• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Yahoo! Connected TV is een techniek waarmee je via widgets gebruik kunt maken van Internet op je TV. Je kunt bijvoorbeeld het NOS Journaal kijken, of Youtube filmpjes. De techniek wordt op dit moment gebruikt door Sony, Samsung en LG.

Ik heb zelf pas geleden een TV gekocht die hier gebruik van kan maken, hoewel de connected tv optie voor mij geen rol in de keuze heeft gespeeld. Ik vraag mij af wie hier gebruik van maakt en wat de favoriete widgets zijn. Zelf zie ik er nog weinig in, maar misschien dat andere gebruikers mij kunnen wijzen op leuke toepassingen.

Verwijderd

Ik maak zelf geen gebruik van de widgets van Yahoo, maar ik speel het af via de PS3 waar bijvoorbeeld ook het NOS journaal op zit. Ook kan ik Youtube filmpjes bekijken via de PS3 op mijn TV. NOS journaal is wel leuk om te zien, maar voor mij niet echt boeiend. Youtube kijk ik regelmatig, maar de kwaliteit vind ik minder goed dan op mijn PC. Daarnaast vind ik het gebruik van deze widget onder de maat. Dit kan overigens liggen aan de PS3, want de PS3 kent enkele beperkingen. Als je een widget installeert is Youtube wel aardig om te gebruiken. Soms bij een mannenavond wordt Youtube wel eens opgezet om een avondje te kunnen lachen :)