Welke volgorde van DDR2 Geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aariejj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik heb een zelfbouw pc, met een Intel 2 Core Duo 2.93 GHz Processor, 2x 160gb Maxtor Hardeschijf, Nvidea Ge-force 8600 Videokaart en een Asus P5Q SE2 Moederbord, en met DDR2 Geheugen 3x 1GB en 1x 2GB Corsair Geheugen.

Ik heb een vraag over de volgorde dat ik het geheugen het beste kan plaatsen?
Wanneer presteert het geheugen het best, en zijn er nog trucjes om het sneller te laten draaien etc..
En welk systeem zal het best draaien? Zelf ben ik niet zo van Vista en Windows 7, ivm de vormgeving.
Ik ben gewent aan Windows XP, maar die ondersteund dacht ik maar 3 GB, ik heb me laten vertellen dat als je een 64 bits draait dat hij dan meer ondersteund?
En heb gehoord dat er maar een beperkt aantal drivers zijn voor de 64 bits versie?
Wat is hier van waar, en hebben jullie nog advies?
En wat zijn nog meer voordelen van de 64 bits versie van Windows XP?

Alvast bedankt,
Groeten Aariejj

}:O

[ Voor 10% gewijzigd door Aariejj op 13-02-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
windows xp 64 bit verzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17

XyS

0.o.O

Het beste is om geheugen in identieke paren te laten draaien. Dus in de zwarte slots 2x hetzelfde soort reepje en in de gele ook.

Bij jouw is die optie er niet dus ik zou gewoon alle reepjes erin stoppen OF een 2GB reepje erbij kopen (zelfde snelheid als de andere)

Ook is het zo als je 3x een snel reepje geheugen hebt en 1x een trage dat al het geheugen dan de snelheid aanneemt van het trage reepje.

Wanneer je boven de 3GB intern geheugen hebt zou ik een 64-bit OS installeren, omdat je anders niets aan het geheugen boven de 3GB hebt.

De 64 bit ondersteuning van vista/w7 is naar mijn ervaring even goed als de 32bit versie.
Je kunt in vista of w7 een ander thema kiezen om het op xp te laten lijken. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar windows 7 omdat het erg goed werkt, test windows 7 anders een weekje uit?

[ Voor 20% gewijzigd door XyS op 13-02-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:54
Drivers voor windows xp 64 bits versie vinden is wel wat lastiger..
Als je een 64bits Windows OS gaat gebruiken zou ik serieus gaan overwegen windows vista of 7 te nemen en wat meer tijd te steken in het aanpassen van de GUI naar je wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aariejj
ja, oke
maar eigenlijk weet ik de snelheid van de reepjes niet?
en ik was eigenlijk niet van plan om een nieuwe te kopen :P
dus als ik geen nieuwe koop in welke volgorde is het dan het beste of een 64 bits versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
32-bit ondersteunt idd maximaal maar 3,zoveel GB, en 64-bit maximaal 128GB oid.

Ik zie dat je moederbord Dualchannel ondersteund, om dat te benutten moet je een gig in een zwart en een gig in een geel slot steken.

Dus in jouw geval houd je dan 3gb geheugen over waar je niets meer mee kan en heb je twee gig maximaal benut. (voor Dualchannel moet je een even hoeveelheid geheugen hebben in een gelijk aantal reepjes, dus 2x1, 2x2, 4x1, 4x2 enz.)

Edit: XyS was me voor:P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aariejj
Als het geen 64 bits xp wordt, dan wordt het windows 7
dus dan moet ik nog even kijken en over de volgorde bij windows 7?

Edit: oke, en wat houd dual channel in en hoe werkt het?

[ Voor 19% gewijzigd door Aariejj op 13-02-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Volgorde maakt niet uit. Jij geeft aan dat je 3x1 GB en 1x2 GB hebt, als je dan dualchannel wilt draaien wat ik ten zeerste aan raad:P houd je dus een paar reepjes over en een paar sloten leeg. of als je nog 1 GB erbij koopt heb je in totaal 4 GB.

Edit: Wat is Dualchannel?

[ Voor 16% gewijzigd door warhamstr op 13-02-2010 20:13 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17

XyS

0.o.O

Aariejj schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:09:
Als het geen 64 bits xp wordt, dan wordt het windows 7
dus dan moet ik nog even kijken en over de volgorde bij windows 7?

Edit: oke, en wat houd dual channel in en hoe werkt het?
De volgorde gaat niet veel uitmaken aangezien je niet 2x2 reepjes geheugen hebt welke bij elkaar passen.

De snelheid staat meestal op een sticker op het geheugen.
Iets als: PC-5400/PC-6400 of 667mhz / 800mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 12:53
warhamstr schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:08:
[...]

Dus in jouw geval houd je dan 3gb geheugen over waar je niets meer mee kan en heb je twee gig maximaal benut. (voor Dualchannel moet je een even hoeveelheid geheugen hebben in een gelijk aantal reepjes, dus 2x1, 2x2, 4x1, 4x2 enz.)

[...]
Het is gewoon onzin dat die 3GB geheugen die ie overhoudt nergens meer goed voor zijn. Ok, je hebt alleen profijt van de dual-channel functionaliteit als je het geheugen in een dual-channel opstelling er in steekt (dus zelfde opslagcapaciteit en zelfde snelheid in dezelfde kleur sloten), maar je bent hoogstwaarschijnlijk beter af als je alles er gewoon in stopt (ongeacht de volgorde).

Dat beetje extra snelheid dat je wint wordt toch weer tenietgedaan door de mindere hoeveelheid geheugen..

Mijn tip: pleur alles er gewoon in en koop een 64bit OS }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aariejj
Hee allemaal super bedankt,
Het wordt Windows 7 en ik pleur alle reepjes er in
geel 1gb - zwart 1 - gb geel 1gb en zwart 1gb zoiets
en dan een vormgeving van windows xp :P
Pagina: 1