Problemen zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit was geen crosspost. De eerste topic ging over het schokken van het spel gta4, dit doet die niet bij andere spellen. Dit artikel ging over het vastlopen van de computer ( niet het scokken van het beeld tijden gta4). Ik begrijp niet waarom de admin de topic sluit en vind het zeer storend. En als het dan een crosspost was had dan het eerste artikel gesloten.
Zeer waarschijnlijk hebben de twee dingen ook niet met elkaar te maken. Ik probeer mijn computer te maken en dat is een proces. En vind het heel vervelend dat ik nu niet meer op de replys van mijn topic verder te gaan. Nu gaan mensen juist weer hetzelfde posten

hallo ik heb voor het eerst een pc gemaakt met daarin :

Intel i5 750
Asrock P55 pro
Ati Radeon 5770 HD
2 x Low voltage 2 GB

Nou heb ik een probleem. Alles werkt soepel behalve met games. Als ik GTA4 of COD: Modern warfare speel loopt mijn Computer vast.
Het gebeurt willekeurig. Eerst blijft mijn beeld hangen en gaat het geluid door. vlak daarna blijft ook het geluid hangen en krijgt mijn LCD-scherm geen singaal meer. Als ik de computer wil resetten of uitschakelen lukt dan niet meer.
De kast is goed aangesloten en de drivers zijn geüpdate

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand mischien de oplossing of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hetgeen wat je in Spielerij aankaartte kwam redelijk overeen met je topic in CSL. In plaats van een nieuw topic te openen kun je beter een moderator per DM aanspreken. Dat geef ik je als tip voor de volgende keer mee :)

Wat betreft je probleem: welke voeding heb je? Het klinkt bij in de oren als een stroomtekort. Of heb je naast het gamen andere taken die enige load vergen?

Je topic verhuis ik richting Processors, Moederborden & Geheugen, daar hoort deze thuis.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMarcus op 13-02-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is ongeloofelijk het punt is nou net dat ik niet weet waar het aan ligt, dus complete systemen lijkt me de juiste. Kan ook namelijk aan mijn kaart liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:13

Dark

who tweaked the light?

meestal zijn zulke problemen -afgezien van mogelijke software problemen- te danken aan de voeding, de temperatuur, of het geheugen...

edit: dat had ik fout gelezen ;)
2gb is ook niet bepaald veel met een spel als gta4, zeker niet als er ook nog het nodige op de achtergrond draait, dus zou goed kunnen dat dat er ook mee te maken heeft...

[ Voor 6% gewijzigd door Dark op 14-02-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar109
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 15:09
Klinkt als een stroomtekort op het eerste gezicht.

Post ff de speccs over je voeding en we zullen verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geplaatst op zaterdag 13 februari 2010 18:17

Door: Genesis2112

Begin van het citaat:
(....)

Coolermaster 520W

(....)
Einde van het citaat.

Een Coolermaster met een capaciteit van 520 Watt, die goed werkt, geeft genoeg voeding voor elk hedendaags spel. Het uitvallen van het beeld en daarna van het geluid lijkt in eerste instantie te duiden op overbelasting. Het lijkt me nuttig om alle stekkertjes los te maken en opnieuw vast te maken. Om problemen met Windows uit te sluiten kan er een back up gemaakt worden op een externe schijf van alle bestanden, die graag bewaard worden, waarna Windows opnieuw geïnstalleerd wordt. Daarna is het een kwestie van 1 voor 1 alle onderdelen uitproberen om te zien of een onderdeel niet goed werkt. Het is handig om de onderdelen 1 voor 1 in een andere computer te zetten en te kijken of het probleem zich ook bij de andere computer voordoet.

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:09:
meestal zijn zulke problemen -afgezien van mogelijke software problemen- te danken aan de voeding, de temperatuur, of het geheugen...

2gb is ook niet bepaald veel met een spel als gta4, zeker niet als er ook nog het nodige op de achtergrond draait, dus zou goed kunnen dat dat er ook mee te maken heeft...
Voor Dark: Er staat in het begin van het onderwerpje: 2 x 2 gigabyte. Dat is 4 gigabyte geheugen. Als dat identieke geheugenstrips zijn en als de reepjes in de juiste poortjes zitten is dat 4 gigabyte in dual-positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:43:
hallo ik heb voor het eerst een pc gemaakt met daarin :

Intel i5 750
Asrock P55 pro
Ati Radeon 5770 HD
2 x Low voltage 2 GB

Nou heb ik een probleem. Alles werkt soepel behalve met games. Als ik GTA4 of COD: Modern warfare speel loopt mijn Computer vast.
Het gebeurt willekeurig. Eerst blijft mijn beeld hangen en gaat het geluid door. vlak daarna blijft ook het geluid hangen en krijgt mijn LCD-scherm geen singaal meer. Als ik de computer wil resetten of uitschakelen lukt dan niet meer.
De kast is goed aangesloten en de drivers zijn geüpdate

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand mischien de oplossing of een mogelijke oplossing?
Stekkertjes controleren losmaken en weer vast zetten (videokaart)
Weet niet wat voor kast je hebt ? draaien alles fans ? controleer de uitgang of die ook echt blaast.
Wat voor stopcontact heb je ? randaarde ?
Zit je processor goed ? artic-silver okee ? zit je koeler goed ? draaid je koeler goed ?
Als je niets kunt vinden, met everest een software test prorgama controleren of er niks te warm word.
Of dat er stroom te kort is kun je daar ook me zien.

http://everest-ultimate.en.malavida.com/
Pagina: 1