Ik heb zo'n drie maanden terug een legale versie van Windows 7 bij een lokale computerwinkel gekocht en op een compleet nieuw systeem geïnstalleerd. Nu krijg ik plotseling meldingen dat mijn versie niet legitiem zou zijn en beginnen er functies weg te vallen. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?
Wat voor versie is het: OEM of Retail?
Officieel heb je alleen support op de retail versie en dat zal een MS telefonist je ook vertellen, maar in dit geval gaat dat wellicht niet op.
M.a.w. contact opnemen met MS.
Officieel heb je alleen support op de retail versie en dat zal een MS telefonist je ook vertellen, maar in dit geval gaat dat wellicht niet op.
M.a.w. contact opnemen met MS.
zit er een sticker op je computer en is die code ook op je pc gebruikt?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
MS contacteren. Mocht de winkel een illegale versie verkocht dan krijg je van MS gewoon een nieuwe code.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
controlleer of je installatie is geactiveerd.. eigenschappen van deze computer onderaan het venster
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Dit had ik net ook!
Ik kreeg de melding dat mijn windows 7 niet legitiem zou zijn. Even later (laptop reageerde ontzettend traag ineens e.d.) kreeg ik een scherm waarop een knop stond om windows te activeren. Daar heb ik dus op geklikt en ineens is het weg
.
Erg raar... nu lijkt het weer oke, maar hoop dat het ook zo blijft!
Ik schrok me in elk geval rot (was bang dat ik data kwijt zou raken omdat in eerste instantie windows niet werd opgestart, maar enkel de melding van niet legitiem).
Ik kreeg de melding dat mijn windows 7 niet legitiem zou zijn. Even later (laptop reageerde ontzettend traag ineens e.d.) kreeg ik een scherm waarop een knop stond om windows te activeren. Daar heb ik dus op geklikt en ineens is het weg
Erg raar... nu lijkt het weer oke, maar hoop dat het ook zo blijft!
Ik schrok me in elk geval rot (was bang dat ik data kwijt zou raken omdat in eerste instantie windows niet werd opgestart, maar enkel de melding van niet legitiem).
Hebben meer mensen last van. Wat ik zo ongeveer overal hoor was het nadat MS zijn nieuwe WGA tool online had gegooid. Goed kans dus dat het hiermee te maken heeft.
Heb sinds vorig jaar legaal de family pack en op 2 pc's geinstalleerd.
En op 1 pc kreeg ik sinds vorige week de melding Win7 niet legitiem
.
image terug gezet maar na 1 dag krijg ik weer die melding.
En op de andere pc krijgt ik de melding niet.
zal proberen om die wga tool niet te installeren
En op 1 pc kreeg ik sinds vorige week de melding Win7 niet legitiem

image terug gezet maar na 1 dag krijg ik weer die melding.
En op de andere pc krijgt ik de melding niet.

zal proberen om die wga tool niet te installeren
talkin' is cheap, people follow like sheep
De nieuwe( feb 2010) WGA tool Komt na verloop van tijd automatisch binnen, ook al staat ie uitgevinkt bij je updates. Ineens tijdens uitschakelen word ie toch geïnstalleerd.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
KB971033 zorgt ervoor dat op regelmatige tijdstippen W7 gevalideerd wordt. Dit staat los van activatie.
Een No Genuine melding, zonder dat KB971033 is geinstalleerd, kan je ook krijgen als je W7 geforceerd afsluit. In dat geval krijg je vlak na het opstarten een uitnodiging om je installatie te valideren. Dit gebeurt via een groot waarschuwingsscherm op een zwarte achtergrond (schrikken dus). Als je dit wegklikt zonder te valideren dan kan je gewoon verder werken en is de kans groot dat je dit scherm niet meer ziet.
Een No Genuine melding, zonder dat KB971033 is geinstalleerd, kan je ook krijgen als je W7 geforceerd afsluit. In dat geval krijg je vlak na het opstarten een uitnodiging om je installatie te valideren. Dit gebeurt via een groot waarschuwingsscherm op een zwarte achtergrond (schrikken dus). Als je dit wegklikt zonder te valideren dan kan je gewoon verder werken en is de kans groot dat je dit scherm niet meer ziet.
Je behoud dan het zwarte scherm als achtergrond, en rechts onder in je beeld staat dat je type w7 niet legitiem is.
Bij mij gekomen nadat KB971033 toch geïnstalleerd is. achtergrond kun je weer aanpassen maar tekst blijft in witte letters staan.
Ik heb een Legale Duitse W7 Ultimate 32 bit, wacht nog op antwoord van MS Nederland. anders haal ik het WAT er maar uit.
grtz,
Fred
Bij mij gekomen nadat KB971033 toch geïnstalleerd is. achtergrond kun je weer aanpassen maar tekst blijft in witte letters staan.
Ik heb een Legale Duitse W7 Ultimate 32 bit, wacht nog op antwoord van MS Nederland. anders haal ik het WAT er maar uit.
grtz,
Fred
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat zou kunnen, maar ik beschreef dat de melding ook kan komen zonder de WAT update KB971033.\Fred raket schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:48:
Bij mij gekomen nadat KB971033 toch geïnstalleerd is.
Ik was daar verbaasd over omdat ik WAT niet had geinstalleerd. Wegklikken was voor mij voldoende. Zoeken op internet leverde mij de info op dat het geforceerd afsluiten deze melding kan veroorzaken.
Waarschijnlijk gaat de WAT update een stukje verder met waarschuwen tot je W7 gevalideerd hebt.
Hm ik heb er nu ook last van, net als 2 andere huisgenoten met MA3D keys...
Vistalizator is bij mij de boosdoener, en ik krijgt de verveelde melding niet meer.
talkin' is cheap, people follow like sheep
MS Nederland ondersteund geen vragen over Duitse MS software. zit er aan te denken er maar een tooltje overheen te gooien.
Wat is jullie menig eigenlijk te gek toch ?
Wat is jullie menig eigenlijk te gek toch ?
Hier op twee PC's gehad. Het is idd Vistalizator... Rot tooltje...
Ga het maandag proberen via MS Germany. en anders haal ik het WAT er uit. is alleen voor de Kids voor games
etc. voor de rest gebruik ik Ubuntu.
Bedankt. Ik heb die melding de afgelopen 2 weken 2x gehad ... inderdaad na geforceerd afsluiten.elinx schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:39:
KB971033 zorgt ervoor dat op regelmatige tijdstippen W7 gevalideerd wordt. Dit staat los van activatie.
Nu weet ik waarom.
Pagina: 1