Toon posts:

Koopadvies gevraagd voor een absolute fotografie leek.

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

Verwijderd

Topicstarter
In augustus vertrek ik voor 3 maanden naar de VS voor een rondreis (NY, DC, Miami, New Orleans, LA, SF)
Nu wil ik, uiteraard, een fotocamera meenemen. Ik ben echter een complete leek op het gebied van fotografie en ik zou jullie dan ook vriendelijk willen verzoeken om mij advies te geven m.b.t. tot een aankoop.

Wat ik zoek is:

- Een fototoestel met een redelijke groothoek en zoomfunctie (veel landmarks en panorama's uiteraard)
- Toestel hoeft niet té geavanceerd te zijn qua functies, zoals ik zeg, ik ben een leek, ik ben niet van plan om me flink te gaan verdiepen in fotografie en ik zal me dus beperken tot de functies die noodzakelijk zijn om enigszins fatsoenlijke foto's te maken. Ik zal zoveel mogelijk gebruik maken van automatische functies (belichting, automatische scherpstelling ed.)
- Ik ben wel gevorderd met photoshop en ik vind het dan ook leuk om achteraf flinke panaroma's samen te voegen, wellicht dat dit uitmaakt.

Wat ik mee neem in mijn overwegingen:

- Mijn budget ligt om en nabij de 200 euro
- Het is in principe bedoeld voor deze rondreis. Ik ben verder geen fotografiehobbyist (achter misschien wel) Dus tenzij jullie zeggen van jóh, je zal echt voor een spiegelreflex moeten gaan van 650, wil ik dit budget ook niet te ver overschrijden. Kans is dus dat het toestel na de reis een half jaar in een kast ligt te verstoffen
- Enigzins een robuust toestel.

Ik kwam zelf de Sony DSC-H20 al tegen, maar zag dat deze negatief beoordeeld wordt op groothoek.

Kunnen jullie me op basis van deze informatie een geschikt toestel aanraden?

(p.s., kon zo snel geen algemeen topic vinden voor dit soort verzoeken, mijn excuses als ik deze over het hoofd heb gezien.)

Alvast bedankt voor het advies!

Verwijderd

Daar is een centraal topic voor:

Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, niet verder gekeken dan de sticky's. Zal em copy pasten en verzoeken om te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 21:53 ]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Op verzoek van de TS gesloten. In bovenstaand topic zal er verder gegaan worden

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Dit topic is gesloten.