde om de domeinnaam te herleiden, dan nog een seconde voor het maken van de verbinding en dan nog eens een seconde om de HTTP-request te versturen... Pas na 3~5 volle seconden begint hij met downloaden. Hier haal ik dan wel ruim 2,5~2,7 MB/s (18~20Mb/s) maar daar hab ik niks aan.

Mijn netwerk ziet er zo ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2jf0u9l.png
De rood gekleurde apparaten krijgen dus al mijn torrent-verkeer te verwerken, en mijn computer, Kijkdoos, is waar ik met pijn en moeite GoT probeer te lezen. De Windozen zijn de computers van mijn ouders, zo goed als buiten gebruik. Alles is bedraad, alhoewel wifi gewon ingeschakeld is (voor telefoons en laptops, momenteel niks dus).

Ik denk zelf dat mijn router moeite heeft met het openen van zoveel connecties, maar ik heb serieus geen flauw idee. Waar kan dit mee te maken hebben?

Groeten,
Peter

[ Voor 11% gewijzigd door Peetz0r op 13-02-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, dat kan ab-so-luut het geval zijn. Verlaag het aantal connecties en je zal verschil merken.

Of, ga nieuwsgroepen gebruiken en zie de wereld van verschil. Een router van een beter merk zal overigens ook veel goeds doen (Netgear, Draytek etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Wat is een "fatsoenlijk" aantal connecties voor een zielig Sweex routertje?
En haal ik ook betere snelheden als ik dat wat lager instel?

Ik ga geen neiwe kopen, daar heb ik ouders voor (niet mijn router, niet mijn downloads...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:44:
Wat is een "fatsoenlijk" aantal connecties voor een zielig Sweex routertje?
En haal ik ook betere snelheden als ik dat wat lager instel?

Ik ga geen neiwe kopen, daar heb ik ouders voor (niet mijn router, niet mijn downloads...)
Geen flauw idee (heb een Netgear ;) en gebruik geen Torrents), maar ja, je snelheid zal zeer zeker omhoog gaan. Stoei met het aantal connecties, op het moment dat je ook nog fatsoenlijk andere dingen kunt doen zit je geramd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:22

Dark

who tweaked the light?

hier gaat internet voornamelijk vertragen als bij torrent de upload erg vol zit... als ik dat op 80% van de beschikbare bandbreedte hou, merk ik er verder weinig van met surfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

50-100 connections maximaal houd ik zelf meestal aan bij de goedkope routers. Tevens zou ik je upload limiteren tot iets van 70-80% van je maximale upload.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik heb m'n upload op max 50KB/s gezet, en nu gaat GoT lezen weer vrij comfortabel. Nog steeds met ruim 60 connections. Wel licht mijn D/L nu wat lager, maar dar is omdat de trackers mij nu minder lief vinden...

Glasvezel FTW (...)

[ Voor 5% gewijzigd door Peetz0r op 13-02-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
voor windows xp heb je een tweak genaamd speedpatch waarmee je het aantal connecties kunt verhogen. Dat staat standaard in xp nogal laag. Verder niet echt duidelijk wat voor OS er op je server staat..

je geeft aan dat een andere router geen optie is maar het zou wel een hoop schelen. In een wrt54gl met ddwrt firmware of zo kun je de tcp en udp time out verlagen wat ook weer een zeer positieve invloed heeft op de snelheid waar mee je kunt downloaden via torrent en het tegelijkertijd surfen. Daarnaast heeft een beetje router ook meer geheugen dan een goedkoop sweex routertje en dat maakt ook een hoop uit.

en inderdaad, zoals je zelf al hebt gedaan, je up snelheid in je torrentclient beperken...

[ Voor 10% gewijzigd door benedictuz op 16-02-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
Ik denk dat dit een typisch probleem is dat optreedt bij sterk asymmetrische verbindingen (véél minder upload dan download in jouw geval). Je zal dan je TCP stack een beetje moeten tweaken om daarmee efficiënt om te gaan. Echter, daar zijn talloze dingen al makkelijk over te vinden. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1